کد خبر : 1811123 | 28 بهمن 1400 ساعت 18:35 | 3.9K بازدید | 4 دیدگاه

کاش می‌شد تیم برق شیراز هم زنده شود

منصوریان: دیدار با فجر، مهم‌ترین بازی سال ماست

علیرضا منصوریان سرمربی صنعت نفت اعتقاد دارد تیم های بالای جدول رده بندی، تا 10 برابر تیم او و تیم هایی مانند فجرسپاسی هزینه کرده اند.

منصوریان: دیدار با فجر، مهم‌ترین بازی سال ماست

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا منصوریان سرمربی صنعت نفت آبادان در نشست خبری پیش از دیدار برابر فجرسپاسی گفت: خیلی خوشحالم که پس از 15 سال در شهر شیراز هستم. قبل از اینکه امروز به این نشست خبری بیاییم، در شهر شیراز گشتیم و نگاهی هم به استادیوم حافظه انداختیم و خاطرات برای ما زنده شد. جدا از اینکه کیفیت چمن این ورزشگاه خوب است یا خیر، خاطرات خوبی از تیم های بسیار خوب فجر و برق شیراز برای ما زنده شد. جایی که مرحوم یاوری و آقای غلام پیروانی در اینجا جایگاه داشتند.

او ادامه داد: قبلا سهمیه استان فارس دو تیم بود و من امیدوارم امسال که فجر در لیگ برتر حضور دارد، شرایط خوبی برای این تیم ایجاد شده و بستری برای این تیم فراهم شود تا سهمیه استان فارس حفظ شود. کاش می شد تیم برق نیز زنده شده و سهمیه آنها حفظ شود که البته دوستان گفتند این تیم به طور کلی منحل شده است.

وی گفت: به بچه ها گفتم که فردا یکی از مهمترین بازی های سال ماست و همچنان پای اعتقاد قلبی و قبلی خودم هستم که در لیگ امسال هیچ فرقی بین تیم صدر و انتهای جدول وجود ندارد. کما اینکه شما در مسابقات می بینید تیم هایی که در نیمه پایین جدول هستند، به راحتی می توانند از تیم های بالای جدول امتیاز بگیرند.

سرمربی صنعت نفت اضافه کرد: ما در شرایطی هستیم که تیم هایی برنده می شوند که به لحاظ روحی روانی و آمادگی جسمانی و سپس شرایط تاکتیکی بتوانند سربلند از زمین خارج شوند. امروز در جلسه فنی گفتم مهمترین بازی سال را داریم. با تیمی بازی می کنیم که در دور رفت ما را دو بر صفر شکست داده است. اکثر بازی های این تیم را که در طول هفته آنالیز می کردیم، تقریبا با یک روند و یک کیفیت بازی کرده که در بخشی از آن بدشانسی آورده و در بخش دیگر با تمام وجود فوتبال بازی کرده است.

منصوریان صحبت هایش را اینگونه ادامه داد: شاید کمبود بضاعت مالی در شرایط روحی و روانی تیم فجر در 17 بازی گذشته خیلی تأثیرگذار بوده است. ولی در مجموع ما نسبت به دیدارهایی که فقط به لحاظ اسمی بزرگ تر بوده، به مراتب بازی سخت تری خواهیم داشت. دیدار فردا برای ما خیلی سرنوشت ساز خواهد بود. بچه هایمان اهمیت بازی را می دانند و سعی  و تلاششان بر این است که با لطف و عنایت پروردگار و همدلی که در تیم ماست و دستورات تاکتیکی که در طول هفته برای بچه هایمان توضیح داده ایم، سربلند از زمین خارج شوند.

 

1692122

 

او گفت: به آقای کلانتری بابت زحماتی که برای تیم کشیده تبریک می گویم. می دانید که بازی های لیگ یک سخت و مانند فینال حذفی است. ایشان توانست استان فارس را صاحب سهمیه کند. بعضی مواقع دغدغه هایشان را گوش می کنم. بالاخره در فوتبالی که بودجه تیم های نیمه بالای جدول بیشتر از 100 تا 300 میلیارد است، در نیمه پایین به یکباره افت کرده و روی 50 تا 30 میلیارد می آید.

وی اظهار داشت: خود ما نیز از تیم هایی هستیم که شاید وضعیت مالی ما کمی از فجرسپاسی بهتر است. ما و نفت مسجدسلیمان تقریبا در یک سطح هستیم و به نوعی شاید شهرخودرو نیز اینگونه است و سایر تیم ها به یکباره با اعدادی 5 و 10 برابر از ما جدا می شوند. ولی در مدتی که در آبادان بوده ام، به این مسئله پی بردم که کیفیت تمام فوتبالیست های کشورمان، یکنواخت است و فقط آن اعتماد به نفسی که کادرفنی در 2، 3 ماه قبل از حضور در ترکیب اصلی می دهد، می تواند تأثیرگذار باشد.

ستاره‌های خیلی خوبی داریم، فردا روی بازیکنان با تجربه‌ام خیلی حساب کرده‌ام و انشاالله مرا سربلند کنند.

او در مورد غایبان تیمش گفت: در فصل زمستان بازی‌ها فشرده‌تر و زمین‌ها بدتر می‌شود و مصدوم هم در تمرین دادیم و هم در بازی دوستانه، همچنین در بازی‌های رسمی.

 ما فقط طالب ریکانی را که بهترین بازیکن‌مان است به علت محرومیت نداریم ولی او را به عنوان کاپیتان با خود آورده‌ایم. طیبی، اهل شاخه، حسین ساکی، امید حامدی فر و چند بازیکن دیگر را به علت مصدومیت نداریم ولی تیم‌مان را طوری بستیم که با ۲۵تا۳۰ بازیکن همه به یک اندازه تمرین می‌کنند. بازیکنانی که کمتر بازی می‌کنند بیشتر در فشار تمرین می‌بریم که عقب نمانند؛ جوانان‌مان هم با تجربه شده‌اند.

منصوریان در پایان در خصوص رمز موفقیت‌های اخیر صنعت نفت بیان کرد: ما به فرار رو به جلو اعتقاد نداریم و باید واقع‌بین باشیم. رمز موفقیت ما اتحاد و همدلی تیم‌مان است که مثل یک خانواده با آنها زندگی می‌کنم؛ برای بخشی از بازیکنانم مثل برادر و برای بعضی دیگر حکم پدر را دارم. دومین مسئله تلاش بی وقفه ما در تمرینات است. بچه‌های ما خیلی پای کار هستند؛ اگر من کسی را به عنوان دستیار بیاورم می‌تواند کمک‌مان کند. ما کار تیمی داریم و برای یک بازی خیلی زحمت می‌کشیم. تیم آنالیزمان در هفته بیش از سی ساعت کار می‌کند که آن روشی که می‌خواهیم را به دست آوریم. هیچ چیز دیگری در فوتبال نمی‌تواند کمک حال ما باشد چون خداوند متعال برای همه ما مشترک است و نمی‌خواهم بگویم که امروز خدا فقط نگاه ویژه به ما داشته است. فجر هم همان خدا و همان ائمه را دارد و همه با این توکل به زمین می‌رویم تا سربلند بیرون بیاییم. ولی خداوند می‌گوید از شما حرکت از من برکت و سفره کسی رنگین می‌شود که با تمام وجودش بجنگد و اتحاد و همدلی داشته باشد‌.

دیدگاه‌ها