کد خبر : 1814907 | 21 اسفند 1400 ساعت 10:24 | 6.2K بازدید | 2 دیدگاه

تغییر سیاست ساکت؛ کنار آمدن با اشتباه داور

در تصاویر تلویزیونی این گونه به نظر می رسد که امید نورافکن در موقعیت آفساید پاس سجاد شهباززاده را دریافت کرده ودر ادامه دروازه نساجی را باز کرد. البته نظر کارشناسان داوری در مورد این صحنه صادق تر خواهد بود.

تغییر سیاست ساکت؛ کنار آمدن با اشتباه داور

به گزارش "ورزش سه"، با این وجود ساکت الهامی- سرمربی نساجی در پایان بازی با سپاهان این اشتباه را در بوق و کرنا نکرد و آن را عامل شکست تیمش در بازی با سپاهان ندانست و گفت: « به نظر من هم آفساید بود ولی امیدوارم آقای رحیم زاده در ادامه راه موفق باشد به ایشان خسته نباشید می گویم. اگر بعضی از آقایان ناراحت نمی شوند، اشتباه داوری هم جزئی از فوتبال است. همان طور که من اشتباه می کنم داور هم اشتباه می کند. این چیزی از ارزش های گروه داوری کم نمی کند و به نظر من از عهده این بازی سخت برآمدند. ما هم از این بازی درس هایی گرفتیم و انشالله در آخرین بازی سال نتیجه خوبی کسب کنیم.»

نکته جالب اینکه پیش از این هم در بازی با پرسپولیس کمک داور یک اشتباه فاحش علیه تیم نساجی داشت. در شرایطی که بازی با نتیجه دو بر یک به سود تیم پرسپولیس پیش می رفت این تیم توسط کریم اسلامی به گل رسید و قبول این گل صحیح نتیجه بازی را دو بر دو می کرد اما کمک داور به اشتباه این گل را آفساید اعلام کرد و جالب اینکه در آن بازی هم ساکت الهامی به تصمیمات داور احترام گذاشت و به  تیم پرسپولیس بابت برد تبریک گفت. این در حالی است که پیش تر ساکت الهامی به خاطر کوچک ترین اشتباه و کم داور از کوره در می فت و اعتراض شدید می کرد و این اعتراضات حتی در بازی رفت این فصل با گل گهر موجب محرومیت 6 هفته ای او شد.

 

1697889

صحنه ای از بازی پیکان - نساجی؛ ساکت الهامی به اعتراضات نیمکت دو تیم از جمله نساجی به داور  مسابقه بی تفاوت است.

نکته مهم و جالب توجه این که هم آفساید بازی با پرسپولیس که به اشتباه از سوی کمک داور اعلام شد و هم آفساید بازی با سپاهان که باید اعلام می شد اما نشد میلی متری بود و شاید هر کمک داور دیگری هم بود این اشتباهات را مرتکب می شد و اینجاست که VAR نه تنها اشتباهات داوری به ضرر نساجی بلکه به ضرر همه تیم های حاضر در لیگ برتر را می تواند کاهش دهد چون اینطور نیست که تنها نساجی از اشتباهات داوری متضرر شده بود و سود و زیان اشتباهات داوری برای همه تیم ها رخ داده است و اساسا دلیل اصلی پیدایش VAR در فوتبال اروپا بالا بودن اشتباهات داوری و کمک به کم کردن این اشتباهات بوده است.

تغییر سیاست ساکت؛ کنار آمدن با اشتباه داور. این را باید به فال نیک گرفت. سیاستی که موجب شده این فصل نساجی حتی در بازی های سخت از جمله سپاهان ارایه گر بازی های خوبی در برابر حریفان باشد و از فوتبال دفاع و ضد حمله به فوتبال مالکانه روی بیاورد و دیگر همانند فصل گذشته نامزد سقوط به دسته پایین تر نباشد.

دیدگاه‌ها