کد خبر : 1807547 | 10 بهمن 1400 ساعت 09:18 | 93.3K بازدید | 86 دیدگاه

درباره وظایف متقابل بازیکنان و طرفداران

یادداشت؛ حسین کنعانی زادگان! ملی‌پوش باش

یک فوتبالیست ممتاز که با برخی رفتارها مانع شده که مورد احترام همه‌جانبه علاقمندان فوتبال باشد.

یادداشت؛ حسین کنعانی زادگان! ملی‌پوش باش

به گزارش ورزش سه ، فرم درخشان حسین کنعانی‌زادگان در طول دو سال اخیر او را تبدیل به مدافع بی جانشین ترکیب تیم‌ملی کرده است. فیزیک و ویژگی‌های ژنتیکی کمیاب این مدافع ماهشهری همراه جسارت و اعتماد به نفس ذاتی‌اش باعث شده است که در تمام رده‌های سنی پایه عضو تیم‌ملی باشد. و در نهایت کارلوس کیروش در ۲۱ سالگی او را به تیم‌ملی بزرگسالان دعوت کند. 


کنعانی پس از پشت سر گذاشتن دو مصدومیت طولانی و سخت، در چند سال اخیر همواره پیشرفت کرده است. بازی به بازی آمارهای بهتری ثبت کرده و به نظر می‌رسد در ۲۷ سالگی کاملا بالغ و باهوش فوتبال بازی می‌کند.


اما برای ملی‌پوش بودن مستمر و بادوام مهم‌تر از کیفیت فنی، روحیه و ذهنیت عضو گروه بودن و احترام به مجموعه خودی متشکل از تمام اجزای گروه مانند بازیکنان، کادرفنی و طرفداران است. بازیکن نمی‌تواند در دراز مدت بار تقابل با بخش بزرگی از مجموعه خودی را به دوش بکشد، و هم‌چنان عضو موثری از تیم باشد. مجموعه هم نمی‌تواند بابت یک عضو هر چند موثر، تیم‌بودن را به خطر بیاندازد.

 


در موضوع حسین کنعانی بخش زیادی از هواداران آبی به‌واسطه فیلم منتشر شده از او که در آن از الفاظ توهین آمیزی نسبت به استقلالی‌ها استفاده می‌کند ، دلخور و ناراحتند. در زمان انتشار این فیلم کمیته اخلاق فدراسیون منفعل عمل کرد، و برخورد تنبیهی خاصی در نظر نگرفت. بازیکن هم در صدد جبران یا دلجویی برنیامد که همین عوامل باعث ایجاد مسائل بعدی و انتشار فایل صوتی خصوصی و واکنش بازیکنان رقیب و حمایت دوستان و همبازیانش شد. او البته می‌تواند از رفتار افراطی هواداران استقلال نیز گله‌مند باشد اما بازهم با توجه به جایگاه اجتماعی و موقعیت، فرمان اصلی دست اوست.


پوشیدن لباس تیم‌ملی و حتی باشگاه‌های بزرگ برای بازیکن اعتبار و افتخار به‌همراه می‌آورد ولی در کنارش بازیکن هم وظیفه حراست از شان این جایگاه را دارد. هر رفتار ناهنجار و توهین آمیزی به جز جنبه شخصی موضوع، باعث ایجاد هزینه برای تیم هم خواهد شد. 

 

تیم‌ملی با نتایج درخشان و نسل بی‌نظیر و دوست داشتنی‌اش به جام‌جهانی صعود کرد و امروز که آماده حضور در قطر می‌شویم، اتحاد درون گروهی را بیش از پیش نیاز داریم. با توجه به تجربه‌های تلخ گذشته‌‌ نه چندان دور، باید از هرگونه تقابل و تفرقه در بین علاقه‌مندان و هواداران فوتبال ملی پیشگیری کنیم. همان‌طور که از مدیران و تصمیم‌گیران توقع حمایت از تیم‌ملی را داریم از بازیکنانمان هم تیم‌بودن و مسئولیت‌پذیر بودن را انتظار داریم. 

 

1687039


اسکوچیچ سرمربی تیم‌ملی هم در دوران حضورش نشان داده است که به این اصول حساس است و تیم‌بودن را فدای چند درصد کیفیت فردی بهتر نخواهد کرد. 


حسین کنعانی‌زادگان که در حال حاضر یکی از آماده‌ترین مدافعان آسیاست دلیلی ندارد که این تقابل بی حاصل و فرسایشی را ادامه دهد. مثال‌های داخلی و خارجی زیادی را در ذهن داریم که اختلاف با هواداران خودی پایان خوشی نداشته است. او هم‌چنان می‌تواند با دلجویی از هواداران استقلال مسئولیت خود را در این اتفاقات بپذیرد، و فشار را از روی خود، سرمربی و هم‌بازیانش  بردارد.


 چنین رویکردی به خود حسین هم کمک خواهد کرد که در آینده ‌نگاه‌ها و قضاوت‌ها معطوف به عملکرد فنی‌اش باشد که نقطه قوت و مزیت رقابتیِ اصلی اوست.


احسان صدری

دیدگاه‌ها