کد خبر : 1808256 | 13 بهمن 1400 ساعت 13:02 | 14K بازدید | 1 دیدگاه

این قبیل ادعاها تبعات سنگینی به دنبال دارد

علیپور: شاید اظهارنظر اشتباه فوتبال را تعلیق کند

مسئول نظارت و بازرسی سازمان لیگ فوتبال ایران می‌گوید افراد باید با آگاهی نسبت به اساسنامه فدراسیون صحبت کنند.

علیپور: شاید اظهارنظر اشتباه فوتبال را تعلیق کند

حجت‌الاسلام علیرضا علیپور در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه" درباره مسائلی که پیرامون تصویب اساسنامه فدراسیون فوتبال مطرح می‌شود، بیان کرد: در ابتدا برای بازیکنان و کادر فنی  تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران به عنوان اولین تیم صعود کننده از قاره بزرگ آسیا به جام جهانی 2022 آرزوی سربلندی و سلامتی و افتخار آفرینی در  مراحل بعدی دارم.


او ادامه داد: این روزها در خصوص اساسنامه فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران و ارتباطات فدراسیون با فیفا مواردی مطرح شده که نیازمند دقت و تعمق بیشتری است. یکی از همکاران سابق فدراسیون فوتبال که مدیر امور حقوقی فدراسیون در دعاوی غیرفوتبالی بوده به عنوان رئیس سابق کمیته حقوقی فدراسیون مواردی را مطرح  کرده که باید چند نکته را در این زمینه یادآور شوم. اول اینکه فدراسیون را متهم به ارایه گزارش خلاف کرده‌اند که جای تعجب دارد. شخص محترمی که خود را در جایگاه بالای حقوقی یک فدراسیون با اهمیت می‌دانسته ، می‌داند که این قبیل ادعاها تبعات و آثار فراوانی برای گوینده و نیز فوتبال ملی کشور در نهادهای بین المللی داشته و خواهد داشت. آیا بهتر نیست این اطلاعات حقوقی را از افرادی که بهتر و دقیق تر می دانند سئوال کرده و با بیان  اشتباه، خود و دیگران را دچار تشویش و اضطراب نکرد.
مسئول نظارت و بازرسی سازمان لیگ افزود: سال گذشته و بعد از سه مرحله مذاکرات و تعامل فیمابین فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و مسئولین محترم ذیربط و فدراسیون بین المللی فوتبال(فیفا) و ضرب الاجل اعلامی، اساسنامه فعلی با مفاد مشخص و معلوم به تایید فدراسیون، وزارت ورزش، مجمع عمومی فدراسیون و فیفا رسیده و با تایید همه اطراف قضیه اجازه انتخابات برمبنای اساسنامه را صادر و با نظم مجمع انتخابات برگزار و منتخبین اساسنامه به جز نواب رئیس مشخص و معلوم شدند؛ ضمنا در خصوص بند یک اساسنامه فیفا مبنی بر اخذ تاییدیه مجلس علاوه بر وزارت ورزش و دولت اشاره کرده و تا 10 اسفند 1400 نیز مهلت داده اند. در طول یکسال گذشته بارها فدراسیون و وزارت ورزش اهمیت این موضوع را به مجلس محترم شورای اسلامی و بخصوص کمیسیون محترم فرهنگی و اعضای محترم آن یادآوری و درخواست اقدام داشته اند.


علیپور با بیان اینکه برخی با اظهار نظر اشتباه ممکن است برخی افراد و مسئولین محترم را به اشتباه بیندازند، اظهار داشت: کمیته انتقالی و عادی سازی مربوط به زمانی است که فدراسیون فاقد اساسنامه موید مجمع عمومی فدراسیون مربوطه باشد و اینکه بعضی ها فکر می کنند فیفا به دلیل عدم اقدام تا تاریخ 10 اسفند 1400 کمیته انتقالی را جایگزین هیات رئیسه فعلی خواهند کرد ناشی از برداشت اشتباه از نقشه راه و اقدام فیفاست که در مواردی اینچنینی که توافقی مشخص فیمابین فدراسیون کشوری با فیفا وجود دارد ضرب الاجل اقدام نیز وجود دارد. فیفا به طور قطع فوتبال را تعلیق و اجازه حضور در جام جهانی مسابقات مرتبط ملی را از فوتبال تعلیق شده سلب خواهد کرد.


وی تاکید کرد: به همین دلیل ضمن انتقاد از افرادی که با برداشت ناقص و اشتباه موجبات اشتباهات بعدی را فراهم می‌کنند، خواهان این هستیم که نمایندگان دلسوز و انقلابی و متعهد  مجلس شورای اسلامی و اعضای محترم کمیته تربیت بدنی و کمیسیون محترم فرهنگی با اخذ نیابت از مجلس محترم اساسنامه فعلی مصوب مجمع و وزارت ورزش و دولت محترم و فیفا را تایید و با نظر مجمع به عنوان رکن اصلی و بالاترین رکن تصمیم گیری فوتبال راه توسعه هدفمند و با برنامه فوتبال را با حفظ حقوق همه اهالی فوتبال و جایگاه تیم ملی در جام جهانی هموار سازند.


علیپور در پایان تاکید کرد: قطعا مسئولین محترم ورزش، دولت، مجلس و اعضای محترم مجمع فوتبال ایران و هیات رئیسه منتخب مجمع مصالح ملی و فوتبال ایران را  در جمیع جهات بر مصلحت فردی و گروهی مقدم دانسته و با بیان چون ایران مباشد تن من مباد جان و وجود خود را فدای ایران عزیز اسلامی نموده و خواهند نمود.

دیدگاه‌ها