کد خبر : 1815970 | 27 اسفند 1400 ساعت 20:54 | 308.5K بازدید | 78 دیدگاه

کارهای اضافه در ثانیه‌های حیاتی پرسپولیس؛

متهم ردیف اول تعویض عصبانیت گل‌محمدی؟(عکس)

۱۰ نفره بودن پرسپولیس در هنگام گل تساوی استقلال و واکاوی برای شناخت مقصران این اتفاق، موضوعی است که هنوز جواب روشنی برای آن وجود ندارد.

متهم ردیف اول تعویض عصبانیت گل‌محمدی؟(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس پس از گلی که در دربی توسط علی نعمتی به ثمر رساند و آن را تا لحظات پایانی مسابقه حفظ کرده بود، این باور را داشت که سه امتیاز را می‌گیرد و اختلافش با صدر جدول را کمتر می‌کند، اما درست در دقایقی که یحیی گل‌محمدی و کادر فنی او باید تصمیمات درست و بهنگامی را برای حفظ یا تغییر نتیجه می‌گرفتند، این نیمکت تیم استقلال بود که عملکرد بهتری ارائه داد و با سرعتی که در مسائل مدیریتی کنار زمین داشت، توانست به رقیب دیرینه رودست بزند.

۲۴ ساعت از پایان مصاف استقلال و پرسپولیس گذشته و بحث پیرامون نتیجه به دست آمده در دربی ۹۸ و حواشی‌ای که در این مسابقه رقم خورد، هنوز داغ داغ است. مهم‌ترین حاشیه هم همانی است که چند ثانیه پس از گل تساوی استقلال توسط رودی ژستد رقم خورد و البته مقدمه آن، قبل از گل تساوی آبی‌ها آغاز شد.

در تصاویری که توسط امیرحسین خیرخواه عکاس "ورزش سه" ثبت شده است، چند ثانیه پیش از اینکه شاگردان فرهاد مجیدی به گل برسند، یحیی گل‌محمدی در حال افسوس خوردن برای فرصت‌های از دست رفته است، اما چند متر آنطرف‌تر سرمربی استقلال با دست به مربی بدنساز تیم اشاره می‌کند که بازیکنان مورد نظرش ازجمله رودی ژستد را برای ورود به زمین کنار خط بفرستد.

1699585

افسوس یحیی از موقعیت طلایی دقیقه ۷۹ که تبدیل به گل نشد، اما در همین لحظه و چند متر آن طرف‌تر، فرهاد مجیدی بدون توجه به اشتباهی که در خط دفاعی تیمش به وجود آمده، دو مهاجم بلندقامت تیمش را برای ورود به زمین فرا می‌خواند تا فورا دو تعویض داشته باشند

1699586

تعویض‌هایی که فرهاد درخواست کرده بود، زیر ۳۰ ثانیه انجام شد و استقلال در سریع‌ترین زمان ممکن تغییرات را در ترکیب انجام داد تا گل تساوی را بزند

پس از اینکه رودی ژستد و آرمان رمضانی برای ورود به زمین کنار خط می‌آیند، کادر فنی پرسپولیس تازه متوجه می‌شود که تیم با توجه به حضور دو بازیکن بلندقامت در ترکیب حریف و تاکتیک آبی‌پوشان که در دقایق پایانی ارسال از کناره‌ها بود، نیاز به تعویض دارد. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، حمید مطهری و یکی دیگر از اعضای کادر فنی پرسپولیس در تلاش هستند تا هرچه سریع‌تر بازیکنان تعویضی را مطلع کنند.

1699588

فریادهای مطهری لحظاتی قبل از ورود توپ به دروازه تیمش که مشخص نبود این شدت از عصبانیت بخاطر از دست رفتن موقعیت‌های خوب متعدد پرسپولیس بود یا تعویض‌هایی که پس از ورود ژستد و رمضانی به زمین، با تاخیر در حال انجام بود

رودی ژستد و آرمان رمضانی در دقیقه ۷۹ و پیش از مصدومیت سعید آقایی وارد زمین شدند، ولی در حالی که سید جلال و حامد پاکدل هنگامی که برانکارد، مدافع مصدوم پرسپولیس را بیرون می‌برد، آماده ورود به زمین هستند، محمدحسین زاهدی‌فرد از ورود آنها جلوگیری می‌کند؛ تصمیمی که چند ثانیه قبل‌تر از گل تساوی استقلال با اعتراض شدید یحیی گل‌محمدی همراه می‌شود.

