کد خبر : 1803020 | 18 دی 1400 ساعت 18:56 | 111.1K بازدید | 193 دیدگاه

بازی پرماجرا برای صدرنشینی

استقلال 3- مس رفسنجان 2؛دوئل پنالتی گیرها!

استقلال در یکی از زیباترین دیدارهای نیم فصل نخست لیگ بیست و یکم توانست در دیداری مهیج و دیدنی از سد مس رفسنجان عبور کند.

استقلال 3- مس رفسنجان 2؛دوئل پنالتی گیرها!

به گزارش "ورزش سه"، استقلال در یک دیدار فوق العاده حساس، دیدنی و مهیج موفق شد با نتیجه 3 بر 2 از سد مس رفسنجان عبور کند و همچنان صدرجدول را حفظ کند. با توجه به توقف پرسپولیس، آبی ها اختلاف خود را با این تیم به عدد 3 رساندند تا بتوانند حاشیه امنیت خوبی را برای خود دست و پا کنند.

 

این بازی با حملات بازیکنان استقلال آغاز شد. در همان دقیقه نخست بازی امیرحسین حسین زاده دروازه مس را باز کرد اما این گل در شرایط آفساید به ثمر رسید. در دقیقه پنجم نیز فرار عالی یامگا از سمت راست و ارسال او از حسین زاده عبور کرد و این فرصت از دست رفت. 

 

در دقیقه نهم استقلال توانست به گل نخست بازی برسد. ارسال دیدنی زبیر نیک نفس به یامگا رسید و این بازیکن با خطای ترکمان درون محوطه جریمه سرنگون شد که داور یک خطای پنالتی به سود آبی ها گرفت و یامگا به زیبایی آن را برخلاف حرکت نوشی صوفیانی وارد دروازه کرد.

 

 

1680832

 

 

 

در دقیقه دهم نیز مجید علیاری روی اشتباه سیاوش یزدانی می توانست در موقعیت تک به تک قرار بگیرد که بازیکن مس پس از برخورد با یزدانی روی زمین افتاد و داور بازی اعتقادی به خطا نداشت. یک دقیقه بعد روی حرکت خوب تیمی آبی ها و پاس دیدنی حسین زاده به جعفر سلمانی رسید و این بازیکن در موقعیتی تک به تک با گلر مس قرار گرفت ولی ضربه او بسیار بد زده شد و به بیرون رفت.

 

حملات مس در دقیقه 34 نتیجه داد. یک ارسال پشت مدافعین به مجید علیاری رسید و حسین مرادمند درون محوطه جریمه اصطلاحا روی این بازیکن خراب شد و داور یک خطای پنالتی به سود تیم ربیعی اعلام کرد. گادوین منشا نیز پشت این توپ ایستاد و توانست با فریب حسین حسینی، توپ را وارد دروازه کند و بازی را به تساوی کشاند.

 

استقلال در دقایق پایانی نیمه نخست نیز دو موقعیت خوب برای گلزنی داشت که از دست رفتند. نوشی صوفیانی سنگربان مس ابتدا ضربه قیچی برگردان رودی ژستد را مهار کرد. در ادامه و روی حرکت خوب ژستد، امیرحسین حسین زاده صاحب موقعیت شد و شلیک محکم این بازیکن از پشت محوطه جریمه را نوشی صوفیانی با نوک انگشتانش راهی کرنر کرد تا بازی در نیمه نخست با تساوی یک – یک به پایان برسد.

 

 

 

1680833

 

 

 

اما در نیمه دوم شاهد یک بازی بسیار زیبا و دیدنی از سمت دو تیم بودیم. در همان ابتدای نیمه دوم بازیکنان استقلال با فشار روی نوشی صوفیانی باعث اشتباه او شدند و توپ به سلمانی رسید اما پیش از آنکه او ضربه اش را به سمت دروازه خالی بزند، با خطای محمدی مهر متوقف شد. در دقیقه 60 آبی ها به گل دوم رسیدند. ارسال یامگا به روی دروازه نصیب ژستد شد ولی این بازیکن توسط نصیری سرنگون شد و داور یک خطای پنالتی دیگر برای استقلال گرفت که یامگا آن را برخلاف حرکت سنگربان مس وارد دروازه کرد.

