کد خبر : 1805151 | 28 دی 1400 ساعت 11:44 | 23.8K بازدید | 41 دیدگاه

رونالدو: می‌دانم باعث افتخار مردم پرتغال هستم

کریستیانو رونالدو، ستاره منچستریونایتد، پس از دریافت جایزه ویژه فیفا درباره مسائل متفاوتی صحبت کرد.

رونالدو: می‌دانم باعث افتخار مردم پرتغال هستم

به گزارش "ورزش سه"، رونالدو در سال 2021 روزهای خوب و بد بسیاری را تجربه کرد اما مانند همیشه در زمین بازی درخشان ظاهر شد.

این بازیکن پرتغالی موفق شد رکورد علی دایی در زمینه بیشترین گل زده در رقابت‌های ملی مردان را شکسته و عنوان آقای گل جهان را از آن خود کند.

در مراسم اهدای جوایز بهترین‌های سال 2021 از سوی فیفا، این سازمان جایزه ویژه‌ای را برای رسیدن به این رکورد ارزشمند برای کریستیانو رونالدو در نظر گرفت.

رونالدو پس از دریافت این جایزه گفت:« من بسیار خوشحالم. این که بهترین گلزن تاریخ باشم جایزه بسیار خاصی برای من است. این دستاوری بزرگ است. من بسیار افتخار می‌کنم. هرگز فکر نمی‌کردم روزی شماره یک شوم. این افتخاری بزرگ برای من است. این که بهترین گلزن تاریخ باشی حس بسیار خوبی دارد.»

این ستاره پرتغالی با تشکر از اطرافیانش اضافه کرد:« من باید از هم تیمی‌های سابقم از سال 2004 تا به حال تشکر کنم، زمانی که شروع به بازی برای تیم ملی کردم تا به حال. و البته باید از خانواده‌ام تشکر کنم: همسرم و فرزندانم.»

 

1683597

 

این بازیکن در پاسخ به این سوال که ویژگی خاصی که با آن می‌تواند به این رکوردشکنی‌ها و قهرمانی‌ها ادامه دهد چیست گفت:« فداکاری. بدون فداکاری نمی‌توانید هیچ دستاوردی داشت باشید. من وقتی 18 ساله بودم شروع به بازی در بالاترین سطح کردم و حالا 15 یا 16 سال است که در همین سطح هستم. این به تعهد، اشتیاق، بلندپروازی  سختکوشی من مربوط است. به همین دلیل همچنان از نظر عملکرد، قهرمانی، گلزنی و رکوردها در صدر هستم.»

رونالدو درباره ادامه حضورش در زمین فوتبال گفت:« من هنوز اشتیاق زیادی برای این بازی دارم. نه فقط برای گلزنی. این برای سرگرم کردن خودم است چون من از وقتی پنج یا شش ساله بودم فوتبال بازی کردم. وقتی به زمین می‌روم، حتی در تمرینات، از حضور در زمین لذت می‌برم و هنوز انگیزه دارم. حتی با این که به زودی 37 ساله می‌شوم، احساس خوبی دارم، با انگیزه هستم، از 18 سالگی به سختی تلاش کردم و همچنان ادامه می‌دهم.»

او درباره این که تا چه زمانی به بازی در سطح حرفه‌ای ادامه خواهد  داد اظهار داشت:« من عاشق فوتبال هستم. هنوز اشتیاقم را دارم. می‌خواهم ادامه دهم. مردم گاهی از من می‌پرسند که چند سال دیگر بازی می‌کنم و من می‌گویم امیدوارم چهار یا پنج سال دیگر بازی کنم. تمام این شرایط ذهنی است چون فکر می‌کنم اگر با بدنتان درست رفتار کنید، وقتی که نیاز دارید بدنتان به شما کمک خواهد کرد.»

 

1683596

 

این ستاره یونایتد در ادامه این جایزه را به کشورش تقدیم کرد و گفت:« من می‌دانم که باعث افتخار مردم پرتغال هستم. این جایزه برای آنها و این کشور هم هست. من انگیزه‌ای که از روز اول بازی برای تیم ملی به من دادند را فراموش نمی‌کنم. بازی برای تیم ملی، پرچم و خانواده همیشه باعث افتخار است. این باورنکردنی است. هربار که پیراهن پرتغال را به تن می‌کنم حس می‌کنم بسیار احساساتی و خوشحال هستم.»

رونالدو برای هفدهمین سال متوالی در بهترین تیم سال فیفا قرار گرفت. از او پرسیده شد فکر می‌کند چرا چنین تمجید و تحسین متوالی‌ای را از دیگر فوتبالیست‌های دنیا دریافت کرده است؟

این ستاره پرتغالی پاسخ داد:« آنها می‌دانند. آنها می‌دانند چون خودشان فوتبال بازی می‌کنند و می‌دانند من در زمین چه کاری انجام می‌دهم. نتایج نشان دهنده کار من است. باید از همه آنها برای رای دادن به من تشکر کنم و این انگیزه بزرگی برای من است که ادامه دهم و مردم را خوشحال کنم، خصوصا هواداران در سراسر دنیا و خانواده‌ام. من به این روند ادامه می‌دهم چون هنوز توانای دارم و از این که مردم را خشنود کنم لذت می‌برم.»

دیدگاه‌ها