البته نکته دیگری هم در این بین وجود دارد؛ اینکه دیرتر آماده شدن حامد پاکدل نسبت به سید جلال حسینی که نزدیک به یک دقیقه کنار خط بود، موجب شد تا او با کمی تاخیر به کنار خط طولی برسد و یحیی گل‌محمدی که نمی‌خواست یکی از پنج تعویضش را به واسطه تغییری که چند دقیقه قبل ایجاد کرده بود (طبق قوانین جدید هر مربی می‌تواند در مسابقه ۵ تعویض در سه نوبت داشته باشد) از دست بدهد، خواستار تعویض همزمان دو بازیکن شد.

1699589

این تصویر تلویزیونی شاید واضح‌تر از هر چیز می‌تواند متهم ردیف اول تغییرات دیرهنگام در ترکیب پرسپولیس و ۱۰ نفره بودن این تیم در زمان گل تساوی را مشخص کند. این تصویر نشان می‌دهد سید جلال حسینی در کنار خط آماده بوده و حامد پاکدل هم در حال ورود به زمین پس از صحبت‌های مطهری است و پشت سر آنها نیز افشین پیروانی، مدیر تیم پرسپولیس نیز پس از دادن برگه‌های تعویض به جلال مرادی، نماینده فدراسیون فوتبال قدم‌زنان به سمت سعید آقایی مصدوم که در حال خروج از زمین بود می‌رود و این اتفاق نشان می‌دهد پیروانی زودتر از متوقف شدن بازی در لحظه مصدومیت مدافع چپ سرخ‌ها، کارش را انجام داده ولی مکث عجیب و بیش از اندازه نماینده فدراسیون یا نماینده هیئت فوتبال تهران یا داور چهارم در ثبت تغییرات در تابلوی تعویض، باعث شده تا دو تعویض پرسپولیس قبل از گل استقلال انجام نشود.

1699587

پیروانی، مدیر تیم پرسپولیس پس از دادن برگه‌های تعویض سید جلال و پاکدل به جلال مرادی نماینده فدراسیون فوتبال، با خیال راحت به سمت سعید آقایی رفت تا وضعیت او را بسنجد و البته در این لحظه اعتراضی هم نسبت به افرادی که حامل برانکارد بودند، داشت ولی شاید بهتر بود پیروانی در این صحنه به جای کنار برانکارد، در کنار نیمکت نماینده فدراسیون و داور چهارم بود چراکه اگر این اتفاق می‌افتاد، شاید مدیر تیم پرسپولیس آنها(جلال مرادی و داور چهارم) را مجاب به هرچه سریع‌تر انجام دادن تغییرات می‌کرد و پرسپولیس زودتر دو تعویضی را در ترکیب خود داشت

امروز یکی از اعضای سازمان لیگ در محفلی خصوصی از انجام تمام کارهای مورد نیاز برای ورود دو بازیکن پرسپولیس حرف زده است؛ موضوعی که ابهامات پیرامون پررنگ‌ترین حاشیه دربی ۹۸ را بیشتر هم می‌کند. استقلال بازی باخته را در دقایقی که پرسپولیس ۱۰ نفره بازی می‌کرد و جای سعید آقایی خالی بود، با تساوی عوض کرد، ولی اینکه مقصر این اتفاق کادر فنی و سرپرست پرسپولیس است یا میز نماینده فدراسیون فوتبال، محمدحسین زاهدی‌فرد داور چهارم یا سید مهدی سیدعلی داور مسابقه که بازی را پس از بیرون رفتن آقایی بدون توجه به ۱۰ نفره بودن پرسپولیس به جریان انداخت، با وجود تصاویر متعددی که از این یک دقیقه جنجالی پخش شده، هنوز مشخص نیست؛ ضمن اینکه موضوع دیگر مورد اعتراض یحیی گل‌محمدی پس از گل استقلال و تغییر شرایط، عدم اجازه میز داوری برای تغییر دو تعویض دفاعی پرسپولیسی‌ها و احتمالا ورود نیروهای تهاجمی است.

1699590

این عکس زمانی را نشان می‌دهد که سید مهدی سیدعلی بازی را به جریان انداخته و توپ‌ها پشت سر هم به محوطه جریمه سرخ‌پوشان ارسال می‌شوند و حمید مطهری و مهرداد خانبان، مربیان پرسپولیس به بازیکنان جای‌گیری‌ها و مهاجمان آزاد حریف را می‌گویند که البته در آن لحظه کار از کار گذشته بود و تیم ۱۰نفره‌شان ثانیه‌هایی بعد گل تساوی را خورد.

1699592

یحیی بخاطر اینکه اعتقاد داشت سید مهدی سیدعلی اجازه نداده تعویض‌های پرسپولیس انجام شود، اینطور بر سر داور دربی فریاد می‌زد ولی شاید متهمان عدم تعویض سرخ‌پوشان قبل از گل استقلال، در همان حوالی خود گل‌محمدی بودند که او را محاصره کرده‌اند!

دیدگاه‌ها