کد خبر : 1809598 | 19 بهمن 1400 ساعت 16:13 | 7.9K بازدید | 2 دیدگاه

در یک دهه گذشته؛

چهار ستاره، پای ثابت قهرمانی‌های فولاد

با قهرمانی شب گذشته در سوپرجام، حالا چهار بازیکن فولاد خوزستان در قهرمانی‌های تیم‌شان در یک دهه گذشته حضور داشته‌اند.

به گزارش "ورزش سه"، در 51 سال قدمت باشگاه فولاد خوزستان در فوتبال ایران، آن‌ها توانسته‌اند 4 قهرمانی را تجربه کنند؛ 2 قهرمانی در لیگ برتر، یک قهرمانی در جام حذفی و قهرمانی شب گذشته در سوپرجام که به آلبوم افتخارات باشگاه خوزستانی اضافه شد.

 

اولین قهرمانی فولادی‌ها در فوتبال ایران در دهه 80 به‌دست آمد، جایی که آن‌ها در سال 84 توانستند در لیگ چهارم با هدایت ملادن فرانچیچ جشن قهرمانی به پا کنند و بالاتر از رقبا، روی سکوی نخست فوتبال ایران بایستند.

با گذشت یک دهه از این قهرمانی، در سال 93 دومین قهرمانی فولادی‌ها در لیگ برتر با هدایت حسین فرکی به‌دست آمد؛ اما دو قهرمانی‌‌ِ دیگر آلبوم افتخارات فولادی‌ها در 6 ماه گذشته با جواد نکونام بوده، ابتدا ‌کسب جام حذفی با برتری مقابل استقلال و سپس رسیدن به‌عنوان قهرمانی سوپرجام با شکست دادن پرسپولیس.

 

 

نکته جالب‌توجه درباره سه قهرمانی اخیر فولاد با نکونام و فرکی این‌که چهار بازیکن در ترکیب فولاد توانسته در هر 3 قهرمانی حضور داشته باشند و آمار جالب‌توجه را در کارنامه فوتبالی خود ثبت کنند؛ احمد عبدالله‌زاده، ایوب والی، ساسان انصاری و لوسیانو پریرا.

باید دید آیا در فصل جاری یا سالیان آینده، به افتخارات این چهار بازیکن با پیراهن فولاد افزوده خواهد شد یا آن‌ها با همین رکورد ویژه در فولاد کار خود را به پایان می‌برند.

دیدگاه‌ها