کد خبر : 1813584 | 13 اسفند 1400 ساعت 13:15 | 48.5K بازدید | 10 دیدگاه

مهدی با خودش در رقابت است

طارمی؛ دو پاس تا آرنولد؛ دو گل تا مولر!

درخشش مهدی طارمی، مهاجم ایرانی پورتو، در ترکیب این تیم همچنان توجه بسیاری را جلب کرده است.

طارمی؛ دو پاس تا آرنولد؛ دو گل تا مولر!

به گزارش "ورزش سه"، طارمی در رده ششم بهترین پاسورها در لیگ‌های معتبر اروپایی قرار دارد و در بین بازیکنان با بیشترین تاثیرگذاری روی گل‌های زده در رده هشتم ایستاده است. 
دومین فصل حضور مهدی طارمی در ترکیب پورتو نشانگر مهارت‎‌‌های این ملی‌‎پوش ایرانی از نظر قدرت خلق موقعیت هجومی بوده است. پس از بازی برابر اسپورتینگ که در آن موفق به گلزنی و ارسال پاس گل شد، این مهاجم رکورد بیشترین پاس تعیین کننده را در بین بازیکنان پورتو به خودش اختصاص داد و به جایگاه ششم در بین تمامی لیگ‌های معتبر اروپایی رسید. 
طارمی در تمامی رقابت‌ها موفق شده 14 پاس گل ارسال کند و افرادی که آماری بهتر از او داشته‌اند شامل توماس مولر(بایرن، 22)، تادیچ (آژاکس، 18)، کیلیان امباپه (پی اس جی، 17)، رافا (بنفیکا، 17) و ترنت الکساندر آرنولد (لیورپول، 16) هستند. 
اگر بخواهیم عملکرد این بازیکن را از نظر اقدامات تعیین کننده (تاثیرگذاری روی گل با به ثمر رساندن گل و ارسال پاس گل) را در نظر بگیریم، این مهاجم ایرانی باز هم جایگاه خوبی در بین لیگ‌های معتبر اروپایی دارد و در رده هشتم ایستاده است. 
این مهاجم پورتو 30 تاثیرگذاری روی گل داشته (16 گل و 14 پاس گل) و از این نظر پس از لواندوفسسکی (بایرن، 42)، امباپه (41)، انکونکو (لاپیزیش، 38)، آلر (آژاکس، 37)، صلاح (لیورپول، 37)، بنزما (رئال مادرید، 37) و مولر (32) قرار دارد.
با این که طارمی آمار بسیار خوبی را در فصل 22-2021 به ثبت رسانده اما هنوز باید برای رسیدن به رکوردهایش در فصل گذشته که 23 گل و 18 پاس گل بود تلاش می‌کند. با توجه به این که حداقل 13 بازی در این فصل باقی مانده (در صورت صعود تیم سرجیو کونسیسائو به فینال جام حذفی پرتغال و مراحل بعدی لیگ اروپا بازی‌های بیشتری هم در پیش خواهد بود)، مهدی باید هفت گل دیگر به ثمر رسانده و چهار پاس گل بیشتر ارسال کند تا با آمارش در فصل گذشته برابری کند. 
ارزش و اهمیت حضور طارمی در ترکیب پورتو در هفته‌های اخیر افزایش پیدا کرده، خصوصا پس از این که لوییس دیاز از این تیم جدا شده و به لیورپول ملحق شد. پاس گل‌هایی که این بازیکن در بازی روز یکشنبه برابر ویسنته و پس از آن در ورزشگاه آلوالاده ارسال کرد باعث شد که او از فابیو ویرا با 12 پاس گل عبور کند و در کنار دیاز و اوانیلسون بهترین گلزن تیمش نیز باشد. 
نباید فراموش کرد که بین اواخر اکتبر و اواخر دسامبر، این مهاجم کمی افت کرده و 11 بازی بدون گل زده را پشت سر گذاشت اما او در 12 بازی اخیر هفت گل به ثمر رسانده است. طارمی در چهار بازی متوالی پاس گل ارسال کرده تا بازیکن درخشان تیمش برابر موریرنزه، لاتزیو، ویسنته و اسپورتینگ باشد. اوریبه توانست پاس او را برابر لاتزیو در رم به گل تبدیل کند و در سه بازی دیگر نیز این اوانیلسون بود که بیشترین استفاده را از درخشش این بازیکن ایرانی کرد.

دیدگاه‌ها