کد خبر : 1814171 | 16 اسفند 1400 ساعت 14:24 | 64.8K بازدید | 3 دیدگاه

لیگ پرتغال و شبیه‌ترین حالت به ایران

گزارش اتفاقات عجیب در شب درخشش طارمی

لیگ پرتغال به اوج حساسیت خود رسیده و مطابق انتظار سه قدرت سنتی در بالای جدول قرار دارند.

گزارش اتفاقات عجیب در شب درخشش طارمی

به گزارش "ورزش سه"، تنها 9 هفته تا پایان رقابت‌های لیگ در فصل 22-2021 باقی مانده است و این یعنی 27 امتیاز در دسترس است. پورتو هنوز شکستی را تجربه نکرده و حالا روند شکست‌ناپذیری خود را از اکتبر 2020 به 53 بازی رسانده است.

آنها شب گذشته به مصاف پاسوس رفتند و اوانیلسون دو گل در این بازی به ثمر رساند که پاس هر دو گل از سوی طارمی ارسال شد. این زوج هجومی با چشم بسته هم می‌توانند یکدیگر را پیدا کنند و پورتو با همکاری آنها توانست دهمین پیروزی متوالی خارج از خانه را ثبت کند.

*کونسیسائو در میان تاریخی ها
نیازی به هیاهو نیست، اما 10 پیروزی متوالی اتفاق مهمی به حساب می‌آید. این رکورد تنها با حضور مربیان بزرگی چون جیمی هاگن با بنفیکا در فصل 73-1972، آرتور ژرژ با پورتو در فصل 85-1984، ژسوالدو فریرا با پورتو در فصل 09-2008 و روی ویتوریا با بنفیکا در فصل 16-2015 به ثبت رسیده بود. لطفا به این نکته توجه داشته باشید که ما تنها پیروزی‌های متوالی در یک فصل را محاسبه کردیم. 
 

1696859

پورتو با حضور سرجیو کونسیسائو بدون ترس پیشروی می‌کند. تکرار می‌کنیم، ده پیروزی. این ماجراجویی در بارسلوس شروع شد و در توندلا، پونتا، دلگادا، پورتیمائو، ویزلا، استوریل، جامور، آروکا و موریرنزه ادامه پیدا کرد و در پاسوس به پایان رسید. این پیروزی 2-4 بدون هیچ دردسری به دست آمد. هرچند وقتی دلگادو گل تساوی را به ثمر رساند کمی دشوار شد اما این فاصله خیلی کوتاه بود. پورتو بلافاصله واکنش نشان داد و دیگر فرصتی برای ترس ایجاد نشد.

زوج اوانیلسون – طارمی با کمک فرناندو فونسکا وارد عمل شدند. مدافع پاسوس پاسی به اوانیلسون داد و این مهاجم به خوبی از این فرصت استفاده کرد. فرناندو فونسکا پاس دیگری را هم لو داد و اوانیلسون توانست روی سانتر طارمی باز هم دروازه حریف را باز کند.

 

*طارمی گایتان را خاموش کرد
طارمی در سیستم 3-3-4 در سمت چپ تیم کونسیسائو به میدان می‌رود. په‌په در سمت راست قرار دارد و اوریبه در وسط به همراه اوتاویو و ویتینیا بازی می‌کند. ژوائو ماریو، په‌په، امبمبا و وندل نیز در خط دفاعی قرار دارند.

در این بازی گیتان  موفق شد گل دوم پاسوس را وارد دروازه حریف کند. این بازیکن آرژانتینی در دقیقه 64 وارد زمین شد و در دقیقه 66 روی پاس آنتونس دروازه حریف را باز کرد، بازیکنی که پاس گل اول را برای دلگادو ارسال کرده بود. درباره گیتان باید به این نکته اشاره کرد که این چهارمین گل او برابر پورتو بود، چرا که پیش از این دو گل برای بنفیکا و یک گل برابر براگا نیز به ثمر رسانده بود. او حالا با پیراهن سه باشگاه برابر پورتو گلزنی کرده است. 
 

1696860

نتیجه نهایی 2-4 بود و تعداد خطاهای انجام شده چهار در برابر 19 به ثبت رسید. پورتو در صدر جدول ماند و روند شکست‌ناپذیری‌اش را ادامه داد.

 

*بنفیکا و پدیده 16 ساله
اسپورتینگ در رده دوم جای گرفته و شش امتیاز با این تیم فاصله دارد. آنها پس از شکست خانگی برابر پورتو در جام حذفی پرتغال تمام توجه‌شان را به لیگ معطوف کرده‌اند. روبن آموریم و روبن وینگاره بار دیگر به میدان برگشته و داریو اسوگو با 16 سال و 11 ماه و 20 روز اولین بازی خود را با پیراهن این تیم انجام داده است. 
 

