کد خبر : 1807068 | 07 بهمن 1400 ساعت 20:29 | 61.8K بازدید | 11 دیدگاه

سیو تماشایی امیر مقابل احمدرضای بزرگ (عکس)

امیر عابدزاده در دومین حضور در ترکیب تیم ملی در مسیر مقدماتی جام جهانی 2022 هم کلین شیت کرد. این بار در استادیوم آزادی و در جلوی چشمان پدر.

به گزارش "ورزش سه"، در جریان بازی؛ عراق خیلی صاحب موقعیت های تاکتیکی نشد اما در یکی دو صحنه به طور جدی دروازه ایران را تهدید کرد. یکی از آنها در نیمه نخست بود که سانتر از جناح چپ تیم ملی موقعیت خوبی نصیب مهاجم عراق کرد که ضربه سر بازیکن حریف روی خط دروازه توسط امیر عابدزاده دفع شد. او روی شوت های از راه  دور بازیکنان عراقی هم مسلط نشان داد و با اعتماد به نفس خوبی توپ ها را مهار می کرد. 

 

بعد از علیرضا بیرانوند تیم ملی باز هم صاحب یک دروازه بان خوب شد. دروازه بانی که با اعتماد به نفس بالا بازی می کند. مهمترین مشخصه او شروع خوب در بازیسازی از منطقه یک سوم دفاعی است. بازی با پای امیر عابدزاده همه برای تیم ملی حسن است و هم برای تیم باشگاهی او. چرا که موجب می شود بازیکنان حریف جلو بکشند و این به تیم مهاجم برای ادامه حمله فضا می دهد. امیر عابدزاده در برخی از صحنه ها این قدر بازی را خوب شروع می کرد که اگر لباس دروازه بانی بر تن نداشت تصور می کردیم او یک مدافع میانی است یا یک هافبک دفاعی که شروع بازیسازی را در دست گرفته است. 

 

1686268

 

امیر عابدزاده دقیقا نشان هایی از پدر در وجود دارد؛ با اینکه اولین بار بود در یک بازی رسمی در استادیوم آزادی درون دروازه تیم ملی قرار می گرفت اصلا استرس نداشت و آرام و هوشیار و مطمئن درون دروازه تیم ملی نشان داد. به نظر می سد امیر با این نمایش تبدیل به مرد شماره یک تیم ملی شده است. 

 

از شروع بازی در تیم راه آهن و حضور در ترکیب ثابت تیم ملی؛ او مسیر سختی را تا به امروز طی کرد و قطعا این نتیجه سختکوشی و راهنمایی های احمد رضا است. دروازه بانی که به تعبیر خیلی ها یکی از دروازه بان های به یاد ماندنی تاریخ فوتبال ایران است. آیا امیر می تواند خاطرات پدر را تکرار کند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت او شروع خوبی داشته است.

دیدگاه‌ها