کد خبر : 1812462 | 06 اسفند 1400 ساعت 11:53 | 41.7K بازدید | 11 دیدگاه

آخرین اخبار اوضاع جنگ اوکراین از زبان مهاجم تیم ملی

شهاب زاهدی: اصلا نمی‌دانم چه‌کار باید بکنم

مهاجم تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه زوریا اوکراین نسبت به شرایط جنگی رخداده در این کشور واکنش نشان داد.

شهاب زاهدی: اصلا نمی‌دانم چه‌کار باید بکنم

به گزارش "ورزش سه" بعد از آغاز جنگ روسیه و اوکراین، شهاب زاهدی مهاجم ملی‌پوش تیم زوریا اوکراین یکی از چهره‌های ویژه فوتبالی بود که حرف و حدیث زیادی درباره آینده همکاری این بازیکن ایرانی با باشگاه اوکراینی به واسطه شرایط جنگی پیش‌آمده مطرح شد.

زاهدی شب گذشته در گفتگو با برنامه «فوتبال 120» درباره‌ی شرایط خود توضیح داد: شرایط اینجا نابسامان است اما خداراشکر شهری که من هستم هیچ مشکلی وجود ندارد، یعنی نه نیروی نظامی اوکراینی وجود دارد و نه نیروی نظامی روسی؛ من الان «زاپاروژیا» هستم، از 5-6 سال پیش که در دونتسک و لوهانسک مشکل به وجود آمد، موقعیت تیم‌مان جا به جا شد و در کلاً زاپاروژیا مستقر شد.

شهاب زاهدی در پاسخ به احتمال برگزاری لیگ اوکراین گفت: شرایط تیم ما خیلی خوب بود و ما اردوی بیش از یک ماهه در ترکیه داشتیم، بازی‌های تدارکاتی خود را گذراندیم و برنامه‌ریزی منسجمی برای نیم‌فصل دوم انجام شده بود اما در نهایت چهارشنبه‌شب این خبر منتشر شد که احتمال دارد همه ورزش‌ها در اوکراین به مدت 30 روز تعطیل شود و عقب بیفتد.

وی افزود: چون این خبر دیروقت آمده بود، امضا نداشت و رسمی اعلام نشد اما صبح پنجشنبه که قرار بود به کمپ باشگاه برویم و بعد از تمرین به شهر دیگری برای بازی برویم، فکر می‌کنم بامداد بود که جنگ شروع شد.

زاهدی در واکنش به بیانیه وزارت‌خارجه برای ترک کشور اوکراین پاسخ داد: با توجه به شرایط جنگی کشور و جایی که من هستم، تقریباً قسمت مرکز اوکراین و بیشتر سمت روسیه است، اما روسیه وارد این شهر نشده و در شهرهای مرزی درگیری‌ها صورت گرفته، چون پرواز هوایی اصلا وجود ندارد و مرزهای زمینی هم قسمت غرب اوکراین فقط امکان‌پذیر است که سمت کشورهایی چون لهستان می‌شود، اگر بخواهیم زمینی جا به جا شوم چیزی نزدیک به 20 ساعت زمان می‌برد! جدا از این‌که موفقیت‌آمیز باشد یا نه، خطرناک است چون احتمال دارد که درگیری بیشتر شود، به ریسک آن نمی‌ارزد که بخواهم این کار را انجام بدهم.

مهاجم تیم ملی فوتبال ایران درباره حال و هوای مردم اوکراین گفت: اینجا شهر کوچکی نسبت به کی‌ف و خارکوف و ... است و این آشفتگی به این شدت وجود ندارد اما پمپ‌بنزین‌ها و فروشگاه‌ها تجمعات زیادی دارد، به نظر من این وضعیت ادامه دارد؛ یک گروه برای تیم‌مان داریم که در آن مطرح شد که حتی احتمال قطعی آب و برق هم وجود دارد. البته که یک حدس است و من امیدوارم که با توجه به موقعیت مکانی شهرمان این اتفاق نیفتد اما با توجه به اتفاقات، چندان دور از ذهن هم نیست.

شهاب زاهدی در پاسخ به سوالی درباره تمدید قرارداد با زوریا یا ترک کشور اوکراین، این‌گونه توضیح داد: ابتدای همین فصل پیشنهاد داشتم که جدا شوم و حتی نیم‌فصل هم پیشنهادات خوبی داشتم که جدا شوم، اما چون قبلاً هم نیم‌فصل جدا شده بودم و برایم سخت شده بود که بخواهم با تیم جدید در نیم‌فصل هماهنگ شوم، برای همین تصمیم گرفتم که در پایان فصل برای آینده‌ام فکر کنم.

زاهدی در بخش پایانی صحبت‌هایش گفت: الان اوضاع کمی پیچیده شده است، چون اصلاً قوانین مشخصی هم وجود ندارد که من الان در چه وضعیتی هستم و فکر می‌کنم تا چند روز آینده مشخص می‌شود که آیا من اصلاً بازیکن آزاد هستم یا خیر و یا لیگ ادامه پیدا می‌کند یا خیر؛ در حال حاضر هیچ چیز نمی‌دانم و هیچ چیز هم مشخص نیست.

دیدگاه‌ها