کد خبر : 1806896 | 06 بهمن 1400 ساعت 21:14 | 58.7K بازدید | 4 دیدگاه

معجزه زیر نظر ناگلزمان؛

حسرت ابدی برای گواردیولا؛ عملیات احیا در خانه! (عکس)

لروی سانه، ستاره آلمانی و جوان بایرن مونیخ زیر نظر یولیان ناگلزمان تبدیل به بازیکن بزرگی شده است.

حسرت ابدی برای گواردیولا؛ عملیات احیا در خانه! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، بعد از جدایی جنجالی از منچسترسیتی و انتقال به بایرن مونیخ، لروی سانه حالا در فصل جاری روزهای دشوار گذشته را پشت سر گذاشته و تبدیل به یکی از بهترین بازیکنان بوندس‌لیگا شده است. در ادامه، روزهای پرفراز و نشیبی که لروی سانه در سال‌های اخیر سپری کرد را مرور خواهیم کرد.

 

پپ گواردیولا اخیرا با اشاره به انتقال فران تورس به بارسلونا گفت: "من بارها این موضوع را گفته‌ام. وقتی بازیکنی از شما درخواست جدایی داشته و در تیم خوشحال نیست، باید درهای خروج را به روی او باز کنید. مسئله ای مشابه نیز زمانی برای لروی سانه اتفاق افتاد و این بازیکن بارها پیشنهاد تمدید منچسترسیتی را رد کرد تا راهی بایرن مونیخ شود.

 

1685964

 

پپ گواردیولا در مورد این ستاره آلمانی در مقطع جدایی از سیتی گفت: "دوست داشتم لروی سانه به کار خود در سیتی ادامه دهد، اما او خواهان جدایی بود، پس علی‌رغم میل باطنی کاری نمی‌توان انجام داد. باشگاه سه یا چهار بار به او پیشنهاد تمدید قرارداد داد، اما سانه آن را رد کرد. سانه می‌تواند تیم را ترک کند، اما ما ناراحت خواهیم شد."

 

گران‌قیمت‌ترین فروش تیم‌های پپ گواردیولا؛

لروی سانه (منچستر سیتی --> بایرن): 60 میلیون

فران تورس (منچستر سیتی --> بارسلونا): 55 میلیون

دانیلو (منچستر سیتی --> یوونتوس): 37 میلیون

یایا توره (بارسلونا --> منچسترسیتی): 30 میلیون

کیلیچی ایهیناچیو (منچستر سیتی --> لستر): 27.7 میلیون

تونی کروس (بایرن --> رئال مادرید): 25 میلیون

رونالدینیو (بارسلونا --> میلان): 24.15 میلیون

ابراهیموویچ (بارسلونا --> میلان): 24 میلیون

 

جدایی لروی سانه از سیتی اجتناب ناپذیر بود و در نهایت نیز عملی شد. 60 میلیون (45 به اضافه 15 میلیون پاداش) که بایرن مونیخ در تابستان 2020 به سیتی پرداخت کرد، بزرگترین فروش تیم‌های گواردیولا از زمان شروع کارش روی نیمکت در سال 2008 بود.

 

انتخاب به‌عنوان "بهترین بازیکن جوان" در فصل 2017-18

 

لروی سانه که در باشگاه شالکه رشد کرده بود، دوران پرفراز و نشیبی را در منچسترسیتی پشت سر گذاشت. او در 135 بازی 39 گل به ثمر رساند و 46 پاس گل داد. البته لروی سانه به‌عنوان "بهترین بازیکن جوان" در فصل 18-2017 نیز انتخاب شد.

 

1645137

 

با این حال، خط خوردن لحظه آخری غافلگیرکننده این بازیکن از جام جهانی 2018 و مصدومیت شدیدی که سانه در اگوست 2019 متحمل شد، شرایط را در فصول آخر حضور در لیگ برتر دشوار ساخت. سانه بعد از خط خوردن از لیست تیم ملی آلمان برای جام 2018 گفت: "من از نرفتن به جام جهانی ناامید هستم، اما باید این مسئله را بپذیرم."

 

موجی از انتقادات در اولین سال حضور در مونیخ

 

اولین فصل لروی سانه در مونیخ آسان سپری نشد. او در 44 بازی 10 گل به ثمر رساند و 12 پاس گل داد، اما حتی نتوانست به ترکیب اصلی راه یابد و فقط در 26 بازی از ابتدا فیکس بود. هانسی فلیک در آن مقطع این‌گونه هشدار داد: "در جناحین ما چهار بازیکن با کیفیت عالی داریم. اما در حال حاضر کینگزلی کومان تنها کسی است که همه کیفیت خود را ارائه می‌دهد."

 

1636762

 

اما لوتار ماتیوس، اسطوره فوتبال آلمان در آن مقطع در مورد این بازیکن گفت: "لروی سانه برای مدت طولانی مصدوم بود و باید به سیستم و فشار بالای بازی در باشگاهی مانند بایرن مونیخ عادت کند. هم‌چنین او نقص‌هایی در امور دفاعی داشته و باید روی آن کار کند. احتمالا به همین دلیل است که گواردیولا اجازه فروش این بازیکن را صادر کرد."

