کد خبر : 1807295 | 08 بهمن 1400 ساعت 19:11 | 175.4K بازدید | 49 دیدگاه

ایران صعود کرد،کره سه‌شنبه 

ترس عربستان از ژاپن، استرالیا و چین!

پس از راهیابی ایران به رقابت های جام جهانی، حالا دیگر بزرگان آسیا نیز در پی صعود مستقیم به این پیکارها و رزرو بلیط حضور در قطر هستند.

ترس عربستان از  ژاپن، استرالیا و چین!

به گزارش "ورزش سه"، اگر قطر میزبان را فاکتور بگیریم، تیم ملی ایران باز هم توانست به عنوان نخستین تیم آسیایی راهی رقابت های جام جهانی شود. شاگردان اسکوچیچ با 6 پیروزی و تنها یک تساوی بالاتر از کره جنوبی بلیط حضور در دوحه قطر را رزرو کردند و اکنون دیگر تیم های حاضر در گروه های A و B در پی کسب دیگر سهمیه های باقیمانده برای حضور در بزرگترین فستیوال فوتبالی دنیا هستند.

 

1686643


* صعود 99.99 درصدی کره به جام جهانی
در گروه نخست می توان گفت که کار صعود کره جنوبی نیز تمام شده است. این تیم تنها بر اثر اتفاقات باورنکردنی فوتبالی می تواند از حضور در دوحه بازبماند و آن اینکه شاگردان پائولو بنتو هر سه دیدار باقیمانده خود را با شکست پشت سر بگذارند و امارات نیز در هر 3 بازی خود از جمله تقابل با ایران و کره جنوبی به پیروزی برسد که امری غیرممکن به نظر می رسد.

کره ای ها در فروردین ماه رقابت سختی با ایران بر سر کسب رتبه نخست جدول رده بندی دارند. هر دو تیم در پی صعود به عنوان صدرنشین گروه A هستند و این مسئله سبب شده تا بسیاری از علاقه مندان به فوتبال از اکنون برای برگزاری این بازی لحظه شماری کنند.


1686642


* جنگ سخت مثلث اعراب برای رتبه سومی


تمرکز امارات روی کسب رتبه سوم و حضور در دیدار پلی آف است. این تیم فاصله خوبی با نزدیک ترین تعقیب کننده اش یعنی لبنان ایجاد کرده و شانس شاگردان برت فن مارویک برای تقابل با تیم سوم گروه نخست بیشتر از سایر رقباست. هر چند که عراق و لبنان هنوز روی کاغذ شانس کسب رتبه سوم را دارند ولی این مسئله نیازمند پیروزی های آنها در سه دیدار باقیمانده و توقف امارات است. 

 

نتایج دور بعدی مرحله مقدماتی جام جهانی در روز سه شنبه نیز نمی تواند تکلیف رتبه سوم را مشخص کند مگر آنکه امارات موفق به شکست ایران شود و دیدار لبنان و عراق نیز با تساوی به پایان برسد که در آن صورت صعود امارات به دیدار پلی آف قطعی می شود. اما به نظر می رسد که تکلیف تیم سوم گروه تا هفته آخر نیز نامشخص باشد و باید دید کدامیک از سه تیم لبنان، عراق و امارات موفق به کسب این رتبه می شوند. هر چند سوریه شانس اندکی برای صعود دارد اما واقعیت این است که حذف این تیم قطعی است.


1686644

 

* گروه پیچیده با سه مدعی بزرگ


وضعیت در گروه B فوق العاده پیچیده و غیرقابل پیش بینی است. ژاپن که شروع فاجعه باری در این پیکارها داشت، توانست خیلی خوب خودش را به کورس مسابقات برگرداند و با پیروزی های متوالی، به یکی از مدعیان اصلی صعود تبدیل شود. در این گروه چین و ویتنام به صورت قطعی و عمان نیز با احتمال بیش از 95 درصد حذف شده محسوب می شوند و رقابت بین سه تیم دیگر این گروه است.

