کد خبر : 1812300 | 05 اسفند 1400 ساعت 00:43 | 188.9K بازدید | 54 دیدگاه

بیشترین سهم از آن استقلال، گل‌گهر و مس رفسنجان

تیم منتخب هفته نوزدهم لیگ برتر

پایان هفته نوزدهم لیگ برتر و ادامه صدرنشینی استقلال؛ اینبار اختلاف آبی ها با رقیب سنتی به 5 امتیاز رسیده و مقتدرانه می‌تازند.

تیم منتخب هفته نوزدهم لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های هفته نوزدهم لیگ برتر عصر چهارشنبه با انجام 8 مسابقه به اتمام رسید؛ بازی هایی که هرکدام جذابیت های خاص خود را داشت و جدول هم تغییراتی جزئی را طی آن تجربه کرد.


در این هفته مهم ترین اتفاق پیروزی استقلال بدون سربازانش مقابل فجرسپاسی و از طرف دیگر امتیاز از دست دادن پرسپولیس مقابل گل گهر سیرجان بود. تیم امیر قلعه‌نویی با تساوی یک بر یک مقابل پرسپولیس دو امتیاز را از رقیب اصلی استقلال در مسیر قهرمانی گرفت تا فاصله آبی ها با سرخ‌های لیگ برتر به 5 امتیاز برسد.


در سایر مسابقات هم بازی های جذابی را شاهد بودیم. جایی که محمدرضا اخباری یک تنه جلوی پیکان ایستاد تا گلر هفته لقب بگیرد، همچنین هوادار با برد مقابل پدیده خودش را از پایین جدول تا حدی جدا کرد. فولاد نیز به روند صعودی اش ادامه داد و یک برد دیگر را مقابل نفت به دست آورد. دربی اصفهان هم چنگی به دل نزد و نتایج نه چندان خوب سپاهان ادامه یافت. در یک مسابقه حساس هم مس از سد آلومینیوم اراک گذشت.


در این هفته طبیعی است که استقلال، مس رفسنجان و گل گهر بیشترین نماینده را در تیم منتخب هفته داشته باشند. البته که بازیکنان دیگری نیز بودند که می‌توانستند در این فهرست قرار بگیرند. نفراتی مثل ایمان صادقی، حسن بیت سعید، محمد جواد آزاده، حسین صادقی، رامین رضاییان، گولسیانی و چند نفر دیگر که عملکرد خوبی داشتند اما در پست آنها بازیکنان با نمره بالاتری داشتیم.


در ادامه به معرفی 11 مرد برتر هفته نوزدهم که در تیم منتخب از دیدگاه کارشناسان "ورزش سه" قرار گرفته‌اند، دعوت‌تان می‌کنیم:


محمدرضا اخباری (تراکتور)
در روز نمایش نه‌چندان خوب شاگردان سولدو در ورزشگاه پاس قوامین، تراکتور روی بال‌های محمدرضا اخباری با کسب امتیاز تهران را به مقصد تبریز ترک کند؛ در شرایطی که پیکانی‌ها برای کسب پیروزی خانگی تلاش‌های متعددی روی دروازه تراکتور داشتند، واکنش‌های زیبای اخباری مانع از فروپاشی دروازه سرخ‌پوشان تبریزی و ناجی این تیم در تهران شد. اوج درخشش اخباری روی مهار پنالتی پیکان بود که توانست به زیبایی ضربه‌ مجتبی حقدوست را مهار کند و در مجموع با عملکرد فوق‌العاده مانع پیروزی شاگردان مجتبی حسینی شد و تمجید سولدو را در کنفرانس خبری بعد از بازی در پی داشت تا این‌گونه با ثبت ششمین کلین‌شیت فصل، اخباری در ترکیب منتخب هفته جای گیرد.

1694039


جعفر سلمانی (استقلال)
باز هم یک گل سه امتیازی دیگر از مدافع چپ آبی ها،این بار از طرف جناح راست زمین زده شد.خریدی که با استقبال خوبی از طرف هواداران روبرو نشد، ولی حالا جعفر علاوه بر محجوبیت که در شخصیتش نهفته است به محبوبیت هم رسیده است. ‌بهترین بازیکن استقلال از نگاه سایت یازده در برابر فجری ها، مقاومت صادقی را با توپ ربایی در ریباند کرنر شکست تا پیام آور روز خوب آبی ها بعد از اخبار ناامید کننده این چند روزه باشد. سلمانی تا اینجای فصل به تنهایی ۹امتیاز برای آبی ها کسب کرده و با زدن ۴گل، یکی از بهترین فصل های فوتبالی خود را رقم زده است. بازی ساده و در خدمت تیم  شماره ۱۷ آبی ها در جناح چپ او را به یکی از مهره های تاثیر گذار لیگ تبدیل کرده است. مهره ای که تا اینجای کار به تنهایی 20 درصد امتیازهای بهترین بیلان تاریخ لیگ برتر استقلال تا پایان هفته نوزدهم را به نام خود زده است.

