کد خبر : 1811259 | 29 بهمن 1400 ساعت 17:10 | 2.7K بازدید | 2 دیدگاه

دوئل 6 امتیازی قعرنشینان به سود شهر خودرو؛

نفت MIS صفر شهرخودرو 1؛ برد حیاتی شاگردان سیدعباسی

با گل لحظات پایانی محمدرضا فلاحیان، عنابی‌پوشان مشهدی موفق به کسب پیروزی در بازی بیرون از خانه خود شدند.

نفت MIS صفر شهرخودرو 1؛ برد حیاتی شاگردان سیدعباسی

به گزارش "ورزش سه" در یکی از مهم‌ترین نبردهای هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال ایران، دو تیم فانوس به دست و قعرنشین نفت مسجدسلیمان و شهر خودرو خراسان در مسجدسلیمان مقابل یکدیگر صف‌آرایی کرده‌اند؛ نفتی‌ها بعد از حضور محمود فکری هنوز طعم پیروزی را نچشیده و امیدوارند امروز برنده دوئل حساس قعرنشینان لیگ شوند و در مقابل شهر خودرو برای زنده ماندن امید بقایش در لیگ برتر، به 3 امتیاز مسابقه امروز نیاز مبرمی دارد.

در نیمه نخست، عنابی‌پوشان مشهدی نمایش برتری نسبت به حریف خود داشتند و بارها دروازه نفت مسجدسلیمان را تهدید کردند اما بی‌دقتی مهاجمان شهر خودرو باعث شد تا چند فرصت عالی گلزنی برای شهر خودرو از دست برود و شاگردان سیدعباسی با نتیجه تساوی نیمه نخست را به پایان ببرند.

نیمه دوم بازی نزدیک و آرام دنبال شد اما بعد از شروع آرام و کم موقعیت نیمه دوم، بازهم بازیکنان شهر خودرو مالک توپ و میدان شدند و بعد از خلق چند موقعیت گلزنی سرانجام روی یک ضدحمله سرعتی، شهرخودرو توانست به گل برتری توسط محمدرضا فلاحیان دست پیدا کند و اولین پیروزی خود در لیگ بیست و یکم را جشن بگیرد.

با این پیروزی شهر خودرو 8 امتیازی شد و امیدش برای بقا در لیگ برتر افزایش پیدا کرد؛ نفت مسجدسلیمان هم برای ششمین بازی متوالی ناکام در کسب امتیاز بود تا آن‌ها با 11 امتیاز جایگاه‌شان در رتبه پانزدهم جدول بدون تغییر باقی بماند.

هفته هجدهم لیگ برتر؛ جمعه: 1400/11/29 ساعت 15:00
استادیوم: شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان / بدون تماشاگر

داور: علی صفایی / کمک‌ها: محمد عطایی و محمدعلی پورمتقی؛ داور چهارم: ایمان کهیش / ناظر: یدالله جهانبازی

 

نفت مسجدسلیمان

مسعود پورمحمد
مجید عیدی (از دقیقه 68: مجتبی مقتدایی)
مصطفی نائیج پور
مهران امیری (از دقیقه 68: سینا خادم پور)
محمد مهدی احمدی
محمد مشایخ
میثم نقی زاده
امین اسدی
امیر روستایی
هاتف نادری (از دقیقه 87: علیرضا دغاغله)
میرهادی میرجوان (از دقیقه 77: احمد الجبوری)

سرمربی: محمود فکری

 

شهرخودرو خراسان

میلاد فراهانی
مجتبی بیژن
احسان حسینی
حسین حیدری
علی طاهران
محمدرضا فلاحیان
فردین رابط (از دقیقه 55: رضا کرملاچعب)
مهدی شریفی (از دقیقه 70: ابوالفضل عکاشه)
مرتضی حسین‌زاده (از دقیقه 70: مسعود زائر کاظمینی)
رحمان جعفری (از دقیقه 55: معراج پورتقی)
محمدابراهیم رضازاده

سرمربی: داوود سیدعباسی

 

کارت زرد:

