کد خبر : 1817261 | 10 فروردين 1401 ساعت 02:10 | 111.6K بازدید | 73 دیدگاه

رویای مصر با شلیک مانه به پایان رسید

کی‌روش نبرد صعود را باخت و استعفا داد

سادیو مانه رقم‌زننده تلخ‌ترین شب کاری کارلوس کی‌روش در سال‌های اخیر بود.

کی‌روش نبرد صعود را باخت و استعفا داد

به گزارش "ورزش سه" پنالتی محکم ستاره‌ی سنگالی لیورپول در شرایطی از خط دروازه مصر عبور کرد که سرخ‌پوشان شمال آفریقا امیدوار بودند بعد از مقاومت جانانه‌ی 120 دقیقه‌ای در ضربات پنالتی کار را به سود خود تمام کنند؛ این مسابقه‌ی فوق‌حساس و پر تب و تاب بود که در اغلب اوقات با برتری شاگردان سیسه و وقت‌کشی‌های مکرر تیم میهمان پیش می‌رفت.

مصری‌ها با چاشنی اعتراض به داوری و کنترل بازی سعی داشتند به هر شکل ممکن مقابل حمله‌وران پرتعداد و قدرتمند سنگال مقاومت کنند تا شاید در ضدحملات به گل برسند؛ این در حالی بود که سنگال بازی را سریع و ترسناک آغاز کرده و در دقیقه 4 توسط دیا گل اول مسابقه را به ثمر رسانده بود.

1701800

با این‌حال مصری‌ها می‌توانستند در اواسط نیمه‌ی دوم روی دو فرصت به دست آمده، دروازه‌ی حریف را باز کنند؛ البته در کل بخت‌های مسلم سنگال بسیار بیشتر از حریف بود و آن‌ها حداقل 4 فرصت گل استثنایی را مقابل دروازه‌ی محمد الشناوی گلر تیزچنگ مصر از دست دادند؛ اوج حملات سنگال در دقیقه 76 بازی بود، جایی که اسماعیل سار مهاجم سفیدپوش یک موقعیت دو به تک استثنایی را با یک ضربه‌ی چیپ سبک‌سرانه از دست داد تا استرس و هیجان در جو ورزشگاه عبدالله واد درهم آمیخته بشود.

این مسابقه‌ی در پایان 90 دقیقه با نتیجه‌ی 1-0 به سود سنگال به پایان رسید تا بازی به وقت‌های اضافی برود که در وقت‌های اضافی نیز با وجود فرصت‌هایی که سنگالی‌ها روی دروازه حریف ایجاد کردند، اما مصر با از جریان انداختن بازی هر طور که بود مسابقه را به ضربات پنالتی برد؛ جالب این‌که استراتژی کی‌روش برای صعود مصر به جام جهانی داشت جواب می‌داد و سنگالی‌ها دو پنالتی اول را از دست دادند.

1701804

اما بهترین فرصت مصر برای پیش افتادن از تیم حریف با از دست دادن دو پنالتی توسط محمد صلاح و زیزو از دست رفت تا این سنگالی‌ها باشند که اولین پنالتی بازی را وارد دروازه حریف کنند؛ مصر پنالتی بعد را توسط ال سولیا وارد دروازه سنگال کرد تا بازی 1-1 شود اما بعد از گل شدن پنالتی دوم سنگال، پنالتی چهارم مصر توسط ادواردو مندی دفع شد تا کار به ضربه‌ی آخر برسد. ضربه‌ای که سادیو مانه پشت آن ایستاد و بدون اشتباه و با تمام قدرت آن را وارد دروازه‌ی مصر کرد تا یک جشن بزرگ در داکار و سایر شهرهای سنگال به وجود بیاید.

سنگال یک تیم بسیار قدرتمند و شاید دست‌نیافتنی بود و مصر در این دو مسابقه، مقاومت بسیار خوبی از خود نشان داد و شاید اگر مربی غیر از کی‌روش هدایت این تیم را برعهده داشت، آن‌ها خیلی ساده‌تر کار صعود را به انجام می‌رساندند.

1701803
1701802

با این پیروزی، مصر دومین عنوان مهم خود را با سرمربیگری کی‌روش در مقابل سنگال و سرمربی‌اش از دست داد؛ سنگالی‌ها دو ماه پیش فینال جام ملت‌های آفریقا را در ضربات پنالتی مقابل مصر برده بودند و امشب هم عامل حذف یاران محمد صلاح از جام جهانی شدند. داستانی درست برعکس چهار سال قبل که مصر با پنالتی محمد صلاح و با هدایت هکتور کوپر به جام جهانی صعود کرد.

کارلوس کی‌روش در پایان این مسابقه با انتشار متنی در صفحه‌ی توییتری خود، از فدراسیون فوتبال و بازیکنان و همکارانش تشکر کرد.

در متن این پیام آمده:

رویا تمام شد. ما تمام تلاش‌مان را کردیم اما برای امروز کافی نبود. از صمیم قلب از فدراسیون فوتبال مصر برای افتخار هدایت تیم ملی این کشور تشکر می‌کنم. از همه بازیکنان و کادر فنی‌ام صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم. همیشه در قلب من خواهید بود. این برای من افتخار بود که با شما کار کنم و توسط چنین بازیکنان حرفه‌ای و دوستان فوق‌العاده‌ای مورد حمایت قرار بگیرم. 
بدون شما هیچ چیزی برایم در زندگی ممکن نبود. به شما خیلی افتخار می‌کنم دوستان.
بهترین آرزوها و قدردانی بسیارم برای همه هواداران مصری. 
پیش به سوی آینده!
کارلوس کی‌روش.

دیدگاه‌ها