کد خبر : 1806372 | 04 بهمن 1400 ساعت 13:08 | 136.8K بازدید | 162 دیدگاه

کمال به‌جای احمد؛ تست مجدد از نوراللهی

شوک کرونا به اردو - احتمال غیبت دو ستاره اصلی

از اردوی تیم ملی خبر می رسد که تست کرونای احمد نوراللهی مثبت شده و ممکن است او در دیدار برابر امارات غایب باشد.

شوک کرونا به اردو - احتمال غیبت دو ستاره اصلی

به گزارش "ورزش سه"، در فاصله 72 ساعت تا برگزاری دیدار حساس ایران و عراق، اخبار خوبی از اردوی ملی پوشان به گوش نمی رسد. روز گذشته اسامی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران برای برگزاری دو بازی از مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر اعلام شد و این بازیکنان با حضور در کمپ تیم های ملی، تست های کرونای خود را به عمل آوردند تا در صورت منفی بودن این آزمایشات، در تمرینات حضور پیدا کنند.

 

در اسامی که از سوی دراگان اسکوچیچ اعلام شد، نام کمال کامیابی نیا به همراه چند بازیکن دیگر در لیست انتظار دراگان اسکوچیچ قرار داشت که امروز اعلام شد هافبک باتجربه پرسپولیس به اردوی تیم ملی فراخوانده شده است.

علت دعوت ناگهانی از کامیابی نیا با وجود حضور بازیکنانی نظیر میلاد سرلک، احمد نوراللهی و سعید عزت اللهی کمی عجیب به نظر می رسید تا اینکه مشخص شد غیبت احمد نور در بازی با عراق قطعی است و کمال نیز به همین علت به اردو فراخوانده شده است.

 

در نمونه گیری تست کرونایی که روز گذشته از بازیکنان تیم ملی به عمل آمده، تست احمد نوراللهی مثبت شده و این بازیکن به ویروس کرونا مبتلاست و به همین دلیل او قادر به همراهی ایران در بازی با عراق نیست. البته قرار است نوراللهی ظهر امروز یک بار دیگر تست کرونا داده تا کادرفنی از مثبت یا منفی بودن آن به قطعیت برسد.

 

از سوی دیگر، از دبی خبر می رسد که تست کرونای مهاجم تیم ملی نیز مثبت شده است خبری که البته هنوز قطعی و رسمی نیست و باید منتظر اعلام مقامات فدراسیون بود. گفته می شود سردار آزمون که به همراه زنیت در اردوی نیم فصل به سر می برد، تست کرونای او نیز مثبت شده و این خبر به صورت شفاهی به اطلاع مدیران فدراسیون فوتبال رسیده است.

البته در خصوص آزمون هنوز چیزی در خصوص عدم حضور او در اردو قطعی نیست. فدراسیون فوتبال برنامه سفر سردار آزمون را هماهنگ کرده و با وجود اعلام شفاهی مثبت بودن تست کرونای او، منتظر پاسخ کتبی در مورد وضعیت این بازیکن است. باید دید در ساعات آینده چه اتفاقی درخصوص حضور سردار در تهران رخ می دهد.

 

بدین ترتیب دراگان اسکوچیچ دو نفر از مهره های اصلی خود در را در دو دیدار برابر عراق و امارات در اختیار ندارد. نوراللهی در بازی های گذشته یکی از بازیکنان کلیدی ایران در خط میانی بود ولی حالا به دلیل ابتلا به کرونا قادر به حضور در بازی روز پنج شنبه نیست.

 

سردار آزمون نیز به همراه مهدی طارمی مهاجمان اصلی تیم ملی بودند و پس از اینکه مهاجم پورتو اردوی قبلی و 2 دیدار برابر لبنان و سوریه را از دست داد و آزمون به تنهایی در خط حمله به میدان رفت، اکنون نوبت طارمی شده تا بدون زوج همیشگی خود برابر عراق بازی کند.

قرار است که احمد نوراللهی ظهر امروز مجددا تحت تست کرونا قرار بگیرد. اگر تست او همچنان مثبت باشد، بازی با عراق را از دست خواهد داد. همچنین باید دید تا پیش از دیدار برابر امارات، تست های بعدی او و سردار آزمون منفی خواهد شد یا خیر. در صورتی که کرونای این دو بازیکن تا پیش از دیدار با امارات همچنان مثبت باشد، آنها هر دو بازی حساس دورهای هفتم و هشتم از مرحله مقدماتی جام جهانی را از دست خواهند داد در غیر اینصورت قادر به همراهی تیم ملی در بازی بعدی خواهند بود.

 

در صورتی که که مثبت شدن تست سردار آزمون تأیید شود، باید دید مهاجم جدیدی به جای او به تیم ملی دعوت خواهد شد یا خیر اما نکته مهم اینکه با دعوت از کمال، بازیکنان پرسپولیسی تیم ملی به عدد ۴ می‌رسد تا سرخپوشان پایتخت بیش از مجموع بازیکنان ملی پوش سه تیم لیگ برتری استقلال، فولاد و سپاهان نماینده داشته باشد.

 

این در حالی است که اخباری، اسماعیلی فر، نیک نفس، آقاسی و رفیعی ۵ بازیکن باقی مانده در لیست استندبای اسکوچیچ هستند.

دیدگاه‌ها