کد خبر : 1817603 | 12 فروردين 1401 ساعت 23:00 | 45.3K بازدید | 12 دیدگاه

ولز، اسکاتلند یا اوکراین؛ بلیت شانس در قلب اروپا!

حریف دوم ایران در قطر؛ مخفی در قوطی!

اسکو‌ و پسرانش در تیم ملی از حالا به دنبال بلیت شانس خود هستند. بلیتی که برای رزرو آن دست‌کم باید تا خرداد صبر و سپس برای استفاده از آن‌ برنامه ریزی کنند.

حریف دوم ایران در قطر؛ مخفی در قوطی!

به گزارش “ورزش سه” توپ کوچک قرعه طوری برای ایران چرخید که سرنوشتش با دو تیم هیجان انگیز گره بخورد. احمد عادل در اولین حرکت خود اسم ایران را درآورد تا ایران با دو رقیب اسم و رسم‌دار از جمله انگلیس و آمریکا رو در رو شود. اما بحث اصلی حالا برای ضلع چهارم این گروه است. بحثی که حداقل تا خرداد برای مشخص شدن نتیجه آن باید منتظر ایستاد. ضلعی که توسط یکی از سه تیم ولز، اسکاتلند و یا اوکراین پر خواهد شد.

ابتدا قرار است در ماه خرداد دو تیم اسکاتلند و اوکراین دیدار اول مقدماتی اروپا را برگزار کنند. سپس برنده این دیدار به مصاف ولز می‌رود و برنده این دیدار تیم چهارم گروه دوم جام‌ جهانی خواهد بود. به همین دلیل بررسی اجمالی در خصوص سه تیم نام‌برده انجام خواهیم داد.

*ولز؛ نبرد یوزها با رایان گیگز و گرت بیل؟
ولزی‌ها در دوره مقدماتی با ۱۵ امتیاز بعد از بلژیک در رده دوم قرار گرفتند و به مرحله پلی‌آف آمدند. این تیم که از قلب بریتانیا آمده و شباهت زیادی به انگلستان دارد در مرحله پلی‌آف با نتیجه ۲-۱ از سد اتریش گذشت و حالا در انتظار برنده دیدار اوکراین و اسکاتلند است. 
لقب ولز در اروپا اژدهای سرخ است و‌ هدایت این تیم‌ بر عهده بازیکن اسطوره فوتبال جهان یعنی رایان گیگز قرار دارد. در کنار گیگز ستاره دیگری مردم این کشور را امیدوار به حضور در قطر می‌کند؛ گرت بیل که با بازوبند کاپیتانی یک تنه تیمش را مقابل اتریش به برتری رساند و حالا در انتظار حریف سرسخت بعدی است. 

1702526
آرون رمزی با سابقه حضور در آرسنال، دنیل جیمز که در منچستر یونایتد بازی کرده و حالا عضوی از لیدز است، نیکو ویلیامز که هم شرایط بازی در لیورپول و هم بازی در فولام را تجربه کرده و بین دیویس که مدافعی قدرتمند در فوتبال انگلستان به‌شمار می‌رود از جمله ستاره‌های سرشناس ولز هستند.

1702523

*اسکاتلند، شعبه دوم انگلستان در انتظار ایران!
اسکاتلند دیگر تیم از منطقه بریتانیا است که شباهت زیادی به انگلستان دارد. این تیم در دوره مقدماتی بعد از دانمارک با ۲۳ امتیاز در رده دوم قرار گرفت و بهترین تیم دوم بین ۱۰ گروه نام گرفت. 
سرمربی این تیم استیو کلارک است که سابقه کار در چلسی، لیورپول و استون ویلا را دارد و حالا به دنبال ماجراجویی جدید در مهم‌ترین تورنمنت فوتبالی جهان است.

1702535
و اما اگر بخواهیم به ستاره‌های سرشناس اسکاتلند اشاره کنیم باید به آندره رابرتسون، مدافع لیورپول به‌عنوان اولین نام اشاره کنیم. نام بعدی مک تومینای، هافبک منچستر یونایتد است و سومین ستاره نیز تیرنی بازیکن ۲۴ ساله آرسنال نام دارد. 
مصاف اسکاتلند و اوکراین به دلیل درگیری اوکراین با جنگ عقب افتاده و قرار است خرداد ماه برگزار شود.

1702536

*اوکراین؛ ستاره‌هایی جنگ زده از قلب لیگ جزیره!
کشوری که حالا درگیر جنگ داخلی با روسیه است اما تیم ملی فوتبالشان ستاره‌های سرنوشت‌سازی دارد که می‌توانند معادلات را تغییر داده و با حضور در جام جهانی هدیه‌ای بزرگ به طرفدارانشان تقدیم کنند.

1702525
از زینچنکو، ستاره درخشان و جوان منچسترسیتی تا آندری یارمولنکو که در وستهام و لیگ جزیره آنقدر تجربه به دست آورده تا نقش محوری برای صعود ایفا کند. روسلان مالینوفسکی که پیراهن آتلانتا را بر تن می‌کند دیگر ستاره اوکراین است و پیاتوف با بازوبند کاپیتانی حراست از دروازه را بر عهده خواهد داشت.
هدایت اوکراین بر عهده اولکساندر پتراکوف است که با سابقه مربیگری در تیم‌های پایه کشورش حالا به دنبال حضور در قطر و جام جهانی است.

1702534

*و اما قرعه ایده‌آل برای ایران…؟
تفکر کلیشه‌ای به ما اجازه می‌دهد تا بگوییم هیچ حریف آسان در جام جهانی وجود ندارد. مخصوصا این سه تیم که هر کدام ستاره‌هایی جذاب برای تغییر سرنوشت کشورشان دارند. اما اگر تمامی این صحبت‌ها را کنار بگذاریم، اوکراین حریف بهتری برای ایران خواهد بود. تیمی که می‌توان به دنبال برد مقابل آن بود و‌ شانس را برای صعود به‌ دور دوم افزایش داد. از طرف دیگر اسکاتلند و ولز نیز به دلیل اینکه با انگلستان در یک منطقه قرار دارند خصوصیاتی شبیه به این تیم دارند و این کار را برای آماده‌سازی ایران راحت‌تر می‌کند. طبیعتا در این راه می‌توانیم با برنامه‌ریزی درست و جامع با تیم‌هایی بازی کنیم که با یک تیر دو‌ هدف زده شود. هر چند برای موفقیت در این گروه باید به دنبال دریافت بلیت شانسمان از دست یکی از این سه تیم باشیم و چشم خودمان را بر روی نام حریف بسته و فقط به دنبال موفقیت باشیم. موفقیتی از جنس تاریخ‌سازی و صعود به جمع ۱۶ تیم برتر جام جهانی که برای همیشه سال ۲۰۲۲ و کشور قطر را در ذهن ایرانی‌ها حک کند.

علیرضا ابراهیمی

دیدگاه‌ها