کد خبر : 1807809 | 11 بهمن 1400 ساعت 12:12 | 173.4K بازدید | 119 دیدگاه

توافق بزرگ نیم فصل در آستانه نهایی شدن 

یورش استقلال به سهمیه جام جهانی قطر!

کار انتقال صالح حردانی به استقلال و معاوضه او با آرش رضاوند، مراحل پایانی خود را طی می کند و همگان در انتظار اعلام رسمی این جابجایی هستند.

یورش استقلال به سهمیه جام جهانی قطر!

به گزارش "ورزش سه"، فرهاد مجیدی در بازار نقل و انتقالات تابستانی، دست روی یکی از بازیکنان جوان و آینده دار فوتبال ایران گذاشت. صالح حردانی که با آبی های پایتخت مذاکرات مثبتی نیز داشت و حتی تا پای امضای قرارداد هم پیش رفت، سرانجام تصمیم گرفت که در فولاد باقی بماند و در دوره ای که پنجره این تیم بسته بود، کمک حال تیمش باشد.

 

با وجود تمدید قرارداد فولاد با حردانی اما این بازیکن همچنان یکی از گزینه های اصلی سرمربی استقلال برای تقویت سمت راست تیمش بود. در روزهایی که آبی ها به دلیل مصدومیتِ وریا غفوری جایگزین مناسبی برای کاپیتان تیمشان نداشتند، مجیدی به اجبار از کوین یامگا یا حتی سبحان خاقانی در این پست استفاده می کرد ولی حالا دوباره شاهد تزریق یک نیروی جوانی و قدرت بالایی به سمت راست استقلال هستیم.

 

مدیران آبی ها در روزهای گذشته، ساعت ها مذاکرات سخت و پیچیده ای با فولادی ها داشتند تا در خصوص معاوضه آرش رضاوند و صالح حردانی به توافق نهایی دست پیدا کنند. علاقه مدافع ملی پوش فولاد برای حضور در جمع شاگردان مجیدی باعث شد تا اهوازی ها با جدایی این بازیکن موافقت کرده و همزمان یکی از بازیکنان استقلال را نیز به خدمت بگیرند.

 

1687394

 

در این لحظات مدیران دو باشگاه آخرین مراحل مذاکرات خود را برای این انتقال سپری می کنند و کار حضور حردانی در استقلال و رضاوند در فولاد تمام شده است. در واقع مجیدی با به خدمت گیری صالح توانست یکی از نقاط ضعف تیمش در روزهایی که وریا غفوری در دسترس نیست را برطرف کند و حالا سمت راست آبی ها قدرتمندتر از قبل خواهد شد.

 

خرید حردانی را می توان یک خرید آینده نگرانه توصیف کرد. بازیکن جوان و ملی پوشی که به احتمال فراوان در لیست نهایی تیم ملی ایران برای حضور در جام  جهانی 2022 قطر حضور خواهد داشت و همین قرار گرفتن نام صالح در لیست بازیکنان منتخب دراگان اسکوچیچ می تواند برای استقلالی ها آورده مالی 4 تا 5 میلیاردی بابت پاداش حضور این بازیکن در جام جهانی داشته باشد. پاداشی که فیفا هر 4 سال یکبار به تیم های باشگاهی که بازیکنانشان در بزرگترین تورنمنت فوتبالی جهان حضور دارند، پرداخت می کند.

 

نکته مهم دیگر، تقویت دوچندان سمت راست آبی هاست. در واقع طی دوره های قبل استقلال همواره تیمی بوده که بهترین مدافع راست های فوتبال ایران را در ترکیب خود داشته است. این تیم در سالیان گذشته و از زمان حضور شاهین بیانی، محمد تقوی، امیر موسوی نیا، جاوید شکری، جواد زرینچه در این پست تا محمد نوازی، خسرو حیدری و اکنون نیز وریا غفوری همیشه مدافع راست های باکیفیتی در ترکیب خود داشته و سمت راست آبی ها بزرگترین نقطه قوت آنها در برابر حریفان بوده است. 

 

در واقع استقلال نسبت به رقبای خود از جمله پرسپولیس در سمت راست خود قدرتمندتر ظاهر شده و حالا با پیوستن صالح حردانی نیز این سمت از ترکیب استقلال بیش از  پیش تقویت خواهد شد. آبی ها به دنبال این هستند تا به این سنت خود در سالیان گذشته ادامه داده و با جذب بازیکنی که در حال حاضر نیز در تیم ملی حضور داشته و یکی از امیدهای قرار گرفتن در این پست از تیم اسکوچیچ است را جذب کرده و قدرت خود در سمت راست را بر حریفان دیکته کنند.

 

1549471

 

مسئله بعدی که با پیوستن صالح حردانی به استقلال رخ خواهد داد، شکستن رکورد طلسم حضور مدافع راست های پرسپولیسی در ترکیب تیم ملی است. پس از حضور رامین رضاییان در سمت راست تیم ملی، این پست به صادق محرمی رسید و اکنون نیز این بازیکن انتخاب نخست دراگان برای آن پست از ترکیب تیم ملی است. حضور صالح حردانی در استقلال و قرار گرفتن این بازیکن در ترکیب تیم ملی، می تواند پایانی باشد بر سلطه مدافعین راست پرسپولیس در تیم ملی و آبی های پایتخت پس از وریا غفوری، یک نماینده در سمت راست تیم ملی داشته باشند که البته این مسئله نیز نیاز به تلاش بیشتر صالح در تمرینات و عبور از رقیب سرسختی به نام صادق محرمی است.

 

انتقال صالح حردانی به جمع آبی های پایتخت و معاوضه او با آرش رضاوند مراحل پایانی خود را طی می کند و انتظار می رود در ساعات پیش رو، جابجایی های بین دو باشگاه استقلال و فولاد به صورت رسمی اعلام شود.

دیدگاه‌ها