کد خبر : 1815820 | 26 اسفند 1400 ساعت 21:13 | 37.8K بازدید | 0 دیدگاه

گل گهر را که قلع و قمع کردند

قلعه‌نویی: محرم نباید اینقدر خونسرد باشد

سرمربی تیم فوتبال گل‌گهر در روزی که بسیاری از علاقمندان به فوتبال توجه‌شان معطوف به حواشی دربی تهران بود، از دوران حضور در سپاهان حرف زد و درباره نویدکیا و شرایط این تیم در فصل جاری نیز صحبت کرد.

قلعه‌نویی: محرم نباید اینقدر خونسرد باشد

به گزارش "ورزش سه"، نیم ساعت پیش از اینکه دربی تهران آغاز شود، یکی دیگر از حساس‌ترین مسابقات فصل فوتبال ایران در اصفهان سوت خورده بود و در روزی که به نظر می‌رسید عملکرد دو تیم نیز مانند زمان برنامه‌ریزی برای این مسابقه زیر سایه شهرآورد پایتخت قرار گرفته است، امیرقلعه‌نویی حرف‌هایش را با تبریک سال نو و سپس در واکنش به سوالی در رابطه با حضور تماشاگران در دیدار استقلال و پرسپولیس و حسرت سایر تیم‌‌ها اینطور صحبت‌هایش را آغاز کرد: سرمایه واقعی ورزش و به خصوص فوتبال هوادار است. در همه جای دنیا تمام راه‌کارها را درست می کنند تا هوادار جذب شود؛ یا به صورت تلویزیونی یا حضوری. من یک سوال دارم. همه ورزش‌ها حتی سالن‌ها، والیبال، بسکتبال و .. باز شده است ولی فوتبال نه. این جای تعجب دارد. جای هواداران سپاهان که خاطرات خوشی هم از آنها دارم، خالی بود. حس می کردیم آن روبرو هستند ولی واقعا نبودند. فوتبال برای هوادار است و امیدوارم هواداران هم بیایند و نگاه، نگاه عدالت محور باشد.
سرمربی تیم فوتبال گل‌گهر در واکنش به این سوال که چرا فکر می‌کند حضور او در تیم‌های مختلف سبب می شود که به آنها ظلم شود و اینکه اصلا چرا چنین دیدگاهی باید وجود داشته باشد، توضیح داد: من در دو مقطع به اصفهان آمدم و به نوعی فکر می‌کنم ایثار کردم. به هر حال آقای ساکت هم هستند. خواهش می کنم بیاید و صحبت کند. آن سالی که من آمدم وقتی با ایشان و آقای پورسینا نشستیم، گفتند بودجه ما نسبت به سال قبل که تیم پنجم شده بود، بیست درصد کم شده است. همان سال ما با 20 درصد بودجه کمتر تیم را اول کردیم. 
بخش بعدی صحبت‌های امیرقلعه‌نویی در رابطه با دوره دوم حضور در سپاهان  و تشریح شرایط این تیم بود و در اینباره گفت: یک دوره بعد که آمدیم، سپاهان اصلا شرایط خوبی نداشت. چرا شرایط خوبی نداشت؟ یک موقع یک تیم بزرگ یکسال شرایط خوب ندارد و می شود سال بعد جمع و جورش کرد. به عرایض من توجه کنید. ولی گاهی یک تیم بزرگ چند سال شرایط خوب ندارد، ولی باز من به احترام هواداران سپاهان که چند نوبت سر تمرین آمدند و تلفنی که آقای سبحانی مدیرعامل وقت کارخانه با من داشت، تیم دوم را رها کردم و به تیم چهاردهم آمدم. با اسناد حرف می‌زنم. آن سال که ما دوم شدیم و حق‌‍مان اولی بود و به خاطر اشتباهات اولی را از دست دادیم. 
قلعه‌نویی سپس با خطاب قرار دادن برخی از هواداران و لیدرهای باشگاه سپاهان از ناراحتی خود حرف زد و برای توضیح بیشتر در این مورد به تشریح شرایط سپاهان در هنگامی که تیم را در مرتبه دوم تحویل گرفت، پرداخت و گفت: سال بعد مقابل هشتاد هزار نفر پرسپولیس را در آزادی دو بر صفر بردیم. آن زمان پرسپولیس بازیکنان خیلی بزرگ‌تری نسبت به الان داشت. ما وظیفه و دین‌مان را نسبت به سپاهان انجام داده‌ایم. ولی این برای من جای تعجب بود؛ من به خاطر سپاهان دو بار ایثار کردم و یکبار هم نرفتم تیم ملی. این می‌شود سه بار. یک بار هم من سه هفته در تخت بیمارستان بودم.
آقایان هوادار توجه کنید. چطور می‌شود تیمی که در جدول دوم است و در میان چهار تیم حذفی است و می‌خواهد برود بازی کند، برخی هوادارنماها جمع می‌شوند و شعار می‌دهند. شما چنین چیزی را دیده‌اید؟! ما اگر بازی حذفی را می‌بردیم فینال می رفتیم. ببینید خیلی سنگین است که با بودجه معمولی سه بار ایثار بکنید و اینطور بشود.
سرمربی سابق تیم ملی سپس با اشاره به مسائلی که او آنها را کارشکنی توصیف می‌کند، افزود: حالا من می‌گویم بروید آمارها را نگاه کنید. خب یک سری تصمیمات گرفته شده است که ما ضرر کرده ایم. بعضا جام از دست داده ایم. بعضا حذفی و رقابت های آسیایی. من هم سوالم از شما این است که چرا با من اینکار را می کنند. آقایان سپاهان سال اول بودجه اش زیر 50 میلیارد بود. بعد هم دلار کشید بالا وگرنه زیاد نمی شد. ما پارسال بهترین بازی ها را انجام دادیم و امسال هم همینطور. ما با تیمی بازی کردیم که جلوی هر تیمی بازی می‌کند، 10 ، 11 موقعیت ایجاد می‌کند ولی دروازه بان ما زمین هم نخورد. کمااینکه رشید سه امتیاز را با تک به تکی که از امین قاسمی نژاد گرفت، از ما گرفت. ما نهال می کاریم تا می آییم از میوه اش استفاده کنیم، طوری رفتار می کنند که میوه به ما نمی‌رسد