 

در ادامه مس در عرض یک دقیقه 2 موقعیت بسیار خوب را از دست داد. ابتدا روی اشتباه یزدانی توپ به علیاری رسید که شوت سرکش او با اختلاف بسیار کمی به بیرون رفت. سپس روی اشتباهی که دانشگر مرتکب شد، مسی ها با 4 بازیکن در برابر 3 مدافع آبی ها قرار گرفتند که شوت منشا را حسینی به زیبایی مهار کرد. در دقیقه 74 بزرگترین فرصت مس برای گل تساوی از دست رفت. ارسال حسینی به روی دروازه نصیب علیاری شد که ضربه سر او به تیر دروازه برخورد کرد.

 

 

1680834

 

 

 

در حالیکه مس برای زدن گل تساوی فشار آورده بود، روی اشتباه عقیل کعبی استقلال به گل سوم رسید. مدافع مس که قصد داشت نوشی صوفیانی را صاحب توپ کند، ناموفق بود و امین قاسمی نژاد پیش از او توپ را ربود و با دریبل سنگربان مس، به راحتی دروازه این تیم را باز کرد و استقلال را 3 بر یک پیش انداخت. اما این پایان کار نبود چرا که در دقیقه 91 و روی ارسال حسینی، این محمدرضا سلیمانی بود که در دهانه دروازه موفق شد گل دوم مس را به ثمر برساند و اختلاف یک بار دیگر به یک گل برسد.

 

در دقایق پایانی بازی مس برای زدن گل تساوی فشارش را بیشتر کرد و در دقیقه 94 شوت سرکش حسینی بین راه به یزدانی برخورد کرد و او مانع از باز شدن دروازه تیمش شد. در نهایت بازی با نتیجه 3 بر 2 به سود استقلال به پایان رسید تا تیم فرهاد مجیدی یک پیروزی شیرین و سخت را به دست بیاورد و جایگاهش در صدر جدول را مستحکم کرد و اختلافش را با پرسپولیس به عدد 3 رساند.

 

 

 


بازی از هفته چهاردهم بیست و یکمین دوره رقابت های لیگ برتر 
شنبه: 18/10/1400 ؛ ساعت: 17:00 
ورزشگاه: آزادی تهران /  بدون تماشاگر 
گروه داوری: محمدحسین ترابیان / کمک ها: محمدرضا ابوالفضلی – آرمان اسعدی ؛ داور چهارم: فرزاد منصوری / ناظر: اسماعیل صفیری 

 

 

 

1680831

 

 

 

کارت زرد:
 

حسین مرادمند (32)

روزبه چشمی (90+1)

مهدی مهدی پور (90+3)
محمد دانشگر (90+4)

 

 

ترکیب استقلال:

  • سیدحسین حسینی
  • محمدحسین مرادمند
  • سیاوش یزدانی
  • مهدی مهدی‌پور
  • کوین یامگا
  • زبیر نیک نفس (84- آرش رضاوند)
  • جعفر سلمانی (84- ابوالفضل جلالی)
  • رودی ژستد (84- امین قاسمی نژاد)
  • محمد دانشگر
  • سبحان خاقانی (55- وریا غفوری)
  • امیرحسین حسین زاده (77- روزبه چشمی)

سرمربی: فرهاد مجیدی

 

 

 

 

ترکیب مس رفسنجان:

  • داود نوشی صوفیانی
  • مجید نصیری
  • فرشاد محمدی مهر (74- حسن جعفری)
  • عقیل کعبی
  • شاهین توکلی
  • سید مهدی حسینی
  • مهرداد رضایی (86- مهدی کیانی)
  • مهدی ترکمان (86- میثم تیموری)
  • محسن آذرباد (86- فراز امامعلی)
  • مجید علیاری
  • گادوین منشا (74- محمدرضا سلیمانی)

سرمربی: محمد ربیعی

 

 

 

 

شرح گل ها:

 


استقلال یک – مس رفسنجان صفر (دقیقه 9: کوین یامگا): پاس استثنایی زبیر نیک نفس از داخل زمین خودی به کوین یامگا رسید و این بازیکن با خطای مهدی ترکمان درون محوطه جریمه سرنگون شد و داور یک خطای پنالتی به سود آبی ها اعلام کرد. کوین یامگا پشت این توپ ایستاد و به زیبایی و در جهت حرکت نوشی صوفیانی توپ را وارد دروازه کرد و استقلال را پیش انداخت.(ویدیو)

 

 

 

 

 

استقلال یک – مس رفسنجان یک (دقیقه 34: گادوین منشا): یک ارسال پشت مدافعین به مجید علیاری رسید که این بازیکن درون محوطه جریمه با خطای مرادمند سرنگون شد و داور نیز به نشانه خطای پنالتی در سوت خود دمید. گادوین منشا مهاجم مسی ها پشت این توپ ایستاد و آن را وارد دروازه حسینی کرد.(ویدیو)

 

 

 

 

 

 

استقلال 2 – مس رفسنجان یک (دقیقه 60: کوین یامگا): ارسال کوین یامگا از سمت راست به رودی ژستد رسید و این بازیکن نیز ضربه اش را به سمت دروازه زد اما با خطاب سیدمجید نصیری سرنگون شد و داور نیز یک خطای پنالتی دیگر به سود استقلال اعلام کرد. کوین یامگا نیز پشت این توپ ایستاد و ضربه اش را برخلاف حرکت نوشی صوفیانی وارد دروازه کرد و استقلال را پیش انداخت.(ویدیو)

 

 

 

استقلال 3 – مس رفسنجان یک (دقیقه 87: امین قاسمی نژاد): اشتباه مرگبار عقیل کعبی و پاس رو به عقب او، پیش از آنکه به نوشی صوفیانی برسد، با توپ ربایی امین قاسمی نژاد همراه شد و این بازیکن نیز با عبور از سنگربان مس، دروازه خالی را به راحتی باز کرد.(ویدیو)

 

 

 

استقلال 3 – مس رفسنجان 2 (دقیقه 90+1: محمدرضا سلیمانی): یک ضربه کاشته برای مس به دست آمد و  ارسال سیدمهدی حسینی روی اشتباه خط دفاعی استقلال در دهانه دروازه به محمدرضا سلیمانی رسید و او به راحتی دروازه استقلال را باز کرد تا باز هم اختلاف را به یک گل برساند.(ویدیو)

 

 

 

لحظات حساس: 

 

 

دقیقه یک: استقلالی ها بازی را خیلی خوب آغاز کردند. پاس دیدنی رودی ژستد در موقعیتی تک به تک نصیب حسین زاده شد و او نیز دروازه مس را باز کرد اما در موقعیت آفساید قرار داشت و گل او مردود اعلام شد.
دقیقه 5: فرار عالی یامگا با پاس او به حسین‌زاده همراه شد ولی توپ از مقابل حسین‌زاده رد شد تا فرصت خوبی از دست برود.
دقیقه 10: شلیک خوب و محکم گادوین منشا از فاصله 30 متری با اختلاف ناچیز روی تور دروازه آبی ها فرود آمد.
دقیقه 11: حرکت دیدنی و تیمی بازیکنان استقلال و پاس امیرحسین حسین زاده به جعفر سلمانی رسید و این بازیکن در مصافی تک به تک با نشوی صوفیانی قرار گرفت که ضربه پای چپ این بازیکن با اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 14: شوت محکم حسین زاده از پشت محوطه جریمه به بازیکنان مس برخورد کرد و راهی به دروازه این تیم پیدا نکرد.

دقیقه 29: حرکت دیدنی کوین یامگا و پاس او درون محوطه جریمه به سبحان خاقانی رسید ولی تعلل این بازیکن باعث از دست رفتن فرصت خوبی برای استقلال شد.

دقیقه 42: ارسال خوب کوین یامگا به روی دروازه نصیب رودی ژستد شد و ضربه قیچی برگردان این بازیکن را نوشی صوفیانی در اختیار گرفت.

دقیقه 44: روی حرکت خوب ژستد، امیرحسین حسین زاده صاحب موقعیت شد و شلیک محکم این بازیکن از پشت محوطه جریمه را نوشی صوفیانی سنگربان مس با نوک انگشتانش راهی کرنر کرد.

دقیقه 45+1: پاس امیرحسین حسین زاده پشت مدافعین به سیاوش یزدانی رسید و ضربه این بازیکن وارد دروازه شد اما او چندین متر در آفساید قرار داشت و کمک داور نیز پرچم خود را به نشانه آفساید بلند کرد.

 

 

 

 

 

دقیقه 46: فشار بازیکنان استقلال روی نوشی صوفیانی باعث اشتباه سنگربان مس شد و دفع توپ او باعث شد تا جعفر سلمانی با دروازه خالی مواجه شود و پیش از اینکه این بازیکن ضربه ای به توپ بزند، با خطای محمدی مهر متوقف شد.

دقیقه 47: ارسال حسین مرادمند به روی دروازه با ضربه سر رودی ژستد همراه شد که توپ او از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 66: روی اشتباه مدافعین استقلال، مجید علیاری پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد که شوت محکم و سر ضرب این بازیکن از بالای دروازه به شکل بسیار خطرناکی به بیرون رفت.
دقیقه 67: روی اشتباه دانشگر، مهدی ترکمان با یک قطع توپ تیمش را صاحب موقعیت 4 به 3 کرد و آذرباد را در موقعیت خوبی قرار داد. پاس او در موقعیتی تک به تک به گادوین منشا رسید که شوت این بازیکن را حسینی به زیبایی مهار کرد تا آبی ها همچنان تیم برنده بازی باقی بمانند.

دقیقه 74: پاس دیدنی مهدی حسینی به مجید علیاری رسید و ضربه سر این بازیکن به تیر دروازه استقلال برخورد کرد تا مس موفق به زدن گل تساوی نشود.

دقیقه 90+3: شوت محکم سیدمهدی حسینی در دهانه دروازه به سیاوش یزدانی برخورد کرد و مدافع آبی ها دروازه تیمش را نجات داد.

دقیقه 90+4: پاس خوب قاسمی نژاد در موقعیتی کاملا تک به تک به یامگا رسید اما نوشی صوفیانی پیش از رسیدن توپ به بازیکن استقلال، آن را دور کرد.

 

 

 

بهترین بازیکنان زمین:


کوین یامگا روز بسیار خوبی را پشت سر گذاشت. بازیکن خارجی آبی ها که با وجود گلزنی در دیدارهای قبلی مورد انتقاد قرار گرفته بود که در جریان بازی برای تیمش مثمر ثمر نیست، در این بازی عملکرد فوق العاده ای داشت و علاوه بر اینکه 2 گل برای تیمش به ثمر رساند، در جریان بازی نیز بارها خط دفاعی مس را آزار دهد. در سمت مقابل نیز مجید علیاری تقریبا همه کار کرد بجز گلزنی. این بازیکن یک خطای پنالتی را از مرادمند گرفت، یک مرتبه با شلیکی سرکش شانسش را برای گلزنی امتحان کرد که توپ او با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت و یک بار نیز ضربه سر او به تیر دروازه برخورد کرد و با بدشانسی در باز کردن دروازه حسینی ناکام بود تا این دو بازیکن بهترین های جدال استقلال و مس لقب بگیرند.

 

 

 

 

 

 

* در حاشیه:

 

* در دقیقه ۶۷ بازی نیمکت نشینان مس با عوامل استقلال روی سکوها درگیری لفظی پیدا کردند. تعدادی از سکونشینان مس با صدای بلند خطاب به ناظر بازی اعتراض خود را بابت فریادهای نیمکت نشینان استقلال اعلام کردند.

* زمانی که استقلال توسط یامگا گل دوم را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند، بهزاد غلامپور مربی دروازه‌بان‌های استقلال شادی کرد که این مسئله باعث ناراحتی نیمکت مس شد.

* محمد ربیعی سرمربی مس پس از اعلام پنالتی دوم استقلال به شکل کنایه‌آمیزی لبخند زد و به داور معترض شد.

* با وجود بحث‌هایی مبنی بر عدم پرداخت پول تبلیغات محیطی باشگاه استقلال به سازمان لیگ، ولی در این دیدار باشگاه استقلال اجرای تبلیغات محیطی را برعهده دارد.

* زمانی که امین قاسمی‌نژاد با اشتباه مدافع مس برای اولین بار در این فصل موفق به گلزنی شد شادی نکرد و سجده شکر به جای آورد. سایر بازیکنان استقلال قاسمی‌نژاد را از زمین بلند کردند و از او خواستند شادی کند.

* به مانند دو بازی اخیر لیگ که در ورزشگاه آزادی برگزار شده است، تعدادی از بانوان خبرنگار در ورزشگاه حضور دارند.

* پیش از شروع مسابقه آرمان رمضانی و آرش رضاوند به سمت محمد ربیعی رفته و با وی خوش و بش کردند.همچنین سیاوش یزدانی و محمد دانشگر با مهدی کیانی عکس یادگاری گرفتند. در حالی که بازیکنانی مثل منشا که سابقه بازی در استقلال را دارد به سمت نیمکت استقلال نرفتند.

* گادوین منشا پس از گلزنی مقابل استقلال شادی گل جالب توجهی داشت. سیدحسین حسینی دروازه‌بان استقلال هم به نحوه زدن پنالتی مهاجم مس به داور اعتراض کرد.

 

دیدگاه‌ها