محمدرضا فلاحیان در دقیقه 38 از شهر خودرو خراسان
امین اسدی در دقیقه 63، محمدمهدی احمدی در دقیقه 69، محمد مشایخ در دقیقه 79 و سینا خادم‌پور در دقیقه 80 از نفت مسجدسلیمان

 

شرح گل

نفت مسجدسلیمان 0 - 1  شهر خودرو خراسان (دقیقه 90+3 محمدرضا فلاحیان): روی شروع مجدد عالی میلاد فراهانی توپ به مسعود زائرکاظمینی رسید و او با پاس در عمق عالی خود محمدرضا فلاحیان را صاحب توپ کرد تا هافبک پیش‌تاخته مشهدی‌ها با ضربه‌ای دقیق در مصاف تک به تک گل پیروزی‌بخش تیمش را به ثمر برساند.

 


دقایق حساس

دقیقه 14: روی کار تیمی زیبای بازیکنان شهر خودرو و پاس خوب رحمان جعفری، در روی خط محوطه 6 قدم نفت مهدی شریفی به توپ ضربه زد که شوت او با اختلاف از بالای دروازه پورمحمد به بیرون رفت.
دقیقه 17: روی اشتباه خط دفاعی نفت مسجدسلیمان، فردین رابط در موقعیتی تک به تک با دروازه‌بان نفت قرار گرفت اما ضربه‌ی عجیب بازیکن جوان شهر خودرو باعث شد تا فرصت ایده‌آل گلزنی برای عنابی‌پوشان از دست برود.
دقیقه 20: فاصله گرفتن مسعود پورمحمد از خط دروازه باعث شد تا رحمان جعفری بعد از تصاحب توپ در میانه زمین به شکل ناگهانی شوت خود را روانه‌ی دروازه نفت کند که شوت این بازیکن با فاصله‌ای کم از کنار دروازه نفت از زمین مسابقه خارج شد.
دقیقه 23: روی پاس در عمق استثنایی مهدی شریفی، رحمان جعفری تک با تک با دروازه‌بان نفت شد و از مسعود پورمحمد هم عبور کرد اما در شرایطی نامتعادل در مقابل دروازه خالی نفت به توپ ضربه زد و شوت جعفری به کنار دروازه نفت برخورد داشت و به گل نرفت!
دقیقه 38: روی تعلل خط دفاعی نفت مسجدسلیمان، بازیکنان شهر خودرو یک موقعیت گلزنی دیگر خلق کردند که شوت رحمان جعفری شدت کافی را نداشت و پیش از ورود به دروازه پورمحمد دروازه‌بان نفتی‌ها توانست ضربه او را مهار کند.
دقیقه 40: فردین رابط با حرکت انفرادی زیبا توانست خود را به درون محوطه جریمه نفت برساند اما ضربه نهایی او خود نبود و به تور کناری دروازه نفت برخورد کرد و راهی به دروازه حریف نداشت.
دقیقه 55: روی ضربه ایستگاهی به دست آمده برای نفت مسجدسلیمان، میثم نقی‌زاده شوت محکمی را به شکل زمینی روانه دروازه شهر خودرو کرد که میلاد فراهانی به خوبی توپ را در اختیار گرفت.
دقیقه 60: شوت سرکش هاتف نادری از پشت محوطه جریمه شهر خودرو با واکنش عالی میلاد فراهانی به کرنر رفت.
دقیقه 77: بعد از دفع ارسال ضربه کرنر شهر خودرو توسط مدافعان نفت مسجدسلیمان، علی طاهران از پشت محوطه جریمه اقدام به شوت‌زنی کرد که ضربه‌ی او با فاصله کم از کنار دروازه نفت به بیرون رفت.
دقیقه 82: ابوالفضل عکاشه از پشت محوطه جریمه نفت مسجدسلیمان دروازه نفتی‌ها را هدف قرار داد اما شوت مهاجم شهر خودرو را پورمحمد در دو مرحله در اختیار گرفت.
دقیقه 84: روی پرتاب بلند مسعود زائرکاظمینی، محمدرضا فلاحیان ضربه آکروباتیکی را روانه‌ی دروازه نفت کرد که پورمحمد مانع از به ثمر رسیدن گل برتری شهر خودرو شد.
دقیقه 90+2: ارسال علیرضا دغاغله با ضربه سر سینا خادم‌پور همراه شد که میلاد فراهانی با واکنشی به موقع مانع از ورود توپ به دروازه شهر خودرو شد.

