کد خبر : 1815223 | 22 اسفند 1400 ساعت 23:29 | 11.1K بازدید | 0 دیدگاه

مورد عجیب ستاره فوتسال زنان ایران

برخلاف آن‌چه از سوی مسئولان سازمان لیگ مطرح شده است؛ ستاره فوتسال زنان به دلیل عضویت در تیم کویتی بازیکن آزاد تلقی نمی‌شود.

مورد عجیب ستاره فوتسال زنان ایران

به گزارش "ورزش سه" یکی از اتفاقات جنجالی روز گذشته، صدور کارت بازی برای فرشته کریمی بعد از انعقاد قرارداد داخلی با تیم فوتسال زنان پیکان بود، آن‌هم در شرایطی که پیکانی‌ها به دنبال جذب بازیکن آزاد بودند اما بررسی‌های حقوقی مشخص کرد که ستاره‌ فوتسال زنان ایران قادر به‌همراهی خودروسازان نیست.

فرشته کریمی پیش از ترک کشور کویت به مقصد اردوی ملی برای حضور در تورنمنت کافا (دی‌ماه 1400) برای تیم سلوی الصباح بازی کرده است؛ به‌عبارت دقیق‌تر، کریمی 25 دی‌ماه در ترکیب سلوی الصباح در راند دوم مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر فوتسال زنان کویت به میدان رفته و به لحاظ مطابقت با تاریخ میلادی، آخرین بازی رسمی باشگاهی کریمی 15 ژانویه 2022 است.

ستاره‌ فوتسال زنان در شرایطی در 15ژانویه (25 دی‌ماه) برای سلوی الصباح به میدان رفته که پنجره نقل و انتقالات زمستانی لیگ ایران ابتدای دی‌ماه بسته شده و فرشته کریمی نیز پیش از بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی، قراردادش با سلوی الصباح را فسخ نکرده بود تا عملاً فرصت انتقال به‌عنوان بازیکن آزاد را از دست بدهد.

1697966

نقطه‌ تاریک در صدور کارت بازی از سوی سازمان لیگ، مسئله‌ ITC فرشته کریمی است که باید از سوی فدراسیون فوتبال کویت صادر می‌شد، اما مسئولان سازمان لیگ بر این باورند که آخرین بازی رسمی باشگاهی کریمی حدود 2 سال قبل برای تیم سایپا بوده و حضورش در فوتسال کویت رسمیت نداشته و به‌صورت تفریحی بوده و همین مسئله باعث شده تا آن‌ها درخواست ITC از فدراسیون کویت نداشته باشند. اما کریمی با سلوی الصباح قرارداد رسمی داشته و برخلاف اذعان مسئولان سازمان لیگ ایران، لیگ کویت در دسته‌بندی لیگ‌های بین‌المللی به‌شمار می‌رود و بعد از انجام آخرین بازی در 15 ژانویه 2022، کریمی قرارداش را فسخ کرده و به تهران بازگشته است.

با این وصف، ستاره‌ فوتسال زنان ایران تا اتمام فصل جاری رقابت‌های باشگاهی و باز شدن پنجره نقل و انتقالات تابستانی، حق عضویت در هیچ تیم باشگاهی را (چه در لیگ ایران و چه در سایر کشورها) نداشته و  باید چشم‌انتظار پایان مسابقات لیگ باشد تا بتواند مجدداً فعالیت باشگاهی خود را از سر بگیرد.

دیدگاه‌ها