1696861

او از نظر آماری جوان‌ترین بازیکنی است که اولین بازی‌اش را در ترکیب ثابت اسپورتینگ در لیگ پرتغال انجام داده و حالا بالاتر از فیگو (17سال و 6 ماه و 10 روز)، فوتره (17 سال و 7 ماه و 4 روز) و رونالدو (17 سال و 8 ماه و 3 روز) قرار دارد. او بین دو نیمه از زمین بیرون رفت و جایش را به پائولینیو داد. پورو نیز جانشین وینگار شد.

 

*سلیمانی بالاتر از ماجر
خب، درست در شروع نیمه دوم، اسپورنیگ در مقابل آروکا روی ارسال یک کرنر به گل رسید و اسلام سلیمانی با فرار از یارگیری متئوس کوارشما، با ضربه سر موفق به گلزنی شد. این شاهکار قابل ستایش بود، زیرا سلیمانی بالاتر از رباح ماجر با 49 گل، بهترین گلزن الجزایری فوتبال پرتغال لقب گرفت. کمی بعد پائولینیو ضربه ای را به تیرک دروازه می زند و سپس، سلیمانی روی همکاری تماشایی بین نونو سانتوس و پائولینیو نتیجه را 0-2 می کند. ارسال وینگر اسپورتینگ بیش از یک پاس گل ساده بود و سلیمانی فقط باید توپ را با پای راست وارد دروازه خالی می کرد.

 

1696862


با بریس سلیمانی، اسپورتینگ کار آروکا را تمام کرده و از همین حالا با فکر پیروزی در بازی بعدی، استراحت می کند. البته آنها ابتدا روز چهارشنبه در شهر منچستر و برابر سیتی برای بازی برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به میدان می روند و نتیجه ناعادلانه 0-5 در استادیوم خوزه آلوالاده هیچ تردیدی در مورد تیم صعود کننده باقی نگذاشته است.  البته سیتی که بعدازظهر یکشنبه در دربی منچستر با دبل کوین دی بروین و دبل ریاض محرز 1-4 از سد شیاطین سرخ گذشت.

 

*نیمه اول 63 دقیقه!
پورتو بدون شکست با اسپورتینگ شش و با بنفیکا 10 امتیاز فاصله دارد. خب، بنفیکا در پورتیمائو با نتیجه 2-1 پیروز شده و روند اخیر خوب خود را حفظ می کند. عملکرد این تیم به طور عجیبی بعد از تساوی مقابل آژاکس بهتر شده است. البته ابتدا این پورتیموننسه بود که به گل رسید. ولینتون جونیور بین مدافعان میانی حریف نفوذ کرد و در نهایت روی همین حرکت ولینتون جونیور دروازه بنفیکا را باز می کند.


1696864

 

1696863


بعد از گذشت ده دقیقه از گل بنفیکا، شاهد فرود آمدن ادوات آتش بازی هواداران بنفیکا روی زمین هستیم. نباید فراموش کرد که یک مشعل هرگز به تنهایی به پرواز در نمی آید و همیشه این بی‌نظمی ادامه دار خواهد بود. داور این دیدار فابیو ورسیمو بازی را قطع کرد  و همه بازیکنان را به رختکن فرستاد. اما فقط 9 دقیقه بعد مسابقه از سر گرفته شد. آن 9 دقیقه به اضافه وقت های تلف شده دیگر در نهایت عدد 15 را روی تابلوی الکترونیکی داور چهارم نشان داد. بنفیکا نیز در نهایت 45+7 توسط گریمالدو و پس از حرکت تارابت به گل تساوی رسید. در نهایت هم نیمه اول 63 دقیقه طول کشید.

 

*تیم نیازمند هشت بازی خانگی بدون برد
در نیمه دوم، بنفیکا توسط گونسالو راموس در یک ریباند دفع ناقص ساموئل به گل دوم نیز دست یافت. بنفیکا تا پایان این برتری گرانبها را به خوبی حفظ کرد و به پیروزی رسید. آنها رویای مقام دوم را در سر می پروراند و پورتیموننسه نیز هشتمین بازی متوالی بدون برد در خانه را سپری کرد.

 

1696866

 

اما بهترین های فصل تا این هفته؛ پورتو  پادشاه امتیازگیری با 67 امتیاز، اسپورتینگ سلطان کلیت شیت با 16 گل دریافتی و بنفیکا نیز بهترین در گل زده با 65 گل.

دیدگاه‌ها