 

 

اتفاق ویژه

بعد از گذشت هجده هفته از رقابت‌های لیگ برتر، تیم فوتبال شهر خودرو خراسان توانست در دوئلی 6 امتیازی و سرنوشت‌ساز نفت مسجدسلیمان را از پیش بردارد و اولین پیروزی خود در لیگ بیست و یکم را جشن بگیرد؛ در مقابل نفت مسجدسلیمان برای سومین بازی پیاپی با هدایت محمود فکری شکست خورد تا آن‌ها نیز روزهای بحرانی را بگذرانند.

بهترین بازیکن

مهدی شریفی مهاجم شهر خودرو و فردین رابط هافبک جوان مشهدی‌ها در نیمه نخست جزو بازیکنان شاخص میدان مسابقه بودند و محمدرضا فلاحیان زننده گل سه امتیازی تیم مشهدی هم دیگر بازیکن برتر زمین مسابقه بود و در مجموع در مسابقه امروز، عنابی‌پوشان مشهدی نمایش بهتری نسبت به حریف خود داشتند. در جمع بازیکنان نفت می‌توان به میثم نقی‌زاده به عنوان یکی از چهره‌های شاخص این تیم اشاره داشت.

 


در حاشیه

* در دو حضور محمود فکری روی نیمکت نفت مسجدسلیمان، این تیم دو شکست را مقابل پیکان و سپاهان تجربه کرده و هنوز امتیازی با سرمربی جدیدش به دست نیاورده است.
* در 5 مسابقه اخیر لیگ برتری نفت، این تیم هیچ امتیازی به دست نیاورده و از این حیث ضعیف‌ترین لیگ برتر به شمار می‌رود.
* شهر خودرو خراسان نیز از 5 دیدار گذشته خود در لیگ بیست و یکم، 2 امتیاز توانسته کسب کند.
* مسلم مجدمی به دلیل محرومیت به واسطه دریافت کارت قرمز در بازی با سپاهان، غایب امروز ترکیب نفت مسجدسلیمان است.
* محمود فکری با 3 تغییر در ترکیب نفت نسبت به دیدار قبلی با سپاهان، ترکیب نفت را برای مسابقه امروز چینش کرده است.
* با اضافه شدن خریدهای زمستانی به ترکیب شهر خودرو، داوود سیدعباسی 5 تغییر در ترکیب تیمش در قیاس با دیدار مقابل مس رفسنجان داشته و امیدوار است تغییرات انجام شده به کسب اولین برد فصل شهر خودرو ختم شود.
* تیتو اوکلو و جکسون مورگان دو بازیکن خارجی جدیدالورود شهر خودرو با تشخیص کادرفنی امروز در فهرست تیم مشهدی حضور ندارند.
* داوود سیدعباسی به دلیل 4 اخطاره بودن، امروز محروم بود و در کنار زمین حضور نداشت.
* پیش از شروع مسابقه، کادرفنی دو تیم برخورد گرم و صمیمی با یکدیگر داشتند و محمود فکری به سلمان تاجدار و دیگر اعضای تیم شهر خودرو برای حضور در مسجدسلیمان خوش‌آمد گفت.
* محمد محمدزاده بازیکن جوان شهر خودرو به دلیل ابتلا به کرونا و امیرحسین نعمتی به دلیل مصدومیت همراه عنابی‌پوشان در مسجدسلیمان نیستند.
* دقیقه 26 سرنگونی رحمان جعفری چسبیده به محوطه جریمه نفت رخ داد اما علی صفایی داور مسابقه تصمیم به ادامه بازی گرفت.
* برخورد توپ به دست محمدرضا فلاحیان در دقیقه 66 در میانه زمین با اعتراض شدید کادرفنی نفت مسجدسلیمان همراه شد چرا که صفایی در این صحنه، در سوت خود ندمید و بازی را ادامه داد.

دیدگاه‌ها