کد خبر : 1812789 | 08 اسفند 1400 ساعت 13:46 | 4.1K بازدید | 2 دیدگاه

پرسپولیس و استقلال برند هستند

نصیرزاده: به واگذاری خوشبینم و دلایلم را هم دارم

هوشنگ نصیرزاده می‌گوید که مردمی شدن پرسپولیس و استقلال به بهبود مدیریت آنها کمک خواهد کرد.

نصیرزاده: به واگذاری خوشبینم و دلایلم را هم دارم

به گزارش "ورزش سه"، هوشنگ نصیرزاده در حاشیه مراسم هم‌اندیشی پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: باشگاه استقلال و پرسپولیس دو سرمایه بزرگ کشور هستند که به چند دلیل در بازار بورس یا فرابورس عرضه بشوند تا مشکل تفکیک مالکیتی آنها حل بشود و آنها بتوانند از سرمایه‌های عام استفاده کنند و از کمک مالی دولت کمتر بهره ببرند و به سمت مردمی شدن بروند.

او ادامه داد: باشگاه پرسپولیس بر اساس سرمایه‌هایی که داشته و گزارشی که من خواندم چند تا از این موارد را به عنوان سرمایه ردیف کرد تا وارد بورس شود. قرار شد برخی از این سهام را به مردم عرضه کنند و مردم به مدت یک ماه بخرند و بعد بخشی از سهام را به کارکنان و بخشی دیگر را به پیشکسوتان عرضه کنند. بعد خود به خود مردم خواهند آمد و این سهام را خواهند خرید. وقتی که این خرید اتفاق بیفتد، مبالغ می‌تواند در اختیار باشگاه قرار بگیرد و باشگاه باید خیلی سریع این ارقام را مدیریت کند و بخشی را به بدهی‌هایش پرداخت کند و بخشی دیگر را برای آینده خودش بردارد. باتوجه به برند بودن پرسپولیس و استقلال، این دو باشگاه توجه عمومی را دارند و این به عنوان برند شناخته می‌شود و برچسب عددی ندارند.

نصیرزاده در واکنش به خوشبین نبودن پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس نسبت به خصوصی سازی عنوان کرد: دکتر قربان‌زاده اشاره کردند که جلسه‌ای بین آقای رییسی، دکتر خاندوزی وزیر اقتصاد و خودشان برگزار شده و به نظر می‌رسد این مسئله از نگاه حاکمیتی حل می‌شود چون مجبور هستند حل کنند به چند دلیل: یکی اینکه دولت به خاطر سبک بازی مجبور است که به بازار بورس واگذار کند. از طرف دیگر باتوجه به اوضاع احوال اقتصادی این دو باشگاه از کمک دولتی بهره بردند.

او در ادامه نسبت به این اتفاق ابراز امیدواری کرد و توضیح داد: من خوش بین هستم اما چیزی که ذهن من را نگران کرده، یکی ساختمان باشگاه است که بخشی در اختیار فدراسیون است و بخشی در اختیار باشگاه. بخش متعلق به باشگاه را گفته می‌شود سازمان لیگ پولش را به فدراسیون فوتبال پرداخت کرده است. مورد دیگر هم یکی دو واحد مسکونی است که قبلا در اختیار باشگاه قرار گرفته و کارپرداز سابق باشگاه این دو ساختمان را دارد و هنوز هم آن موضوع تعیین تکلیف نشده است. اینها دو موردی است که در بازار بورس روی آن مانور شده؛ یکی ساختمان باشگاه که هنوز مالکیت آن به صورت صد در صد روی کاغد نیامده و یکی دیگر هم یکی دو واحد است که گفته می‌شود در یکی از بانک ها رهن گذاشته شده است. خود پرسپولیس باید هر چه سریع تر این موضوعات را رتق و فتق کند و بتواند دارایی های خودش را به صورت شسته و رفته داشته باشد چون در گزارشاتی هم که سازمان خصوصی سازی داده بود و من مطالعه کردم به طور صد در صد به مالکیت هایی که وجود دارد به قاطعیت نگفته بود.

نصیرزاده افزود: آنچه که ذهن ما را به طرف مثبت بودن ماجرا می‌برد موضوع برند بودن باشگاه ها است که امیدوار هستم که مردم سهام باشگاه ها را بخرند. گاهی مواقع در بازار بورس شرکت هایی معامله شده و مردم خریدند که اصلا روی کاغذ بوده اما این دو باشگاه مردمی هستند و توجه را خیلی به طرف خودشان دارند. ممکن است نگرانی هایی هم در حوزه حاکمیتی باشد که بگویند من این سهام را نمی‌توانم به افراد و اشخاص بدهم چون اگر به طور کامل این سهام را در اختیار افراد قرار بدهند از نظر مسائل حاکمیتی می‌گویند شما می‌توانی با این جمعیتی که در اختیار داری توجه را به باید ها کمتر کنی. من به موضوع خوشبین هستم و امیدوارم یک ماه بعد این اتفاق رخ بدهد.

او در پایان در خصوص اعتراض هایی که برای تفاوت در ارزش گذاری برند دو باشگاه استقلال و پرسپولیس وجود داشت گفت: ما در جریان قیمت گذاری نبودیم اما به نظرم قیمت گذاری بر اساس توجه افکار عمومی است. گفته بودند که هواداران باشگاه پرسپولیس از هواداران باشگاه استقلال بیشتر هستند و احتمال اینکه مردم بیشتری سهام پرسپولیس را بخرند بیشتر است و با این توصیف کسی قیمت گذاری کرده در گوشه ذهنش این بوده که پرسپولیس توجه عمومی بیشتری دارد و مردم بهتر می‌خرند. اگرچه هواداران باشگاه استقلال هم از اعتبار ویژه ای برخوردار هستند و انشاالله هر دو باشگاه می‌توانند مشکلاتشان را در بازار بورس حل کنند.

دیدگاه‌ها