کد خبر : 1811431 | 30 بهمن 1400 ساعت 12:23 | 19.4K بازدید | 10 دیدگاه

جنگ تاکتیکی یحیی علیه رسول خطیبی (عکس)

در شبی که پرسپولیس با انگیزه تداوم کورس قهرمانی و جبران شکست بازی رفت مقابل آلومینیوم، برابر این حریف قرار گرفته بود در نهایت موفق به یک برد ارزشمند شد.

جنگ تاکتیکی یحیی علیه رسول خطیبی (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس بعد از برتری مقابل نساجی که با آرایش 3-4-3 و دفاع سه نفره همراه بود، در بازی مقابل آلومینیوم دوباره به همان آرایش 4-4-2  و دفاع چهار نفره بازگشت.

آنچه مشخص است به دلیل پرس شدید و فشردگی بازیکنان آلومینیوم در میانه میدان، هافبک‌های پرسپولیس نتوانستند به‌راحتی توپ را به کانال‌های کناری انتقال داده و با حرکات ترکیبی از بلاک های دفاع حریف عبور کنند. در نهایت در چند صحنه به‌خصوص در جناح راست توانستند از دفاع حریف عبور کنند که به دلیل  برتری عددی و حضور پرتعداد بازیکنان آلومینیوم در محوطه جریمه خودشان به ایجاد موقعیت ختم نشد.

 

1692528

 

بازیکنان پرسپولیس در این بازی با وجود مالکیت ۶۰ درصدی تنها سه شوت در چارچوب زده و چهار شانس گل ایجاد کردند که دلیل اصلی آن عملکرد خوب تیم آلومینیوم در فاز دفاع است. حال آنکه رسول خطیبی بین‌ دو نیمه دو بازیکن  خود در خط حمله را هم تعویض کرد تا همچنان فشار و پرس روی دفاع پرسپولیس را حفظ کند.

 

1692527

 

پرسپولیس برای برتری مقابل تیم آلومینیوم نیازمند آن بود تا در جناحین تغییر ایجاد کرده و تعداد مهاجمان خود را افزایش دهد. در چنین شرایطی تعویض سعید آقایی با حامد پاکدل که با تغییر منطقه بازی وحید امیری همراه بود نشان دهنده تحلیل درست بازی از جانب کادرفنی پرسپولیس است.

حامد پاکدل به عنوان تعویض طلایی یحیی گل‌محمدی در دو بازی مقابل فولاد خوزستان و نساجی مازندران توانسته بود گره بازی را باز کرده و گل برتری قرمزهای پایتخت را به ثمر برساند، بازیکنی که در بازی قبلی علاوه بر گلی که به ثمر رساند، موفق به اخراج کردن بازیکن حریف نیز شده بود. حامد پاکدل با حضور در این بازی همان نقش همیشگی خود را به خوبی ایفا کرد و با دریافت امتیاز ۷/۴ به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد.

 

1692530

 

اما یکی از اتفاقات ویژه این بازی حضور رامین رضاییان در ترکیب پرسپولیس بود.‌ بازیکنی که با حضورش اکثر حملات تیم یحیی از جناح راست شکل می‌گرفت، رامین با آمار سه شوت، دو دریبل موفق، دو نبرد هوایی موفق، دقت پاس ۶۹ درصدی و دریافت نمره  ۷/۲ عملکرد قابل قبولی در بازی اول خود داشت.

 

1692529

 

در نهایت پرسپولیس با تعویض سیدجلال حسینی و رضا اسدی دوباره به آرایش 3-4-3 بازگشت و توانست در کنار حفظ گل زده در یک ضد حمله و زمانی که آلومینیوم برای جبران گل خورده جلو آمده بود گل دوم را با دیگر بازیکن تعویضی خود به ثمر برساند تا یحیی گل‌محمدی فاتح جنگ تاکتیکی مقابل رسول خطیبی باشد.

گزارش: فواد خراباتی

دیدگاه‌ها