کد خبر : 1811236 | 29 بهمن 1400 ساعت 17:00 | 15.3K بازدید | 0 دیدگاه

لوسیانو و پنالتی از دست رفته 90+6

مس رفسنجان 1 – فولاد 1؛ نوشی ناجی دروازه جنوبی

مس و فولاد در دیداری که لوسیانو پریرا در دقیقه 90+6 یک ضربه پنالتی را از دست داد، به تساوی یک – یک رسیدند.

مس رفسنجان 1 – فولاد 1؛ نوشی ناجی دروازه جنوبی

به گزارش "ورزش سه"، مس رفسنجان و فولاد در یکی از دیدارهای حساس و مهم هفته هجدهم به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه تساوی یک – یک به پایان رسید. شاگردان نکونام در دقیقه 90+6 می توانستند با برد به اهواز برگردند که لوسیانو پریرا بزرگترین بخت فولاد برای پیروزی را از دست داد و نوشی صوفیانی پنالتی او را مهار کرد.

این دیدار با شلیک غافلگیرکننده آذرباد آغاز شد. این بازیکن گوشه محوطه جریمه صاحب توپ شد و با ضربه ای محکم دروازه فولاد را تهدید کرد که توپ او با برخورد به تیر دروازه راهی به درون دروازه پیدا نکرد. در ادامه مس چند فرصت نصف و نیمه را نیز از دست داد. از جمله آنها می توان به شوت امامعلی و ضربه کاشته ترکمان اشاره کرد.

در ادامه فولاد نیز داخل محوطه جریمه میزبان حضور پیدا کرد که شوت رضاوند با برخورد به مدافعین مس، برگشت داده شد. یک دقیقه بعد، شهاب گردان ناجی دروازه تیمش شد. منشا پس از عبور از کولیبالی در مصافی تک به تک با دروازه فولاد قرار گرفت که گردان با واکنشی دیدنی این توپ را راهی کرنر کرد. کرنر ارسالی نیز با ضربه سر مهرداد رضایی به شکل خطرناکی راهی بیرون شد.

 

1692282

 

مس که برای استفاده از فرصت میزبانی سخت در پی رسیدن به گل بود، می توانست به یک گل زیبا دست پیدا کند که شوت راه دور آذرباد را گردان راهی کرنر کرد. در دقیقه 39 فراز امامعلی نیز می توانست تیمش را به گل نخست برساند که این بازیکن قدر ارسال حسینی را ندانست و ضربه اش از کنار دروازه به بیرون رفت.

بالاخره حملات مس در دقایق پایانی بازی نتیجه داد. مس صاحب یک ضربه کاشته شد. مهدی ترکمان پشت این توپ ایستاد که ارسال تند و تیز او در میانه راه به شاهین توکلی برخورد کرد و وارد دروازه فولاد شد تا مس بالاخره پس از حملات گسترده به گل دست پیدا کند و نیمه نخست با این یک گل به سود میزبان به پایان رسید.

هر چقدر که نیمه نخست پر موقعیت دنبال می شد، بازی در نیمه دوم بدون موقعیت خاصی در جریان بود. پس از گذشته دقایق طولانی از نیمه دوم، فولاد توانست با تعویض طلایی خود به گل برسد. ارسال کرنر وحید حیدریه به دهانه دروازه را محمدرضا خلعتبری که 4 دقیقه قبل تر وارد زمین شده بود، به گل تساوی تیم نکونام تبدیل کرد.

در ادامه عقیل کعبی و آرش رضاوند با شوت های محکم راه دور دروازه رقیب را تهدید کردند که راه به جایی نبرد و در حالیکه بازی رو به اتمام بود، لوسیانو پریرا در وقت های تلف شده با یک توپ گیری در میانه میدان و یک حرکت انفرادی دیدنی، از میان مدافعین مس عبور کرد که با خطای داوود نوشی صوفیانی سنگربان مس متوقف شد و سعاد وفا پیشه داور مسابقه به نشانه خطای پنالتی در سوت خود دمید.

1692285
 

پریرا که این پنالتی را با حرکتی انفرادی گرفته بود، در دقیقه 90+6 پشت ضربه پنالتی ایستاد و توپش را به سمت راست داوود نوشی صوفیانی گلر مس زد که سنگربان میزبان با واکنشی دیدنی توانست توپ پریرا را مهار کرده و تیمش را از یک شکست حتمی نجات دهد و اشتباه خودش را جبران کند.

این بازی در نهایت با تساوی یک – یک به پایان رسید تا دو تیم به تقسیم امتیازات رضایت دهند. بدین ترتیب مس 30 امتیازی شد و در رتبه چهارم باقی ماند، فولاد هم با این تساوی به امتیاز 25 رسید و رتبه نهم جدول را از دست نداد.


