کد خبر : 1814184 | 16 اسفند 1400 ساعت 15:10 | 188.3K بازدید | 31 دیدگاه

شلیک پنالتی به همان‌جایی که فروزان گفت

تصمیم عجیب یامگا در حساس‌ترین لحظه

وینگر فرانسوی استقلالی‌ها مهارت عجیبی در پنالتی زدن دارد.

تصمیم عجیب یامگا در حساس‌ترین لحظه

به گزارش "ورزش سه"، با گذشت نزدیک به ۲۰ ساعت از مسابقه‌ دیروز استقلال و گل‌گهر، حاشیه‌ها و سوژه‌های این نبرد حساس هنوز به اتمام نرسیده است.


آبی‌های تهران که با دو گل کوین یامگا پیروزی فوق‌العاده ارزشمندی را در راه قهرمانی کسب کردند، احتمالا در صورت رسیدن به این عنوان، از بازی با گل‌گهر به عنوان مهم‌ترین تکه‌ پازل قهرمانی یاد خواهند کرد. 
در هفته‌ای که پیش‌بینی نمی‌شد تا منصوریان با صنعت نفت یقه‌ی پرسپولیس را در آبادان بگیرد، استقلال برابر گل‌گهر تهاجمی و غول‌کش موفق از زمین خارج شد تا اختلاف را با رقیب اصلی خودش در جدول به شش امتیاز برساند.
با همه‌ی این توضیحات، اعتبار برد دیروز استقلال را باید تا حدود بسیار زیادی به کوین یامگا داد. ستاره‌ی فرانسوی آبی‌ها که یک‌بار دیگر هنر خودش در پنالتی زدن را به رخ کشید. 
صرف‌نظر از پنالتی اول که فروزان توانست به واسطه‌ی جلو آمدن بیش از حد قبل از ضربه آن را مهار کند، روی پنالتی دوم شاهد تمرکز استثنایی یامگا بودیم. از هر نظر که به گل دوم استقلال نگاه کنید، مهارت بالای یامگا را در پنالتی زدن حس می‌کنید. بعد از اعلام پنالتی توسط بیژن حیدری، کادر‌فنی گل‌گهر یکی دو دقیقه‌ای را با اعتراضات خودشان تلف کردند. موضوعی که برای زننده‌ی پنالتی مثل سم می‌ماند. در همه‌ی این لحظات و دقایق اما، کوین یامگا با آرامشی مثال‌زدنی توپ را در آغوش خود گرفته بود و روی نقطه‌ی پنالتی ایستاده بود و به هدف نهایی‌اش که تعیین جهت ضربه بود فکر می‌کرد.

1696885

محسن فروزان با این شیرجه تماشایی به راست پنالتی اول یامگا را دفع کرد اما مهاجم آبی‌ها موفق شد دوباره توپ را به تور برساند.


بعد از این که حیدری با یکی دو کارت زرد و قرمز حواشی کنار زمین را کنترل کرد و برای زده شدن ضربه‌ی پنالتی به زمین بازی برگشت، نوبت به فروزان رسید.


دروازه‌بان گل‌گهر که با تقریب بالایی پنالتی‌گیر‌ترین گلر لیگ برتر است، چیزی نزدیک به ۱۵ ثانیه پس از کاشته شدن توپ توسط یامگا را با برگشتنش به سمت تور دروازه و آنچه خودش تمرکز کردن می‌نامد، سپری کرد.

1696562

 

1696561


اما جذاب‌ترین اتفاق این گل مربوط به زمانی بود که فروازن به سمت توپ و زمین بازی برگشت تا حیدری در سوت خودش بدمد. فروزان که روی پنالتی اول هم دست یامگا را خوانده بود و به درستی به سمت راست خودش پریده بود، این بار دستش را رو‌ به صورت یامگا گرفت با تکان دادن آن به سمت راست سعی در به هم زدن تمرکز او داشت. موضوعی که می‌توانست یامگا را به شک بیاندازد که آیا او می‌خواهد به سمت راست بپرد یا فقط یک جنگ روانی‌ است. اما ستاره‌ی خارجی استقلال بر خلاف پنالتی‌های قبلی‌اش، این بار با یک مکث روی گام ما قبل آخر فروزان را فریب داد و از اتفاق پنالتی‌اش را دقیقا به همان سمت و مکانی زد که فروزان با دست به اون نشان داده بود. موضوعی که در لابه‌لای هیجان حین بازی گم شده بود اما بعد از انتشار ویدیو‌ی گرفته‌شده توسط دوربین باشگاه استقلال از نمای پشت دروازه‌ حسابی به چشم آمد.


 

ویدئو: 247843


اتفاقی که شباهت زیادی به ضربه‌ی پنالتی ویرجیل فن‌دایک به کپا در فینال جام اتحادیه انگلستان داشت. جایی که کپا قبل از زدن ضربه در سمت راست دروازه‌اش قرار گرفت تا این‌گونه تمرکز فن‌دایک را به هم بریزد اما مدافع تنومند و قلدر هلندی، با شدت و جدیت خاصی توپ را دقیقا به همان سمت زد تا نه‌ تنها با این کار کپا چلسی سودی نبرد، بلکه با خراب شدن روحیه‌ی دروازه‌بان اسپانیایی، شاهد شکست چلسی به خاطر خراب کردن پنالتی توسط خودش باشیم. 


 

ویدئو: 247842


یامگا که بعد از خراب کردن دو پنالتی توسط وریا غفوری به پنالتی‌زن اصلی استقلال تبدیل شده، به خوبی پاسخ اعتماد مجیدی را تا اینجای فصل داده است و تمام ضربات پنالتی‌ای که به او محول شده را به گل تبدیل کرده است تا استقلال از پنالتی‌های پرشمارش در فصل جاری نهایت استفاده را ببرد.

دیدگاه‌ها