کد خبر : 1805710 | 01 بهمن 1400 ساعت 11:11 | 59.8K بازدید | 40 دیدگاه

د بست رئال مادرید کسی جز او نیست

یادداشت : کارلتو پدر مهربان و فرمانده منضبط

سرمربی ایتالیایی رئال مادرید در شرایطی غیرقابل پیش‌بینی اکنون یکی از بهترین تیم‌های دوران پرافتخار حرفه‌ای خود را سرو شکل داد.

یادداشت : کارلتو پدر مهربان و فرمانده منضبط

به گزارش "ورزش سه"، با اشاره دست سایر کمک‌هایش را هم به حلقه شادی مربیان در پیست ابی رنگ تارتان ورزشگاه زیبای ملک فهد شهر ریاض دعوت می‌کند. 13-14 نفر با یونیفرم مشکی دست روی شانه‌های هم و چرخشی 7-8 ثانیه‌ای و تمام. ماسکش را از جیب کتش بیرون می‌آورد و به سراغ بازیکنانش می‌رود و تک‌تک، همه آن‌ها را در آغوش می‌کشد. حتی برای گرت بیل هم از این فاصله دور پیغام تبریک می‌فرستد تا او را نیز در اولین قهرمانی‌ در دومین دوره حضورش در لوس بلانکوس شریک کند و این یکی از همان رموز موفقیت مربیان بزرگی مثل کارلو آنجلوتی است.

 

کارلتو نه خالق توتال فوتبالی است که توسط رینوس میشل با هلند  دهه 70به فوتبال دنیا معرفی شد، نه ملتزم به فوتبالی است که خودش در میلان دهه 90 میلادی تحت هدایت آریگو ساکی یکی از مهره‌های غیرقابل‌انکارش بود و نه اصراری به ارائه فوتبالی مبتنی بر مالکیت محض گواردیولایی دارد.


او را باید در دسته مربیان عمل‌گرای موفق دنیا قرار داد،. دسته‌ای از مربیان که سرآمد آن الکس فرگوسن است و زیدان آخرین شاگرد از این مکتب. مربیانی که برای هر بازی نقشه جداگانه‌ای دارند و تنها وابسته به یک ایدئولوژی نیستند.

 

1684394


روزی که فلورینتو پرز برای معرفی سرمربی تیمش به پشت تریبون‌های سالن V.I.P سانتیاگو برنابئو رفت، هواداران این تیم به دنبال شنیدن گزینه‌های جذاب‌تری چون " آلگری"، "پوچتینو"، " کونته" و یا حتی "رائول" از زبان رئیس بودند، اما درنهایت پرز پس‌ازاینکه نتوانست مقدمات حضور مربیان دلخواهش را فراهم کند، در اقدامی هوشمندانه تصمیم گرفت به ترکیب برنده‌اش دست نزد و دوباره به سراغ فاتح لادسیما برود؛ کسی که درواقع باید او را معمار رئال نوین خطابش کنیم.


 آنجلوتی در اولین دوره حضورش روی نیمکت رئال مادرید توانست طی دو فصل، این تیم پرافتخار را برای دهمین مرتبه به‌عنوان قهرمانی اروپا برساند، همان لادسیمای معروف که با شکست دراماتیک همشهری‌اش به دست آمد. شبی به‌واقع فراموش‌نشدنی در استادیوم دالوژ لیسبون.


 یک کوپا دل ری و یک سوپر جام و درنهایت عنوان قهرمانی جام باشگاه‌های جهان. کارنامه‌ای درخشان که در ظاهر جای هیچ ایرادی به آن وارد نیست. اما این نکته را فراموش نکنیم که هواداران رئال عاشق جام بی‌قواره لالیگا هستند و در این راه مربیان بزرگی را بی‌رحمانه قربانی کرده‌اند.

 

1684396

 

*یک اصل را در رئال به خاطر بسپارید:


یک مربی هنگامی اجازه دارد از عملکردش دفاع کند که موفق به فتح لالیگا شده باشد.

 

 شما در رئال می‌توانید به‌عنوان سرمربی، با فتح لالیگا همواره طرفدارانت را راضی نگه داری و از حفظ جایگاهت مطمئن باشی. برای اثبات این اصل باید به این نکته توجه کرد که قوهای سفید مادرید پس از فتح 6 عنوان قهرمانی در جام باشگاه‌های اروپا بین سال‌های 1956 تا 1966، بیش از دو دهه برای کسب هفتمین عنوان قهرمانی، صبر کردند، اما در تمام این سال‌ها از جایگاهشان همواره رضایت داشتند، چون‌که قهرمانی در لالیگا کم‌وبیش به دست می‌آمد. اما جالب است بدانید "یوپ هاینکس" که این تیم را پس از 22 سال در سال 1998 به‌عنوان قهرمانی در اروپا رساند، فصل بعد به علت رتبه نازلش در لیگ اسپانیا، جایش را به "گاس هیدینک" داد.