سرمربی گل‌گهر سپس با اشاره به دو بازیکن سپاهان، عنوان کرد که او تلاش برای جذب آنها را در باشگاه مطرح کرده بود: من به هیئت مدیره گفتم ما دو بازیکن برای قهرمانی نیاز داریم. یکی اسماعیلی‌فر و یکی شهریار مغانلو. جالب این است که می‌گفتند اصلا شهریار مغانلو کیست. ان زمان می شد شهریار را با رقم معقولی آورد. همین گل‌گهر با بودجه کمتر نسبت 5 تیم اول. حالا میوه‌ها به ما نمی رسد. آسیایی سپاهان به من نرسید. ما حتی در عرض یک هفته سه دفاع وسط را از دست دادیم. عزت، گئورگی و مهدی‌زاده. مجبور شدیم با شایان و طیبی جلو برویم که نشد.
سپاهان باشگاه بزرگی است ولی من در مجموع از آنها ناراحتم. من سه بار ایثار کردم ولی شانه خالی کردند. من نمی خواهم ورود کنم، چون باید یک سری مسائل را بگویم. خودم دلیلش را ولی می دانم. من رضا اسدی را اینجا آوردم. گفت باشگاهی بیشتر از سپاهان می‎‌دهد ولی من به خاطر قلعه‌نویی اینقدر کمتر می‌گیرم و می آیم آنجا. دلایل را می دانم. یکی از مدیران وقت می خواست من با سرعت از سپاهان بروم. بروید کنکاش کنید ببینید چه اتفاقاتی افتاده است. بعد از قلعه نویی این اتفاقات نیفتاد. این حرف های دلم بود که می خواستم روزی بگویم.

او سپس با تمجید از منش محرم نویدکیا سرمربی سپاهان حرف‌هایش را اینطور از سر گرفت و گفت: از محرم همیشه تشکر می کنم. آدمی اصیل و پاک است و احترام بزرگش را همیشه دارد. برایش آرزوی موفقیت می‌کنم. دو سالی که اینجا بودم، هر دو سال به محرم زنگ زدم و گفتم اینجا خانه شماست. گفتم ما اینجا میهمان هستیم. بیا و پرچم را بگیر. او می تواند یکی از بهترین مربیان ایران بشود، چون هافبک های بازیساز معمولا مربیان خوبی می‌شوند. این وظایف من در سپاهان یا هر جای دیگری است. فندانسیون خوبی ایجاد کردم. همه تیمی که امروز بازی می کند، همه نفراتی است که من آورده‌ام یا می‌خواستم بیاورم.حتی آن دو نفر هم امروز فیکس بازی کردند. من برای سپاهان زحمت کشیده‌ام. خاطرات خوبی دارم. همیشه دوست دارم سپاهان موفق باشد ولی یک جاهایی کم لطفی کردند.

