کد خبر : 1816020 | 28 اسفند 1400 ساعت 12:09 | 49.7K بازدید | 9 دیدگاه

قهرمانی الدحیل در جام امیر با پنج گل

پایان کار استراماچونی با شکست تلخ در قطر

فینال رقابت‌های جام امیر قطر برگزار شد و تیم قدرتمند الدحیل توانست با ۵ گل بر حریف خود یعنی الغرافه به پیروزی برسد و به عنوان قهرمانی این دوره از رقابت ها دست پیدا کند.

پایان کار استراماچونی با شکست تلخ در قطر

به گزارش "ورزش سه"، نخستین فصل حضور آندره‌آ استراماچونی سرمربی ایتالیایی و سابق استقلال در الغرافه، برای او تلخ به پایان رسید. او که نتوانسته بود فصل را در جمع 4 تیم پایانی به اتمام برساند، امید زیادی داشت تا در دیدار فینال جام قطر عنوان قهرمانی را به دست بیاورد ولی در رسیدن به هدف خود ناکام بود و فصل برای او بدون تصاحب جام به پایان رسید تا استرا امیدوار به درخشش در فصل بعد و رقابت های پیش رو در لیگ قهرمانان آسیا باشد.

شاگردان لوئیس کاستروی پرتغالی که برای رسیدن به بازی نهایی از سد تیم قدرتمند السد گذشته و خود را کاملا آماده بازی با الغرافه کرده بودند، از همان دقایق ابتدایی بازی راه دروازه تیم زردپوش را در پیش گرفتند و خیلی زود به دروازه حریف رسیدند. آنها در همان نیمه اول توانستند دو بار دروازه حریف را باز کنند. ادمیلسون جونیور و مایکل اولونگا در دقایق پنجم و هجدهم این دیدار دو بار دروازه یاران استراماچونی را باز کردند.

حملات الدحیلی ها در نیمه دوم نیز ادامه داشت و آنها در مقابل یک گلی که از حریف پذیرفتند سه بار دروازه این تیم را باز کردند تا در نهایت با حساب ۵ بر ۱ به عنوان قهرمانی جام امیر دست پیدا کنند. المعز علی در دقیقه ۵۲، فرجانی ساسی در دقیقه ۵۸ و عبدالرحمان مصطفی در دقیقه ۸۵ گلزنان تیم الدحیل در این دیدار بودند، احمد علاءالدین نیز تنها گلزن تیم الغرافه بود که در دقیقه ۵۳ موفق شد دروازه تیم حریف را باز کند.

به این ترتیب شاگردان لوئیس کاسترو در تیم الدحیل با درخشش ادمیلسون جونیور هافبک برزیلی خود که در این دیدار یک بار گل زد و دوبار گل ساخت توانستند به عنوان قهرمانی جام امیر دست پیدا کنند.

نکته جالب درباره ترکیب تیم بازنده این دیدار اینکه شیخ دیاباته، مهاجم سابق تیم استقلال تهران با تصمیم سرمربی ایتالیایی تیم الغرافه از ابتدا در ترکیب این تیم به میدان رفت اما در نهایت یکی از بازیکنان ناکام این بازی لقب گرفت.

سعید عزت اللهی هافبک ملی پوش ایرانی این تیم نیز در حالی که انتظار می رفت از ابتدا در ترکیب تیم الغرافه به میدان برود در دقیقه ۸۳ پا به میدان گذاشت.

تیم الدحیل قطر در حالی به عنوان قهرمانی امیر کاپ دست پیدا کرد که در لیگ ستارگان قطر قافیه قهرمانی را به تیم السد باخت و به عنوان نایب قهرمانی این دوره از رقابت ها دست پیدا کرد.

1699660کاسترو پرتغالی که امیدوار بود تیمش را در لیگ ستارگان به قهرمانی برساند، فصل را با السد کاملا پایاپای پیش رفت اما در میانه ها راه رقابت را به حریف واگذار کرد. البته او در جام امیر جبران کرد و با غلبه بر السد، راهی فینال شد و در نهایت به قهرمانی رسید.

1699659مایکل اولونگا که با درخشش در لیگ قهرمانان آسیا برای خودش اسمی دست و پا کرد، شب گذشته نیز موفق شد برای تیمش گلزنی کند و از پایه گذاران قهرمانی الدحیل بود.

1699662شیخ دیاباته که در تابستان امسال از استقلال جدا شد و به الغرافه پیوست، شب گذشته در امر گلزنی ناکام بود اما آقای گل لیگ نوزدهم فوتبال ایران، در فصل گذشته برای الغرافه گل های زیادی را به ثمر رساند و رضایت مدیران باشگاه را به دست آورد.

دیدگاه‌ها