کد خبر : 1817997 | 15 فروردين 1401 ساعت 12:56 | 3.2K بازدید | 0 دیدگاه

دوست دارم تیم سوم گروه ولز باشد

کریمیان: باید در جام جهانی خاطره بسازیم

مهدی کریمیان بازیکن اسبق تیم های استقلال و سپاهان که به همراه تیم شاهین بندرعامری در آستانه صعود به لیگ یک قرار دارد بر این باور است تیم ملی در جام جهانی در یک گروه جذاب قرار گرفته است.

کریمیان: باید در جام جهانی خاطره بسازیم

به گزارش "ورزش سه"، او در تحلیل خود از گروه  B می گوید: در جام جهانی تیم آسان نداریم. همه تیم های راه یافته به جام جهانی از بهترین های قاره خود به حساب می آیند و از سویی تلاش می کنند با بهترین آمادگی در جام جهانی حاضر شوند و بهترین بازی های خود را به نمایش بگذارند. برخی می گویند گروه سخت و برخی می گویند گروه آسان و من به این تحلیل ها گروه جذاب را هم اضافه می کنم. به اعتقاد من تیم ملی در گروه جذابی قرار گرفته است. ما می توانستیم به جای انگلیس مثلا با تیم بلژیک همگروه شویم. ممکن بود این بازی یکی دو درجه سخت تر  یا آسان تر باشد اما بدون شک شما هم با من هم عقیده هستید دیدار با انگلیس جذاب تر از بازی با بلژیک است یا هم چنین دیدار با آمریکا. به جای آمریکا هم می توانستیم با یکی دیگر از تیم ها همگروه شویم اما دیدار با آمریکا هم همانند دیدار با انگلیس برای ایران جذاب است و شک نکنید تماشاگران زیادی هر دو بازی ایران را تماشا خواهند کرد. در مورد تیم بعدی هم به شخصه دوست دارم با ولز مسابقه دهیم. تیمی از بریتانیا.

مهدی کریمیان در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی یارای صعود از مرحله گروهی را دارد یا نه؟ به نظرم به جای صعود و ایجاد فشار روی دوش ملی پوشان بهتر است از خاطره سازی ملی پوشان حرف بزنیم. یعنی هدفمان از حضور درجام جهانی خاطره سازی باشد. بیشتر بازیکنان تیم ملی لژیونر هستند. هر چند خیلی از این بازیکنان مثل علی کریمی یا علی دایی در تیم های مطرح دنیا بازی نمی کنند اما صرف حضور در اروپا و تنه به تنه شدن با بازیکنان مطرح دنیا بدین معنی است ما یک تیم باتجربه در اختیار داریم. خب در این مسیر تیم ملی باید یک تدارک خوب را پشت سر بگذارد. با برگزاری اردوهای خوب و هم چنین بازی های دوستانه مفید آنوقت می توانیم در مورد انتظاری که از تیم ملی داریم حرف بزنیم در غیر اینصورت اکنون همه چیز در حد حرف و یک خواسته است.

سرمربی تیم شاهین بندرعامری در پایان گفت: این برای چندمین بار است که تیم ملی در جام جهانی حاضر می شود. در برخی از حضورها هیچ خاطره ای به یادگار در ذهن نیامده است و به نظر من دیدار با انگلیس و آمریکا یک فرصت جدید برای خاطره سازی از تیم ملی است.  چه خوب که در بازی اول با انگلیس روبرو می شویم. بازی اول در یک تورنمنت بزرگ برای همه تیم ها سخت است و ما اگر در بازی دوم یا سوم با انگلیس بازی می کردیم با تیم هماهنگ تر و قوی تر روبرو می شدیم. ما می توانیم در این دیدار بزرگ شگفتی سازی کنیم و به یک نتیجه مساوی دست یابیم و در بازی های بعدی برای صعود برنامه ریزی کنیم. البته این منوط به این است که با یک تدارک خوب راهی دوحه شویم. در هر صورت هر سه بازی فرصت خوبی برای تیم ملی است که فوتبال ایران را به خوبی به جهان نشان دهد و ثابت کند.

دیدگاه‌ها