کد خبر : 1805793 | 01 بهمن 1400 ساعت 16:39 | 82K بازدید | 81 دیدگاه

ملی‌پوشان استقلال مقابل هوادار، نه در اردوی تیم ملی

عصبانیت شدید اسکوچیچ از برنامه ریزی لیگ

فشردگی بی سابقه رقابت‌های فوتبال در این فصل لیگ، از مسائل سرمربی تیم ملی است.

عصبانیت شدید اسکوچیچ از برنامه ریزی لیگ

به گزارش "ورزش سه"، دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی، در شرایطی قصد دارد فهرست نفرات بازی مقابل عراق و امارات را در روز شنبه آینده اعلام کند که برخلاف هفته‌های گذشته، رقابت‌های این هفته لیگ در سه روز برنامه‌ریزی شده است. حال آنکه باشگاه‌های لیگ برتری در هفته‌های گذشته در یک روز و ساعات مختلف به انجام می‌رساندند.

 

این در حالی است که به جز پرسپولیس و سپاهان و همینطور استقلال (که دیدارش مقابل هوادار لغو شد) ممکن است در اردوی آینده تیم ملی، سایر تیم‌ها نیز نماینده‌ای در تیم ملی داشته باشند اما سازمان لیگ بدون توجه به این موضوع، بازی این تیمها را در روزهای متفاوت برنامه ریزی کرده تا پس از آن تیمها به تعطیلات نیم فصل بروند.

 

اما اتفاق عجیب‌تر در اعلام برنامه تیم ملی در زمانی رخ داد که سازمان لیگ بدون هماهنگی، در روزهای اردوی تیم ملی برای بازی عراق، بازی معوقه استقلال مقابل هوادار را برنامه ریزی کرد.

 

بازی استقلال - هوادار که قرار بود فردا برگزار شود به دلیل تست مثبت بازیکنان استقلال پیش از دیدار با پیکان، به تعویق افتاده تا اصطلاحا بازیکنان این تیم با منفی شدن تست و با بازگشت به شرایط به مسابقه، مقابل هوادار حاضر شوند.

 

این مسئله باعث خشم شدید دراگان اسکوچیچ شده و تماس تلفنی او با سهیل مهدی را در پی داشته. سهیل مهدی در برنامه ورزشگاه در این خصوص گفت: «ادبیاتی که به کار بردند شاید مناسب روزهای عادی ایشان نبود و شاید ناراحت بودند. ما این را به شرایط استرسی در تیم ملی واگذار می‌کنیم.»  اما اسکوچیچ در این مورد نظر دیگری دارد و همچنان از این مسئله عصبانی است؛ سرمربی تیم ملی می‌گوید: «چطور ممکن است من برای اردوی تیم ملی بازیکنان استقلال را در اختیار نداشته باشم اما آنها در همین زمان و زمانی که اردوی تیم ملی برقرار است برای تیمشان بازی کنند و بازی باشگاهی برای این تیم برنامه ریزی بشود. در حالی که بازیکنان خوب استقلال این حق را دارند در اردوی تیم ملی حضور داشته باشند.»

 

اشاره سرمربی تیم ملی به بحثی است که امروز در برنامه ورزش و مردم مطرح شد و آن هم دعوت از بازیکنان جوان برای اردوهای ملی در اردوهای آینده بود که او در پاسخ گفت که با همکارانش در مورد بازیکنان استقلال صحبت کرده است اما ناگهان به او اطلاع دادند که نمی‌تواند از استقلال بازیکنی به تیم ملی دعوت کند.

 

این مسئله از آنجا اتفاق افتاده که باتوجه به مثبت شدن تست کرونای تعداد زیادی  بازیکنان استقلال، آنها شرایط حضور در اردوی تیم ملی را ندارند چرا که ممکن است دیگران را به کووید مبتلا کنند. اما موضوع غیرقابل انتظار به زعم سرمربی تیم ملی برنامه‌ریزی یک مسابقه جدید برای استقلال است. در حالی که هواداران این تیم انتظار دارند بازیکنان شاخص این باشگاه که قرار بود به تیم ملی دعوت بشوند، در اردوی ملی حضور داشته باشند و نه همزمان با اردوی تیم ملی در یک بازی باشگاهی.

 

این در حالی است که سهیل مهدی در صحبت‌های خود ادبیاتی تعاملی با تیم ملی را به کار برد و مشخص کرد که قصد تقابل با اسکوچیچ و خواسته‌های او را ندارد: «خط قرمز ما تیم ملی و نمایندگان ایرانی است. اصلا قرار نیست تداخلی در برنامه تیم ملی داشته باشیم و برای جشن صعود تیم ملی آماده می‌شویم. به محض اینکه آقای اسکوچیچ هر دستوری بدهند، انجام خواهیم داد.»

 

شاید بهترین راه حل این باشد که او فهرست ذخیره‌ای برای تیم ملی تهیه کرده و بازیکنان استقلال را در آن قرار بدهد که در صورت منفی شدن تست، آنها در تیم ملی حاضر باشند. البته باتوجه به ریسک این موضوع، شاید هم نشود انتظار داشت که بازیکنی از استقلال در فهرست حضور داشته باشد. در این صورت هم به نظر نمی‌آید سرمربی تیم ملی برای انجام بازی استقلال و هوادار رضایت بدهد.

دیدگاه‌ها