کد خبر : 1813793 | 14 اسفند 1400 ساعت 15:50 | 206.4K بازدید | 35 دیدگاه

هالند مثل رونالدینیوی 2003

بازگشت یک ابرقدرت؛ بارسا توفان به پا می‌کند!

خوان لاپورتا خریدهای جدید بارسا را برای موفقیت در فصل بعد کافی نمی داند و برنامه‌هایی بزرگ برای نشان دادن ضرب شست به رقبا در سر دارد.

بازگشت یک ابرقدرت؛ بارسا توفان به پا می‌کند!

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا در انتقالات زمستانی روزهای شلوغی داشت و در نهایت نیز توانست با جذب چند بازیکن، به خوبی خود را تقویت کند. این از شکل بازی های اخیر تیم و نتایج خوبی که کسب کرده نیز مشخص است. بارسا توانسته به رتبه چهارم لالیگا صعود کند و در لیگ اروپا نیز با حذف ناپولی راهی یک هشتم نهایی شد. تیمی که با رونالد کومان رو به نزول بود، با جذب چند بازیکن و هدایت درست ژاوی حالا روند رو به رشدی دارد. بارسا این روزها مثل سال های اوج خود بازی می کند.

دنی آلوز، آداما، فران تورس و پی‌یر امریک اوبامیانگ، چهار خرید زمستانی بارسا یک جهش کیفی قابل توجه را در تیم ایجاد کرده اند. ضعف های بارسا در گلزنی به خصوص برطرف شده و این تیم با بال های سرعتی خود، در ضد حملات کشنده کار می کند.

 

1694248

 

همین 4 بازیکن احتمالا بتوانند بارسا را به اهداف کوتاه مدت در فصل جاری یعنی کسب سهمیه لیگ قهرمانان و شاید قهرمانی لیگ اروپا برسانند ولی در مدیریت باشگاه بر این عقیده اند که برای فصل بعد، تیم نیاز به تقویت بیشتر دارد و شاید در تمامی پست ها این اتفاق رخ بدهد.

احتمال جدایی چند بازیکن بالاست و خریدهای جدیدی نیز در راه خواهند بود. نباید فراموش کرد که بارسا امسال تیمی در حد لیگ قهرمانان نبود و در گروهی که بایرن، دیناموکیف و بنفیکا نیز حضور داشتند، در رتبه نازل سوم قرار گرفت و به لیگ اروپا سقوط کرد. مخصوصا در دو بازی برابر بایرن مونیخ، بارسلونا تیمی دست و پا بسته بود و در مجموع شش گل دریافت کرد. 

خوان لاپورتا رئیس بارسا به خوبی می داند که برای فصل بعد تیمش نیاز به تقویت دارد و 4 بازیکن فوق تضمین کننده موفقیت نخواهند بود.

 

1676321

 

خط دروازه

جایگاه مارک آندره تراشتگن در بارسلونا تضمین شده است و کسی تردیدی ندارد که او یک دروازه بان مطمئن محسوب می شود ولی گلر آلمانی به وضوح در یک سال گذشته دچار افت شده و به سختی بتوان او را میان 5 دروازه بان برتر دنیا جای داد. مهمترین بحث مربوط به دروازه بارسا جذب یک گلر ذخیره است. نتو تا 2023 قرارداد دارد و پس از دو تلاش ناموفق، قطعا تابستان پیش رو به دنبال جدایی خواهد بود. برای بارسا نیز آخرین فرصت برای کسب پول از فروش نتو، همین تابستان است. اینیاکی پنیا که به صورت قرضی راهی گالاتاسرای شده، احتمالا باز خواهد گشت تا ذخیره تراشتگن شود ضمن اینکه جذب یک دروازه بان دیگر نیز محتمل است.

 

1696153

 

خط دفاع
 

این منطقه احتمالا شاهد بیشترین تغییرات خواهد بود. بارسا برای سمت چپ جوردی آلبا را دارد که امسال جهش فوق العاده ای داشته و عالی بازی می کند. هدف، جذب یک مدافع چپ خوب است تا رقیبی جدی برای آلبا باشد یا حداقل بتواند در زمان غیبت او، خوب و موثر کار کند. برای سمت راست، بارسا دنی آلوز 38 ساله را دارد. مدافع برزیلی بند تمدید تا تابستان 2023 را دارد که احتمالا فعال خواهد شد ولی حتی با وجود سرجینیو دِست نیز بارسا ممکن است به سراغ جذب یک مدافع راست جدید برود.

 

1684376

 

برای دفاع میانی، بارسا جرارد پیکه، رونالد آرائوخو و اریک گارسیا را دارد ضمن اینکه ساموئل اومتیتی و کلمنت لنگله نیز حضور دارند. ژاوی روی این دو مدافع حساب نمی کند و تابستان در فهرست فروش قرار خواهند داشت. جدای از تصمیم پیکه برای ادامه فوتبال یا بازنشستگی، بارسا قصد جذب یک مدافع میانی جدید دارد و با آندرس کریستیانسن از چلسی به توافق رسیده است. بارسا همچنین مذاکراتی با سزار آسپلیکوئتا کاپیتان چلسی هم داشته ولی باشگاه لندنی می تواند بند تمدید او را یک‌طرفه فعال کند که همین کار را دشوار خواهد کرد.

 

1695283

 

خط میانی

بارسا در این منطقه خیالی آسوده دارد. با فرانکی دی یونگ، سرخیو بوسکتس، گاوی و پدری که هافبک هایی مطمئن هستند، احتمالا تنها ریکی پویج جدا خواهد شد و بارسا به فکر جذب فرانک کِسیه از میلان است. هافبک اهل ساحل عاج به عنوان بازیکن آزاد به بارسا می پیوندد.
 

1696155

 

خط حمله

اینجا منطقه ای است که خوان لاپورتا قصد دارد ضرب شست محکمی به رقبا نشان دهد. سال 2003 در دوره اول مدیریتی لاپورتا، او توانست رونالدینیو را جذب کرده و او را رهبر پروژه جاه طلبانه اش کند. رئیس این بار قصد دارد با جذب ارلینگ هالند، وظیفه رهبری پروژه جدید بارسا را به ستاره نروژی بسپارد.

هالند را نصف اروپا می خواهند و حتی گفته می شود رئال و سیتی شانس بیشتری برای جذب او دارند ولی شاید سفر اخیر ژاوی و خوان لاپورتا به مونیخ و مذاکره مستقیم با هالند، ورق را برگرداند. لاپورتا این روزها در تلاش است تا منابع مالی لازم برای این مهم را فراهم کند. توافق با بنیاد مالی "CVC"، می تواند اولین قدم در این راه باشد. لاپورتا با توصیه فران ریورتر، مدیر اجرایی مستعفی بارسا، در تابستان این توافق را رد کرده بود که منجر به جدایی مسی شد ولی هیچ‌وقت برای جبران اشتباه دیر نیست.

مارتین برایثویت، لوک دیانگ و عثمان دمبله جدا شده های احتمالی خواهند بود و در مورد آداما نیز باید تصمیم گیری شود. 

 

منبع: مارکا

دیدگاه‌ها