بازی از هفته هجدهم بیست و یکمین دوره رقابت های لیگ برتر 
جمعه: 29/11/1400 ؛ ساعت: 15:00 
ورزشگاه: ورزشگاه شهید زینلی سرچشمه /  بدون تماشاگر 
گروه داوری: سعاد وفاپیشه / کمک ها: حمید سبحانی – مرتضی سلمان نژاد ؛ داور چهارم: شبیر بهروزی / ناظر: حسین خانبان


کارت زرد:
موسی کولیبالی (23)
فرشاد محمدی مهر (52)
عقیل کعبی (90+6)
 

ترکیب مس رفسنجان:
داوود نوشی صوفیانی
شاهین توکلی
مجید نصیری
فرشاد محمدی مهر (77- حسن جعفری)
عقیل کعبی
سید مهدی حسینی
مهرداد رضایی
مهدی ترکمان (89- میثم تیموری)
محسن آذرباد
فراز امامعلی (77- مجید علیاری)
گادوین منشا
سرمربی: محمد ربیعی
 

ترکیب فولاد:
شهاب گردان
موسی کولیبالی
عارف آقاسی
مهدی شیری
وحید حیدریه
حمید بوحمدان (71- آیاندا پاتوسی)
محمد آبشک
آرش رضاوند
محمدرضا عباسی (66- مجتبی نجاریان)
 علیرضا کوشکی (66- محمدرضا خلعتبری)
لوسیانو پریرا
سرمربی: جواد نکونام
 

1692284

 

شرح گل ها:

مس رفسنجان یک – فولاد صفر (دقیقه 43: شاهین توکلی): یک ضربه کاشته از سمت راست برای مس به دست آمد که ارسال تند و تیز ترکمان بین راه به شاهین توکلی برخورد کرد و وارد دروازه شد تا مس به گل نخست بازی دست پیدا کند.
 

مس رفسنجان یک – فولاد یک (دقیقه 70: محمدرضا خلعتبری): فولاد صاحب یک ضربه کرنر شد. ارسال وحید حیدریه در دهانه دروازه به محمدرضا خلعتبری رسید که این بازیکن تازه به میدان آمده با یک ضربه سر دروازه مس را باز کرد تا فولاد به گل تساوی برسد.

 

1692281




لحظات حساس:

دقیقه 8: پس از اینکه محسن آذرباد در گوشه محوطه جریمه صاحب توپ شد، با شلیکی دیدنی و غافلگیرکننده، ضربه اش را به سمت دروازه فولاد زد که شلیک محکم او به تیر دروازه برخورد کرد تا اولین موقعیت جدی مسابقه اینگونه شکل بگیرد.
دقیقه 11: کرنر ارسالی ترکمان به روی دروازه با ضربه حمله وران مس همراه شد که توپ بازیکنان مس به صورت مدافعین فولاد برخورد کرد و برگشت داده شد. در ادامه یک ضربه کاشته چسبیده به محوطه جریمه برای مس به دست آمد که از دست رفت.
دقیقه 19: لوسیانو پریرا درون محوطه جریمه توپ را برای آرش رضاوند ساخته و پرداخته کرد که شوت این بازیکن پس از برخورد به مدافع مس برگشت داده شد.
دقیقه 20: گادوین منشا با یک حرکت انفرادی زیبا از سد موسی کولیبالی عبور کرد و در مصاف تک به تک با شهاب گردان، ضربه اش را به سمت دروازه زد که با واکنش دیدنی گردان، توپ راهی کرنر شد.
دقیقه 21: کرنر ارسالی با ضربه سر مهرداد رضایی همراه شد که توپ او به شکل خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت.
 

1692283


دقیقه 23: یک ارسال تند و تیز از سمت راست توسط بازیکنان مس به شکل خطرناکی از کنار گادوین منشا عبور کرد.
دقیقه 37: شلیک دیدنی و راه دور آذرباد با واکنش خوب و به موقع شهاب گردان راهی کرنر شد.
دقیقه 39: ارسال حسینی از سمت راست به دهانه دروازه نصیب فراز امامعلی شد که شوت این بازیکن به شکل بسیار خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 61: در عرض کمتر از یک دقیقه، دو تیم صاحب دو موقعیت مشابه شدند. ابتدا گادین منشا درون محوطه جریمه سرنگون شد و سپس لوسیانو پریرا با حرکتی مشابه درون محوطه جریمه تعادلش را از دست داد که وفاپیشه در هیچ کدام از صحنه ها اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.
دقیقه 80: شلیک راه دور عقیل کعبی از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 84: ارسال خطرناک خلعتبری را نوشی صوفیانی دفع کرد.
دقیقه 90+1: ارسال پاتوسی را مدافعین مس برگشت دادند که توپ پشت محوطه جریمه به آرش رضاوند رسید و شلیک محکم این بازیکن به شکل بسیار خطرناکی از بالای دروازه نوشی صوفیانی به بیرون رفت.

دقیقه 90+6: لوسیانو پریرا پس از توپ گیری در میانه میدان، با یک حرکت انفرادی و زیبا توانست از میان مدافعان مس عبور کرده و وارد محوطه جریمه شود که با خطای نوشی صوفیانی گلر مس سرنگون شد. داور مسابقه یک خطای پنالتی برای شاگردان نکونام اعلام کرد که نوشی صوفیانی توانست با واکنشی دیدنی، ضربه شیمبا را مهار کرده و ضمن جبران اشتباهش، از شکست مس جلوگیری کند.

 

1692280

 

 در حاشیه:

* مثل همیشه در تپه مشرف به ورزشگاه شهید زینلی سرچشمه حدود ۵۰ هوادار حضور دارد و در طول بازی تیمشان را تشویق کردند.

*وزش باد جریان بازی را تحت تاثیر قرار داده بود. نیمه اول به سود مس رفسنجان و نیمه دوم به سود فولاد خوزستان بود.

* در اواسط نیمه دوم و بعد از گل فولاد دعوای عجیبی بین لیدران دو تیم روی سکو ها ایجاد شد که با دخالت یگان ویژه به اتمام رسید.

دیدگاه‌ها