 

کارل هاینز رومنیگه نیز به افت لروی سانه در فصل اول این‌گونه واکنش نشان داد: "ما هر کاری از دست‌مان برمی‌آمد برای خرید او انجام دادیم و  حالا این بازیکن باید این تلاش برای خریدش را توجیه کند. سانه باید استعدادش را نشان دهد، ما آماده‌ایم از هر بازیکنی حمایت کنیم، اما از آنها خواسته‌هایی هم داریم و این همان چیزی است که بازیکنان باید درک کنند."

 

حذف در لیگ قهرمانان مقابل پاری‌سن‌ژرمن او را به هدف تمامی انتقادات تبدیل کرد. مهمت شول به بیلد گفت: "لروی سانه 25 سال داشته و هنوز یک محصول ناتمام است. چند بار دریبل می زند؟ کجا؟ او قدرت تکرار نمایش فرانک ریبری یا آرین روبن را ندارد."

 

1616550

 

حتی در جریان رقابت‌های یورو 2020 نیز میشائیل بالاک به سختی از این ستاره جوان انتقاد کرد: "لروی سانه بازیکن بزرگی است که به ندرت پتانسیل خود را نشان می‌دهد. فکر می‌کنم او موقعیت‌های زیادی داشته و متاسفانه از آنها استفاده نکرده است. این مایه شرمساری است."

 

اما الیور کان، مدیر بایرن مونیخ از معدود افرادی بود که از او دفاع کرد: "بازیکنان جدید به زمان نیاز دارند تا با شرایط  تیم خود سازگار شوند. در خاطر دارم وقتی ریبری و لوکا تونی در سال 2007 به بایرن آمدند، در آن زمان به آنها گفتم ما اینجا در فلورانس یا مارسی نیستیم و اینجا بایرن است. بنابراین ما انتظار داریم لروی سانه گل‌هایی به ثمر برساند که در توان بازیکنان دیگر نیست."

 

از هو شدن تا احیا زیر نظر یولیان ناگلزمان

 

1677331

 

ورود یولیان ناگلزمان به بایرن بار دیگر بهترین نسخه از لروی سانه را به‌نمایش گذاشت. این بازیکن که در ماه آگوست و پس از تعویض در برابر کلن از سوی هواداران در آلیانز هو شده بود، حالا در شرایط بسیار خوبی قرار دارد. ستاره سابق شالکه و منچسترسیتی در حال حاضر رکوردهای فصل گذشته خود را بهبود بخشیده است. او در 28 دیداری که در تمامی رقابت‌ها به میدان رفته، 12 گل زده و 14 پاس گل ارسال کرده است.

 

ناگلزمان از این بازیکن بیشتر در مرکز بهره می‌گیرد و این تصمیم باعث تقویت سانه شده است. سرمربی جوان بایرن گفت: "ما هیچ رفتار خاصی با او نداشتیم و خود سانه قدرت شخصیتی فراوانی برای بهبود اوضاع از خود نشان داد. اگر سانه بیشتر در مرکز بازی کند، در حملات بیشتری شرکت کرده و باید مسافت‌های کوتاه تری را برای پرسینگ و ضدحمله طی کند."

 

1645139

 

در واقع خود سانه بود که سوت‌های اعتراض را به تشویق تغییر داده است. این ستاره آلمانی اخیرا در مصاحبه‌ای گفت: "من حس کردم که ناگلزمان از من حمایت می‌کند و همین برای من کافی بود. او می‌داند نقاط قوت من چیست و من نیز سعی می‌کنم از خصوصیات خوب خود استفاده کنم. من به زمان نیاز داشته و فصل گذشته احساس خوبی نداشتم، اما حالا احساس آمادگی می کنم."

 

سرمربی بایرن مونیخ پس از پیروزی 5-2 مقابل بنفیکا به تمجید از سانه پرداخت: "طرز دریبل زدن او در نیمه دوم در مقابل سه بازیکن حریف فوق العاده بود. لروی سانه لحظات فوق العاده‌ای را رقم زده و هواداران عاشق این تکنیک می‌شوند."

 

1685965

 

1685966

 

تغییر نقش سانه در زمین

 

در واقع لروی سانه علاوه بر اینکه با ارسال هفت پاس گل سومین بازیکن از این حیث در بوندس‌لیگا است، در موارد دیگر نیز درخشان ظاهر شده، او چهارمین بازیکنی بوده که بیشترین دریبل را انجام می‌دهد (80) و رکورد 55 درصد موفقیت را ثبت کرده است. هم‌چنین سانه با 61 ضربه به سمت دروازه حریف نیز در رتبه سوم قرار دارد. در نهایت او تبدیل به بازیکنی شده که بیشترین موقعیت گلزنی را در 90 دقیقه ایجاد می‌کند (5.94 در هر مسابقه)

 

منبع: مارکا

دیدگاه‌ها