1694040


عقیل کعبی (مس رفسنجان)
مدافع 31 ساله و باتجربه نارنجی‌پوش، نقش کلیدی در کسب 3 امتیاز شیرین بیرون از خانه امروز شاگردان محمد ربیعی داشت؛ کعبی که پیشتر از مهاجمان آلومینیوم در حملات حریف مانع از تهدید دروازه مس شد و به خوبی در مقابل دروازه خودی ایستادگی کرد و نقش مهمی در کلین‌شیت تیمش داشت، در فاز حمله هم به کمک تیمش آمد و گلی سرنوشت‌ساز را به ارزش 3 امتیاز وارد دروازه آلومینیوم اراک کرد تا ستاره بی‌چون و چرای تیمش در هفته نوزدهم باشد و با شلیکی تماشایی باعث پیروزی مس در اراک شود. این درخشش کعبی سبب شد تا نام او در جمع بازیکنان تیم برتر هفته قرار گیرد.

1694093


مهدی شیری(فولاد خوزستان)

دفاع راست سابق پرسپولیس با انگیزه زیاد در ترکیب فولاد قرار می‌گیرد و تلاش می‌کند تا جزو بهترین ها باشد. او در مصاف با نفت مسجدسلیمان نه تنها در خط دفاعی خوب کار کرد و اجازه نداد بازیکنان حریف نفوذ خاصی را تجربه کنند و موقعیت بسازند که در حمله نیز موفق بود. شیری با نفوذهای خوبش بارها ارسال های خطرناکی روی دروازه نفت داشت که اگر مهاجمان دقت می‌کردند او پاس گل هم می‌داد. اوج کار شیری مقابل نفت گلی بود که به ثمر رساند.او با جاگیری مناسب پشت محوطه جریمه نفت با ضربه ای فنی از راه دور دروازه را باز کرد و حکم پیروزی تیمش را به امضا رساند تا شرایط فنی خوبش را به رخ بکشد.

1694042


عزیز بک آمانوف(استقلال)
خرید جدید ازبکستانی استقلال برای معرفی خود به هواداران این تیم دیدار با فجر سپاسی را انتخاب کرده بود. تا زمانی که آمانوف در میانه میدان بود و تعویض نشد، توپ در میانه زمین برای آبی ها به بهترین شکل ممکن به گردش در می آمد و آمانوف در این اتفاق نقش پررنگی داشت. ضربات سنگین او به چهارچوب دروازه که با عکس العمل های صادقی همراه بود او را در گلزنی ناکام گذاشت، ولی نشان داد می تواند گمشده استقلال در میانه میدان باشد. تکنیک بالا به همراه ذهن خلاق در یک سوم زمین حریف با آگاهی محیطی مناسب از خریدی قابل اتکا خبر داد. خریدی که می تواند باب میل هواداران استقلال باشد و فرهاد مجیدی را  برای ارایه فوتبالی چشم نواز تر از نیم فصل اول امیدوار کند.

1694043


مسعود شجاعی(نساجی)
کاپیتان سابق تیم ملی در دیدار برابر صنعت نفت بارها با پاس های خطرساز خود، بازیکنان نساجی را در موقعیت گلزنی قرار داد. مسعود شجاعی در روزی که به زادگاهش برگشته بود، یکی از عملکردهای بسیار خوب و بی نقصش را به نمایش گذاشت. بازیکنی که با 4 پاس کلیدی برای تیمش موقعیت سازی کرد و حتی در کارهای دفاعی نیز به کمک تیمش آمد. شجاعی در دیدار با صنعت نفت با ارسال یک ضربه کرنر، پاس تک گل تیمش را به کلانتری داد و با 76 درصد دقت پاس، یکی از بهترین بازیکنان زمین بود.

