کد خبر : 1806481 | 04 بهمن 1400 ساعت 19:40 | 78.3K بازدید | 18 دیدگاه

صعود به جام جهانی؛ برای هندبال هم جشن بگیرید

مثل گل خداداد به استرالیا؛ اما با دست

تیم ملی هندبال ایران با شوت شگفت انگیز سجاد استکی در ثانیه های پایانی، یک صعود شیرین را به جام جهانی جشن گرفت.

مثل گل خداداد به استرالیا؛ اما با دست

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی هندبال ایران پیش از این فقط یک بار در سال 2015 حضور در جام جهانی قطر را تجربه کرده و حالا برای بار دوم هم کاملا مقتدرانه در عربستان جشن صعود را برپا کرد. 

 

شاگردان مانوئز سرمربی اسپانیایی تیم ملی که 4 بازی گذشته خود را با قدرت تمام برابر تیم های استرالیا، هند، عربستان و عراق با پیروزی پشت سر گذاشته بودند، در دومین بازی از دور دوم برابر تیم پرافتخار کویت ایستادند. تیمی که پیش از این چندباری قهرمانی در آسیا را تجربه کرده بود و به چیزی جز پیروزی برابر ایران فکر نمی کرد.

 

از همان ثانیه های ابتدایی بازی مشخص بود که بازی مرگ و زندگی ایران و کویت تا ثانیه های پایانی برابر و جذاب پیش خواهد رفت. همین اتفاق هم افتاد و در فاصله 5 ثانیه مانده به پایان مسابقه نتیجه 26 بر 26 روی تابلوی نتایج ثبت شده بود و تقریبا همه منتظر سوت پایان مسابقه با همین نتیجه مساوی بودند، سجاد استکی فوق ستاره هندبال ایران در جام ملت های آسیا، با یک شوت ناگهانی و غافلگیرکننده دروازه کویتی ها را باز کرد.

 

سجاد که در غیاب برادرش الله کرم استکی کاپیتان تیم ملی هم به شمار می رود، با وجود مصدومیتی که قبل از جام ملت های آسیا داشت و حتی شایعه غیبتش در این مسابقات هم به گوش می رسید، هر طور که شده خودش را به مسابقات رساند تا به عنوان یک بازیکن باتجربه و کسی که در لیگ های اروپایی هم سابقه بازی دارد، بتواند سایر بازیکنانی عمدتا جوان را در میدان رهبری کند.

 

استکی که خیلی خوب در 4 بازی گذشته هم مانوئل را در هدایت بازیکنان درون زمین همراهی کرده بود، در حالیکه نشان نمی داد که قصد شوت‌زنی دارد، یک ضربه ناگهانی را به کنج دروازه کویت وارد کرد. شوتی که می تواند در تاریخ هندبال ایران از آن  به عنوان یک ضربه تاریخی یاد شود. 

 

1685417

 

این ضربه به موقع و شوت تماشایی دقیقا زمانی وارد دروازه کویت شد که حتی یک ثانیه هم برای جبران مافات باقی نمانده بود و بازیکنان تیم ملی کویت تا قبل از اینکه توپ را به میانه میدان برسانند، روی زمین افتادند و بازی را تمام شده دانستند. سجاد استکی هم در حالیکه سایر بازیکنان ایران را پشت سر خودش می دید، شادی بی حد و حصری را انجام داد و سپس در کنار سایر همبازیانش جشن صعود به جام جهانی را برپا کرد. 

 

حالا تیم ملی بلیط جام جهانی 2023 را که در کشورهای لهستان و سوئد به صورت مشترک برگزار می شود، در جیب خود می بیند. اما مأموریت شاگردان مانوئل در عربستان به پایان نرسیده است. این تیم علاوه بر اینکه باید 2 روز دیگر در برابر بحرین در یک بازی نسبتا تشریفاتی صف‌آرایی کند، سپس به نیمه نهایی پای خواهد گذاشت و احتمالا با تیم های قدرتمندی همچون کره جنوبی و قطر هم مواجه خواهد شد. بدون شک خودباوری بالای بازیکنان تیم ملی هندبال پس از صعود به جام جهانی می تواند ایران را در این جام به یکی از مدعیان قهرمانی هم تبدیل کند در حالیکه تیمی مانند قطر با در اختیار داشتن ستاره های  چند ملیتی حتی تا فینال جام جهانی هم پیش رفته است.

 

1685418

 

اما در حالیکه همه علاقه‌مندان به ورزش در ایران منتظر جشن صعود تیم ملی فوتبال در ورزشگاه آزادی و بعد از دیدار تیم های ملی ایران و عراق هستند، هندبالیست ها نیز توانستند یک صعود تاریخی را تجربه کنند تا به نوعی برای برپایی این جشن صعود پیش قدم شده باشند. حالا با صعود احتمالی فوتبالیست ها به جام جهانی، ورزش ایران می تواند به فاصله چند روز، 2 صعود مهم را به جام های جهانی تجربه کند.

دیدگاه‌ها