کد خبر : 1814492 | 18 اسفند 1400 ساعت 15:50 | 54K بازدید | 6 دیدگاه

واکنش روسیه به حکم سنگین و جنجالی فیفا

روس ها منتظر اعلام نظر دادگاه حکمیت ورزشی هستند و امید به حضور در جام جهانی را از دست نداده اند.

واکنش روسیه به حکم سنگین و جنجالی فیفا

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون جهانی فوتبال روز گذشته به‌صورت رسمی اعلام کرد که تیم ملی روسیه را از حضور در جام جهانی 2022 محروم کرده است.

1697205

 

در پی حمله نظامی روس‌ها به اوکراین، فیفا در ابتدا با کنار گذاشتن این تیم از پلی‌‌‌آف انتخابی جام جهانی 2022 مخالف بود، اما با افزایش فشارها روی این سازمان از سوی کشورهای اروپایی به‌خصوص تیم‌های لهستان، سوئد و جمهوری چک (اولی حریف قطعی و دو تیم بعد حریفان احتمالی روسیه در مرحله انتخابی) فیفا اکنون اعلام کرده که روسیه را از حضور در پلی‌آف هم محروم کرده است و به این ترتیب حریف این تیم لهستان به مرحله نیمه‌نهایی پلی‌آف خواهد رفت جایی که باید با برنده دیدار تیم‌‌های ملی سوئد و جمهوری چک مصاف داشته باشد.

ویاچسلاف کلوسکوف از مسئولان ورزشی مشهور روسیه که در فیفا هم سال ها مشغول فعالیت است، امروز در مصاحبه با خبرگزاری تاس به این حکم فیفا واکنش نشان داد و گفت:« اولین کاری که فیفا باید انجام می داد، لغو تصمیم خود مبنی بر محرومیت تیم های روسی از حضور در تورنمنت های خود بود و سپس در این زمینه می شد تصمیم گرفت که آیا باید با تیم ملی لهستان بازی کنیم یا خیر. این نتیجه تصمیمی است که قبلاً گرفته شده است. ما به دادگاه حکمیت ورزشی شکایت کرده ایم و اگر رای به نفع ما شود، دیدارمان باید برگزار شود؛ هرچند حس می کنم این پروسه ای زمان‌بر خواهد بود.»

دیدگاه‌ها