کد خبر : 1804125 | 23 دی 1400 ساعت 17:30 | 111.8K بازدید | 242 دیدگاه

با بهترین خط حمله و بهترین خط دفاع

نفت مسجدسلیمان 0 -استقلال3؛ طلوع قهرمانی نیم‌فصل از جنوب

استقلال با یک پیروزی شیرین و قاطع توانست نفت مسجدسلیمان را شکست داده و قهرمانی نیم فصل نخست را از آن خود کند.

نفت مسجدسلیمان 0 -استقلال3؛ طلوع قهرمانی نیم‌فصل از جنوب

به گزارش "ورزش سه"، آخرین دیدار نیم فصل نیز با کسب پیروزی و 3 امتیاز برای آبی های پایتخت به پایان رسید. استقلال در دیداری که از حریف خود برتر بود، توانست با 3 گل از سد نفت مسجدسلیمان عبور کرده و ضمن تثبیت صدرنشینی، قهرمانی نیم فصل نخست را از آن خود کند.

 

نخستین موقعیت جدی این بازی را نفتی ها از دست دادند. روی پرتاب اوت بلند باقری، این محمد بلبلی بود که در دهانه دروازه صاحب توپ شد اما ضربه سر این بازیکن به شکل بسیار خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت. 3 دقیقه بعد این استقلال بود که به گل نخست رسید. دفع توپ مجتبی لطفی پشت محوطه جریمه به حسین زاده رسید و شلیک دیدنی این بازیکن وارد دروازه شد تا استقلال با این گل زیبا از حریف خود پیش بیفتد.

 

در دقیقه 31 نفتی ها تا آستانه باز کردن دروازه خودشان پیش رفتند. پاس رو به عقب لطفی را سنگربان نفت با یک تکل راهی کرنر کرد. در ادامه میزبان 2 موقعیت خوب گلزنی داشت که از دست رفتند. ابتدا ارسال میرجوان را حسینی به زیبایی مهار کرد و در ادامه نیز میرجوان در موقعیت بسیار خوبی قرار گرفت و در حالیکه تنها آقاسی را مقابل خودش داشت، ضربه او پس از برخورد به این بازیکن راهی کرنر شد. در ادامه اتفاق خاصی رخ نداد و بازی در نیمه نخست با همان یک گل به پایان رسید.

 

در آغاز نیمه دوم نفت فرصت بسیار خوبی برای رسیدن به گل تساوی داشت ولی هدایتیان قدر این موقعیت را ندانست. یک پرتاب اوت بلند دیگر توسط باقری به درون محوطه جریمه استقلال فرصت بسیار خوبی را برای مهرداد هدایتیان فراهم کرد که شوت این بازیکن در دهانه دروازه به آسمان زده شد. پس از این موقعیت، استقلال توانست برتری خود را دو برابر کند. پاس خوب کوین یامگا درون محوطه جریمه به امیرحسین حسین زاده رسید و او نیز با شوتی دقیق حساب کار را 2 بر صفر کرد.

 

در ادامه رودی ژستد نیز می توانست اسمش را میان گلزنان بازی ثبت کند که چنین نشد. ارسال وریا و در ادامه پاس مهدی پور روی نقطه پنالتی به ژستد رسید که شوت او با اختلاف بسیار کمی از بالای دروازه به بیرون رفت. بعد از این موقعیت بود که آبی ها به گل سوم رسیدند. پاس در عمق و دیدنی مهدی پور به کوین یامگا رسید و این بازیکن نیز با یک ضربه چیپ توپ را وارد دروازه کرد تا استقلال با 3 گل از تیم میزبان پیش بیفتد.

 

کوین یامگا نیز این فرصت را داشت تا در این بازی دبل کند. پاس خوب ژستد به او رسید ولی شوت این بازیکن میلی متری از کنار تیر دروازه به بیرون رفت. پس از آن بود که نفت چند فرصت خوب گلزنی را از دست داد. ابتدا حسینی با واکنشی دیدنی شوت حیدری را مهار کرد و سپس شوت های هدایتیان و مقتدایی از کنار تیر دروازه به شکل خطرناکی به بیرون رفت.

 

در ادامه نیز اتفاق خاصی رخ نداد و استقلال توانست پیروزی 3 گله خود را حفظ کند و 3 امتیاز حساس را از مسجدسلیمان به دست بیاورد. با این پیروزی، استقلال با در اختیار داشتن بهترین خط حمله و بهترین خط دفاع لیگ قهرمانی نیم فصل نخست را از آن خود کند و نفت نیز با این شکست نیز در رتبه پانزدهم باقی ماند.

