کد خبر : 1817390 | 11 فروردين 1401 ساعت 01:04 | 44.3K بازدید | 6 دیدگاه

پایان رویای جزایر سلیمان برای صعود به جام جهانی

تیم فوتبال نیوزلند موفق شد با 5 گل جزایر سلیمان را شکست دهد و نماینده اقیانوسیه در پلی آف شود.

پایان رویای جزایر سلیمان برای صعود به جام جهانی

به گزارش "ورزش سه"، این بازی که در استادیوم العربی قطر و با سوت نواف شکرالله برگزار شد، فینال رقابت های مقدماتی جام جهانی در منطقه اقیانوسیه محسوب می‌شد و تیم برنده به عنوان نماینده این قاره به استقبال دیدار با تیم چهارم کونکاکاف می‌رفت.

در نیمه اول این مسابقه پونی تویلوما مدافع مرکزی نیوزلند گل نخست را به ثمر رساند و در ادامه کریس وود مهاجم شاغل در نیوکاسل گل دوم را زد تا نیوزلند با خیال راحت به رختکن برود.

اما این پایان کار نبود و در نیمه دوم نیز شاگردان دنی هی سه بار دیگر هم توانستند گلزنی کنند. رابرت بل در دقیقه 50، تویلوما در دقیقه 70 و متیو گربت در دقیقه 90+1 گل‌های بعدی نیوزلند را زدند تا این تیم قدرتمند موفق شود با پیروزی قاطعانه به استقبال پلی آف برود.

این در حالی است که جزایر سلیمان به عنوان دومین تیم برتر اقیانوسیه در رنکینگ فیفا پس از پیروزی برابر پاپوآ گینه نو، امیدوار بود که با غلبه بر نیوزلند شگفتی‌ساز شود اما این اتفاق رخ نداد.

1702126

 

1702128

حریف نیوزلند از بین تیمهای ایالات متحده، مکزیک و کاستاریکا انتخاب خواهد شد، شانس کاستاریکا بیشتر از دو تیم دیگر است. در صورتی که مکزیک یک تساوی از حریف خود بگیرد و آمریکا شکستی با اختلاف گل کمتر از 5 در برابر کاستاریکا داشته باشد، این تیم به استقبال نیوزلند می‌رود.

دیدار پلی آف خرداد ماه به میزبانی دوحه برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها