کد خبر : 1807338 | 09 بهمن 1400 ساعت 08:20 | 38.7K بازدید | 14 دیدگاه

گل طارمی از دو زاویه؛ به تور پاس بده!

مهدی طارمی بعد از دریافت پاس از علیرضا جهانبخش و حرکت به سمت دروازه عراق در گام آخر بهترین تصمیم را گرفت. پاس به تور دروازه به جای شوت به سمت چارچوب.

گل طارمی از دو زاویه؛ به تور پاس بده!

به گزارش "ورزش سه"، او در نیمه اول بازی و روی ریباند به شدت هر چه تمامتر به سمت دروازه عراق شلیک کرد اما طالب دروازه بان عراق که پیشروی کرده بود به خوبی دروازه را برای مهدی طارمی تنگ و توپ او را برگشت داد. اما روی صحنه گل مهدی طارمی تصمیم متفاوتی گرفت. اینبار هم طالب جلو آمده بود اما مهاجم تیم ملی فوتبال ایران با بغل پا توپ را به زاویه مخالف هدایت کرد و به قول کرویف به تور پاس داد. او جمله معروفی دارد که می گوید مهاجم برای رسیدن به گل همیشه لازم نیست شوت بزند و یا با شدت هر چه تمامتر به توپ ضربه بزند. باید به تور پاس دهد... 

 

این دست از گل ها اختصاص به مهدی طارمی دارد؛ گرفتن پاس از علیرضا جهانبخش در موقعیت بدنی درست موجب شد تا مهدی طارمی یک گام جلوتر از مدافعان عراق به سمت دروازه این تیم حرکت کند. گام های بلند مهدی طارمی به سمت دروازه عراق اگر با کوچکترین حرکتی از سوی مدافعان این تیم همراه می شد داور اعلام پنالتی می کرد. توپ در تصاحب مهدی طارمی بود و در حالی که از سوی دو مدافع عراقی ساندویچ شده بود به قول کرویف توپ را به تور پاس داد و گل صعود به جام جهانی را زد. 

 

مهدی طارمی بعد از بازی در ریوآوه و پورتو تبدیل به مهاجم بهتری شده است. او گل های حساسی می زند. گل هایی در شرایط سخت. ضربه به چارچوب او اینروزها هنرمندانه تر از همیشه است. مهدی طارمی در جام جهانی 2018 و در روسیه یک موقیعت خوب را در مصاف با پرتغال از دست داد که اگر آن توپ را تبدیل به گل می کرد ایران راهی دور حذفی جام جهانی شد. این اتفاق قابل جبران است چون بار دیگر تیم ملی به جام جهانی صعود کرده؛ با این تفاوت که مهدی طارمی امروز نه تنها موقعیت ها را به راحتی از دست نمی دهد بلکه در شرایط سخت گل می زند. 

 

عکس ها:نادر داوودی - احمد معینی جم

 

1686750

 

1686751

دیدگاه‌ها