 

بازی از هفته پانزدهم بیست و یکمین دوره رقابت های لیگ برتر 
پنجشنبه: 23/10/1400 ؛ ساعت: 15:30 
ورزشگاه: شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان /  بدون تماشاگر 
گروه داوری: حمید حاج‌ملک / کمک ها: محمد راهی – حمیدرضا افشون ؛ داور چهارم: و کمیل غلامی / ناظر: خداداد افشاریان

 

ترکیب نفت مسجدسلیمان:


علی محسن زاده
مجید عیدی
میثم نقی زاده
عماد میرجوان (70- سجاد حیدری)
علیرضا دغاغله (70- محمدمهدی احمدی)
مجتبی لطفی (83- هاتف نادری)
مسلم مجدمی (59- سینا خادمپور)
میلاد باقری
مصطفی نائیج پور
مهرداد هدایتیان (83- مجتبی مقتدایی)
محمد بلبلی


سرمربی: حمیدرضا عبداللهی

 

ترکیب استقلال:


سیدحسین حسینی
محمدحسین مرادمند
سیاوش یزدانی
عارف آقاسی
مهدی مهدی‌پور
کوین یامگا
زبیر نیک نفس (86- روزبه چشمی)
جعفر سلمانی (46- ابوالفضل جلالی)
سبحان خاقانی (46- وریا غفوری)
امیرحسین حسین زاده (69- امین قاسمی نژاد)

رودی ژستد (79- امیرعلی صادقی)


سرمربی: فرهاد مجیدی

 

 

کارت زرد:


مسلم مجدمی (42)

کوین یامگا (45+2)

محمدبلبلی(53)

میلاد باقری (59)
سینا خادمپور (71)

 

شرح گلها:


نفت مسجدسلیمان صفر – استقلال یک (دقیقه 16: امیرحسین حسین زاده): یک ارسال به روی دروازه نفت به دفع توپ مدافعین این تیم همراه شد که توپ پشت محوطه جریمه به امیرحسین حسین زاده رسید و شلیک سرکش این بازیکن به شکل بسیار زیبایی وارد دروازه حریف شد تا آبی پوشان یک بر صفر پیش بیفتند.

 

1682299

 

نفت مسجدسلیمان صفر – استقلال 2 (دقیقه 51: امیرحسین حسین زاده): حرکت بسیار خوب استقلالی ها از سمت راست و پاس کوین یامگا به امیرحسین حسین زاده رسید و این بازیکن نیز با شوتی محکم توپ را به گوشه دروازه نفت فرستاد و آبی ها را با 2 گل پیش انداخت.

 

1682320

 

نفت مسجدسلیمان صفر – استقلال 3 (دقیقه 58: کوین یامگا): استقلالی ها روی یک کار تیمی، گل زیبایی را به ثمر رساندند. ابتدا زبیر نیک نفس توپ را ژستد داد و او نیز با یک پاس تک ضرب، مهدی پور را صاحب توپ کرد. این بازیکن نیز با یک پاس در عمق زیبا کوین یامگا را صاحب توپ کرد و این بازیکن در مصافی تک به تک با سنگربان نفت با یک ضربه چیپ توپ را وارد دروازه میزبان کرد تا استقلال با 3 گل از حریف خود پیش بیفتد.

 

 

بهترین بازیکن زمین:


امیرحسین حسین زاده روز بسیار خوبی را در مسجدسلیمان پشت سر گذاشت. بازیکن جوانی که مدتی نیز مورد انتقاد قرار گرفته بود، پیام آور شادی برای آبی ها از مسجدسلیمان بود. او روی دو شوت دیدنی، 2 بار دروازه نفت را باز کرد و زمینه ساز پیروزی تیمش شد و ثابت کرد که اعتماد کادرفنی به او و استفاده مداوم از این بازیکن بدون دلیل نبوده است. البته نباید از عملکرد خوب کوین یامگا نیز به راحتی گذشته که ضمن زدن یک گل، پاس گل دوم حسین زاده را داد.

 

دقایق حساس:

 

دقیقه 11: ارسال کوین یامگا به روی دروازه با ضربه سر خاقانی همراه شد که توپ در اختیار سنگربان نفت قرار گرفت.

دقیقه 13: پرتاب اوتی که توسط میلاد باقری به شکل بلند به روی دروازه استقلال ارسال شد، نصیب محمد بلبلی شد و ضربه سر او با اختلاف بسیار کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 23: ارسال خوب آقاسی از سمت راست را علی محسن زاده سنگربان نفت با پا دور کرد.