پس از پاسخ به سوالی که سرمربی گل‌گهر به صورت مفصل به آن پاسخ داد، خبرنگاری از او خواست در رابطه با جریان مسابقه حرف بزند و او اینطور درباره نتیجه بدون گل کسب شده در نقش جهان توضیح داد: بازی امروز بازی بسیار خوبی بود. ما دو برنامه داشتیم که برنامه اول به نحو احسن انجام شد ولی برنامه دوم که بازیکنان جانشین بودند، خوب پیش نرفت. کما اینکه با این حال اگر رشید نبود، می توانستیم با سه امتیاز از اصفهان برویم.
سرمربی گل‌گهر در واکنش به سوالی درباره حمایت مدیریت سپاهان از محرم نویدکیا به عنوان یکی از شاگردان او، تاکید کرد: شاگرد من نبوده و رفیق خوب من است. از مدیران وقت سپاهان تشکر می کنم که یک جاهایی تیم نتیجه نگرفت ولی پای مربی ایستادند. الان که این پروژه را شروع کردند، باید ادامه بدهند. به نظرم محرم بهتر بود می آمد و دو سال تجربه کسب می‌کرد. چون این تیم سپاهان باید در آسیا نتیجه بگیرد. در هر پستی کامل است. دو تیم کامل دارد. من عادت ندارم درباره تیم های دیگر صحبت کنم ولی اینجا زحمت کشیده ام. یک مدیری هم هست به نام آقای ساکت که بسیار خوب بحران را مدیریت کردند و نتایج را برگرداندند. هر چند این سپاهان باید قهرمان می‌شد. سپاهان، پرسپولیس و استقلال تیم های خوب هستند. حالا گل گهر را که قلع و قمع کردند. اگر ما را قلع قمع نمی‌‎کردند، الان اول یا دوم بودیم. همه می گویند از ما هفت امتیاز کم شده است ولی خدا و اهل بیت کمک کردند و برگشتیم. از ما بیست سی امتیاز کم کردند. هفت تا ما پرت داشتیم و 9 تا دادند به رقبای ما.
قلعه‌نویی سپس با اشاره به خونسردی محرم نویدکیا با خنده گفت: در مجموع این پروژه باید با قدرت جلو برود. در سال های آینده بیشتر از محرم نویدکیا خواهید شنید. مربی بسیار خوب و کاربلدی است. ولی خیلی خونسرد است. اینقدر هم نباید خونسرد باشد (باخنده). البته چیز خوبی است.
او سپس در واکنش به سوال خبرنگاری که خواست او به سوالش با آره یا نه جواب بدهد، گفت: نه با آره یا نه که نمی شود جواب داد. من توضیح می دهم و شفاف سازی می کنم. تست آزمون است مگر!؟ می خواهی استخدامم کنی؟

خبرنگار سپس با اشاره به اتفاقاتی که منجر به ماندن امیرقلعه‌نویی در سپاهان و نرفتن به تیم ملی شد، از او پرسید که اگر به گذشته بازگردد باز هم همین تصمیم را می‌‎گیرد. سرمربی گل‌گهر به این سوال اینطور پاسخ داد: این سوال یک سوال اخلاق مدارانه است. من آن زمان اخلاق و اصول را انجام دادم. صد بار دیگر هم اتفاق بیفتد، پا روی اصولم نمی گذارم. من 14 سال در شهرستان ها بوده ام. با کمترین هزینه و دور از خانواده. از مسئولان فدراسیون آقای کشوری، بهاروند و آقای فخاززاده تشکر می کنم. آمدند و در اصفهان با من صحبت کردند. من گفتم یک شرط دارم و آن اینکه باشگاه رضایت داشته باشد. وقتی کار اخلاقی می‎‌کنید، باید هزینه هم بدهید که من دادم.

دیدگاه‌ها