 

عربستان وضعیت بسیار ایده آلی دارد. آنها نیز همچون ایران با 6 برد و یک تساوی، 19 امتیازی هستند با این تفاوت که صعود تیم اسکوچیچ به جام جهانی قطعی شده ولی سعودی ها در صورت عدم کسب 3 امتیاز در بازی های باقیمانده، حتی ممکن است راهی دیدار پلی آف نیز بشوند.

 

* عربستان در پی 3 امتیاز از 3 بازی


تیم هروه رنارد برای صعود مستقیم به جام جهانی، حداکثر نیازمند کسب 3 امتیاز از 3 تقابل خود است. آنها باید به مصاف ژاپن، چین و استرالیا بروند. دو دیدار بعدی آنها خارج از خانه و در شهرهای توکیو و پکن برگزار می شود. پیروزی تیم هاجیمه موریاسو می تواند وضعیت جدول این گروه را به طور کلی دگرگون کند. اما کسب یک تساوی نیز می تواند برای سعودی ها به منزله صعود با احتمال بسیار بالا به جام جهانی باشد.


1686646


عربستان در دور رفت و در دیداری جنجالی توانست ژاپن را شکست دهد. مسابقه ای که با حواشی بسیار زیادی بین مایا یوشیدا کاپیتان ژاپنی‌ها و هواداران عربستانی پیش آمد. حالا آبی پوشان شرق آسیا در پی انتقام آن مسابقه بوده تا شانس خود برای صعود را افزایش دهند. اگر در ژاپن نتیجه مورد نظر به دست نیاید، سعودی ها می توانند جشن صعود را در چین برگزار کنند. در غیر اینصورت باید منتظر دیدار دور پایانی برابر استرالیا در خانه باشند.

 

* ژاپن امیدوار به بازی های خانگی


ژاپن باید ابتدا از عربستان پذیرایی کند و سپس راهی ملبورن شده و به مصاف استرالیا برود. آنها در گام آخر میزبان ویتنام هستند. می توان گفت که تیم هاجیمه موریاسو از اکنون 3 امتیاز دیدار آخر برابر ویتنام را در جیب خود دارد و برای کسب یک تساوی به مصاف استرالیا می رود. پیروزی برابر عربستان به منزله صعود قطعی و مستقیم آنها به جام جهانی خواهد بود چرا که شکست دادن ویتنام در گام آخر کار سختی نیست.

 

1686648

 

* استرالیا فقط برد می خواهد


تیم ملی استرالیا برای صعود مستقیم، باید هر 3 دیدار پیش روی خود را برنده شود. حضور آنها در پلی آف تقریبا قطعی است ولی گراهام آرنولد می خواهد بلیط مستقیم حضور در دوحه را از آن خودش کند. عمان، ژاپن و عربستان سه دیدار باقیمانده کانگوروهاست. آنها فقط برابر سامورایی ها در خانه به میدان می روند و برابر تیم برانکو و همچنین عربستان باید راهی غرب آسیا شوند. 

 

1686647


این تیم کار بسیار سختی برای صعود مستقیم دارد که تنها با 3 پیروزی متوالی حاصل می شود. پیروزی استرالیا برابر عمان و برتری ژاپن مقابل عربستان گره های کور این گروه را افزایش می دهد. در آن صورت عربستان 19، ژاپن 18 و استرالیا 17 امتیازی خواهند بود و در دو دور پایانی، جنگ سخت تاج و تخت میان آنها رخ خواهد داد.

 

** برنامه دیدارهای باقیمانده سه تیم مدعی گروه B در مرحله مقدماتی جام جهانی: (تیم میزبان اول آمده است)


دور هشتم:


ژاپن – عربستان
عمان – استرالیا 

دور نهم:
استرالیا – ژاپن 
چین – عربستان 

دور دهم و پایانی:
عربستان – استرالیا
ژاپن – ویتنام

دیدگاه‌ها