دقیقه 31: اشتباه عجیب مجتبی لطفی و پاس رو به عقب او در آستانه ورود به دروازه خودی بود که محسن زاده سنگربان نفت با یک تکل، توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه 33: ارسال میرجوان از سمت راست را حسینی جمع کرد و مانع از شکل گیری یک موقعیت خطرناک برای نفت شد.

دقیقه 41: فرصت بسیار خوب گلزنی برای نفت مسجدسلیمانی و پاس بلبلی به میرجوان رسید که شوت او پس از برخورد به آقاسی راهی کرنر شد.

 

 

دقیقه 49: یک پرتاب اوت بلند دیگر به درون محوطه جریمه استقلال فرصت بسیار خوبی را برای مهرداد هدایتیان فراهم کرد که شوت این بازیکن در دهانه دروازه به آسمان زده شد.

دقیقه 55: ارسال وریا غفوری از سمت راست با تأثیرگذاری مهدی پور به رودی ژستد رسید و شوت این بازیکن با اختلاف بسیار کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 68: پاس کوین یامگا پشت محوطه جریمه به حسین زاده رسید که شوت او با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه 69: پاس دیدنی رودی ژستد در موقعیتی ایده آل به کوین یامگا رسید ولی شوت این بازیکن به شکل کاملا خطرناک از کنار تیر دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 74: فرصت خوب گلزنی برای نفت به دست آمد که سجاد حیدری ضربه اش را به سمت دروازه استقلال زد و حسینی با واکنشی دیدنی مانع از گلزنی حریف شد.

دقیقه 75: یک فرصت دیگر برای نفت به دست آمد که هدایتیان موفق به باز کردن دروازه استقلال نشد و مدافعان توپ را از روی خط برگشت دادند.

دقیقه 83: فرصت خوب دیگری نصیب نفت شد که شوت سجاد حیدری با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه 84: دو شوت پشت سر هم از سوی وریا غفوری و زبیر نیک نفس به مدافعان نفت برخورد کرد و راهی کرنر شد.

دقیقه 85: یک ارسال از سمت راست به روی دروازه استقلال نصیب مجتبی مقتدایی شد که شوت او به شکل بسیار خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

 

 

در حاشیه:


* پیش از شروع این مسابقه، مجتبی لطفی مدافع نفت با ماسک صورت وارد زمین شد که جلال مرادی ناظر این مسابقه، اجازه بازی کردن به این بازیکن را نمی‌داد. سروش صالحی‌پور سرپرست تیم نفت مسجدسلیمان هم در این باره با مرادی مذاکره کرد تا مشکل را حل کند و در پایان این بحث،‌ لطفی به جمع نفتی‌ها در زمین اضافه شد.

 

1682302

* بیش از 100 هوادار، خارج از ورزشگاه شهید بهنام محمدی حضور دارند و این مسابقه را تماشا می‌کنند.

* پیش از شروع مسابقه و در حالی که بازیکنان دو تیم در حال گرم کردن بودند، امیر ارسلان مطهری، مهاجم استقلال با سینا خادم‌پور، مدافع فصل قبل استقلال و بازیکن فعلی نفت مسجد سلیمان به خوش‌‌وبش پرداخت. این بازیکن پیش از شروع مسابقه با دیگر هم تیمی‌های پیشین خود برخورد گرمی داشت.

* کرار جاسم، بازیکن تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان برای بازی امروز مقابل استقلال در لیست تیمش حضور ندارد، اما با حضور در ورزشگاه شهید بهنام محمدی نظاره‌گر بازی هم‌تیمی‌هایش است.

 

1682301

 

* توپ جمع کن‌های ورزشگاه شهید بهنام محمدی پیش از شروع مسابقه با حسین حسینی، دروازه‌بان استقلال عکس یادگاری گرفتند.

* اسکوربورد ورزشگاه شهید بهنام محمدی شرایط مساعدی ندارد. این اسکوربورد ساعت 20:56 دقیقه را نشان می‌دهد و تصاویر روی آن به راحتی قابل خواندن نیست.

 

1682352

 

* در شرایطی که هنگام شروع مسابقات هوا کاملاً آفتابی بود، اواسط نیمه اول باران با شدت کمی در ورزشگاه شهید بهنام محمدی شروع به باریدن کرد.

* تماشاگرانی که روی تپه‌های روبروی ورزشگاه حضور دارند بعد از گل دوم استقلال شعارهایی را علیه مسئولان باشگاه سر دادند.

 

1682351

دیدگاه‌ها