 

هرچند کار ناتمام آنجلوتی را دستیار اولش زیدان به بهترین وجه ممکن به سرانجام رساند اما یک ضرب‌المثل ایتالیایی است که می‌گوید" به گذشته احترام بگذارید و آینده را بسازید" درست همان کاری که بی‌وقفه سینیور آنجلوتی در حال انجام آن است.

 

او به‌محض دریافت پیشنهاد از سوی رئال حاضر شد از قرار 16 میلیون یورویی‌اش در اورتون بگذرد و با نصف این دستمزد پای در سانتیاگو برنابئو بگذارد تا کار ناتمامش را به اتمام برساند.

 

1684400

 

فصل 2021- 2022 لالیگا پس از گذشت 21 هفته، در حالی در جریان است که تیمی که او ساخته، روزبه‌روز بهتر می‌شود، تلفیقی از نسل قبلی که هر آنچه اراده کرده به دست آورد و جوانانی باانگیزه و بااستعداد که بی‌وقفه عطش موفقیت دارند.


به این نام‌ها دقت کنید: تیبو کورتوا، ادر میلیتائو، فدریکو والورده، ادواردو کاماوینگا، فرلان مندی، دنی سبایوس، رودریگو و وینسیوس؛ بازیکنانی که میانگین سنشان کمتر از 25 سال است و درواقع این پشتوانه خیال هر سرمربی را از حیث داشتن آینده‌ای درخشان راحت می‌کند. در رئالِ آنجلوتی گویا همه‌چیز در جای خودش قرار دارد و درعین‌حال کسی قصد ندارد این موفقیت‌ها را به نام خودش بزند و این اشتباهی است که نباید در مادرید مرتکب شوید. چراکه تاریخ باشگاه ثابت کرده است اگر بخواهید همه‌چیز را به نام خودتان رقم بزنید کم‌کم محو خواهید شد. فلسفه‌ای در نقطه مقابل رقیب کاتالانی که معمولاً افتخاراتش تحت تأثیر یک ستاره قرار دارد.

 

1684399


باوجوداینکه پیش از شروع فصل صحبت‌های زیادی درخصوص خرید اریک هالند و امباپه وجود داشت، امروز با درخشش روزافزون بازیکنی مثل وینیسیوس و فرم فوق‌العاده بنزما و طراوت آسنسیو و رودریگو در خط حمله، فلورینتو پرز با اعتمادبه‌نفس بیشتری گام در بازار نقل و انتقالات می‌گذارد


مثلت کاسمیرو، کروس و مودریچ مثل یک ساعت گرانقیمت قدیمی، درست و منظم در میانه میدان نبض هر دیداری را به دست می‌گیرد تا هر بیننده‌ای از تماشای این حجم از ظرافت به زیبایی فوتبال ایمان بیاورد و اینجاست که دیگر نیازی به گرت بیل و هازارد حس نمی‌شود و این جایگاه و این آرامش حاکم در باشگاه بیش از هرکسی مرهون حضور کارلو آنجلوتی است.

 

رئال در پایان هفته 21 در حالی صدرنشین جدول لالیگا است که این فصل کمتر از هرزمانی از سوی دو رقیب دیرینه‌اش بارسلون و آتلتیکو مادرید تهدید می‌شود. ژاوی فصل اولش را در بارسا تجربه می‌کند و می‌توان گفت سیمئونه در حال سپری کردن آخرین فصل حضورش در اتلتیکو است و این شرایط قهرمانی را در اسپانیا برای کارلتو بیش از هرزمانی آسان جلوه می‌دهد، در شرایطی که لوپتگی با یک سویای سرسخت هنوز دست از مبارزه برنداشته است و همین باعث شده تنور لالیگا هنوز داغ باشد.

 

1684398

 

لوس بلانکوس هفته گذشته پس از دو پیروزی شیرین در ریاض اولین جام فصل را (سوپر جام) کیلومترها دورتر از اسپانیا با دستان مارسلو بالای سر برد. مدافع چپ کاریزماتیکی که توانست 23 جامش را طی حضورش در رئال به دست بیاورد تا طلسم فرانسیسکو خنتوی افسانه‌ای، در آخرین شب حیاتش شکسته شود. پایانی که می‌تواند برای این باشگاه پرافتخار فوتبال اروپا بیش از هر چیزی الهام‌بخش باشد.

 

 آنچه مسلم است ماجراجویی آنجلوتی با رئال هنوز به پایان نرسیده است و به‌نوعی حتی می‌توان ادعا کرد آنچه تابه‌حال رخ‌داده پیش درآمدی بیش نبوده است. آن‌ها باید درنبردی حساس و سرنوشت‌ساز طی دو بازی به مصاف یاران مسی و راموس در پاریس بروند که به‌اندازه یک‌فصل برای این بازی انگیزه دارند، دیداری که می‌تواند بسیاری از اتفاقات فصل را تحت تأثیر خودش قرار دهد و این وظیفه کارلتو با آن ابروهای منحصربه‌فردش است که اجازه ندهد آب در دل هواداران رئال مادرید تکان بخورد.

 

1684395

 

کیاوش عزیزی

دیدگاه‌ها