1694044


سعید صادقی(گل‌گهر)
هافبک توانمند سیرجانی‌ها در مسابقه با پرسپولیس تکنیک بالای خود و البته شرایط خوبش را به رخ کشید. سعید صادقی که در ابتدای فصل و حتی نیم فصل مورد توجه چند تیم لیگ برتری بود در گل‌گهر ماند، حالا یکی از مهره های تاثیرگذار تیمش است. او علاوه بر پاس گلی که برای کی‌روش استنلی ارسال کرد، بارها با پرس مناسب در قطع توپ عملکرد خوبی داشت و برای ایجاد موقعیت در خط حمله هر کاری انجام داد. صادقی از سمت چپ نفوذهای خوبی داشت و چندین بار خط دفاع پرسپولیس را آزار داد و یکبار دیگر عملکرد فنی بالایش را به نمایش گذاشت.

1694045


محسن آذرباد (مس رفسنجان)
فصل رویایی کاپیتان مس رفسنجان ادامه دارد و او در هفته نوزدهم با درخشش و گلسازی برای تیمش مقابل آلومینیوم اراک توانست صدرنشین جدول برترین پاسورهای لیگ شود؛ آذرباد که در جریان مسابقه هم با 2 پاس کلیدی خود دروازه ایرالکو را تهدید کرد و 3 ارسال خوب روی دروازه حریف داشت که البته مهاجمان مس نتوانستند از آن‌ها بهره ببرند تا رکورد پاس‌گل‌های کاپیتان نارنجی‌پوشان در لیگ بیست و یکم بهبود پیدا نکند. اما ساخت گل سه امتیازی مس برای رسیدن به یک‌قدمی رتبه سوم جدول و صدرنشینی در جدول برترین پاسورهای لیگ، دستاورد بزرگی برای محسن آذرباد است که نامش را در جمع ترین‌های هفته نوزدهم جای داده است.

1694046


فرزاد جعفری (هوادار تهران)
دفاع راست نیم‌فصل نخست فولاد امروز در نقشی متفاوت برای اولین‌بار به صورت فیکس در ترکیب هوادار حضور پیدا کرد؛ بازی به عنوان وینگر راست که نقش و مسئولیتی جدید برای این بازیکن باتجربه بود و او توانست به خوبی ماموریت محوله از سوی عنایتی را با موفقیت به انجام رساند. نکته جالب‌توجه درباره جعفری، حضور فعال او در نقاط مختلف زمین بود که باعث شد تا روی ریباند شوت صادقی، با فرصت‌طلبی در دهانه‌ی دروازه تیم مشهدی صاحب توپ شود و نخستین گل خود در تاریخ لیگ برتر را به ثمر برساند. جعفری به واسطه این فرصت‌طلبی، توانست زننده‌ی گل 3 امتیازی تیم تهرانی باشد و این عملکرد خوب از سوی او سبب حضورش در کنار بازیکنان شاخص هفته نوزدهم شد.

1694047


کی‌روش استنلی(گل‌گهر)
مهاجم بلند قامت سیرجانی ها زننده تک گل تیمش برابر پرسپولیس بود. بازیکنی که بیشترین تعداد شوت را به سمت دروازه حامد لک زد و 4 بار برای گلزنی تلاش کرد. این بازیکن کاملا خط دفاعی پرسپولیس را آزار داد و در 13 نبردی که با سرخپوشان داشت، پیروز بود. مهاجمی که در نقل و انتقالات زمستانی به گل گهر پیوست، برای دومین بار با پیراهن تیم سیرجانی موفق به گلزنی شد و در دیدار برابر پرسپولیس با عملکرد خوبی که داشت، از بهترین های میدان بود.

1694048


حامد پاکدل(پرسپولیس)

اگرچه بحث بر سر گلی که پاکدل به گل گهر زد، بسیار است اما نمی‌شود از فرم خوبی که مهاجم سرخ‌ها این روزها دارد،‌به سادگی عبور کرد. در روزهایی که دیگر عیسی آل‌کثیر هم در خط حمله پرسپولیس نیست، پاکدل یک تنه بار مهاجمان را به دوش می‌کشد. او با قرار گرفتن به موقع در شرایط گلزنی و البته دوندگی بالا توانسته اعتماد گل‌محمدی را جلب کند. پاکدل حالا برای بازی‌های متوالی توانسته برای پرسپولیس گل بزند و قطعا این عملکرد خوب می‌تواند آینده او را در ترکیب اصلی تضمین کند. پاکدل از دیدگاه سایت های آماری بهترین عملکرد را در ترکیب پرسپولیس مقابل گل‌گهر داشت و به همین خاطر یکی از نفرات منتخب هفته هم بود.

1694049

دیدگاه‌ها