کد خبر : 1818132 | 16 فروردين 1401 ساعت 11:46 | 10K بازدید | 3 دیدگاه

اغلب نقدها از روی حسادت است

سروش: با قاطعیت از اسکوچیچ حمایت کنید

سپاهان یکی از نماینده‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا، یکشنبه‌شب به عربستان رسید تا خودش را آماده حضور در فصل جدید این رقابت‌ها کند.

سروش: با قاطعیت از اسکوچیچ حمایت کنید

به گزارش ورزش سه ، شاگردان محرم نویدکیا در حالی قدم به این بازی‌ها می‌گذارند که این تیم پُرستاره شانس خودش را برای قهرمانی در لیگ برتر از دست داده و از بازی‌های جام حذفی هم کنار رفته است. این در حالی است که خیلی‌ها تیمِ نویدکیا را در ابتدای فصل شانس اول قهرمانی در لیگ برتر می‌دانستند. سروش رفیعی هافبک ملی‌پوش سپاهان قبل از آغاز رقابت‌های تیمش در لیگ قهرمانان درباره شرایط سپاهان و همچنین تیم ملی ایران به سؤالات همشهری ورزشی پاسخ داده است.

شرایط فعلی سپاهان را چطور ارزیابی می‌کنی؟
خدا را شکر وضعیت تیم خوب است و تمرینات منظمی را هم پشت سر می‌گذاریم تا آماده بازی با پاختاکور شویم. در آخرین مسابقه‌ای که در لیگ برتر انجام دادیم هم صنعت‌نفت را در آبادان شکست دادیم تا با روحیه‌ای دوچندان وارد مسابقات لیگ قهرمانان آسیا شویم. از طرفی شرایط آب‌وهوایی در آبادان هم نزدیک به عربستان بود و این به ما کمک خواهد کرد.

فکر می‌کنی گروهی که در آن قرار گرفتید، آسان است؟
همه گروه‌ها سخت هستند و در لیگ قهرمانان آسیا بازی راحت نداریم. همه تیم‌هایی که در این جام هستند کیفیت بالایی دارند. ما اگر می‌خواهیم نتیجه بگیریم باید به همه تیم‌ها به چشم یک مدعی نگاه کنیم.

شما در شهر «بریده»‌ اقامت دارید که برای ایرانی‌ها تا حدودی ناشناخته است. تا حالا به این شهر رفته بودید؟
خیر، این برای نخستین‌بار است که در این شهر ساکن هستیم. برای ما کیفیت زمین چمن مسابقه و زمین تمرین مهم است و امیدوارم در این یک ماه که اینجا هستیم اذیت نشویم.

1703331

خیلی‌ها انتظار داشتند سپاهان قهرمان لیگ شود. چرا با این تیم پرمهره از قهرمانی دور شدید؟
در زندگی ممکن است گاهی اوقات به آن چیزی که امکانش را دارید نرسید و در فوتبال هم همین است. خیلی مواقع نمی‌توان اتفاقات، رفتارها و دیگر عوامل را تغییر داد و در فوتبال هم دلایل مختلفی وجود دارد که شما را به هدف‌تان نمی‌رساند. شاید در پایان فصل فرصت بهتری باشد تا در مورد این موضوع صحبت کنیم ولی دلایل مختلفی وجود داشت که سپاهان از صدر جدول دور شد.

برخی معتقدند پرستاره بودن سپاهان به تیم شما ضربه زد. نظر خودت چیست؟
عقاید و تفکرات متفاوت است و هر فردی می‌تواند در این زمینه نظر خودش را بدهد. فکر می‌کنم آقای نویدکیا هم در یکی از مصاحبه‌هایش در این مورد صحبت کرد. به هر حال برخی معتقدند که یک تیم برای قهرمان شدن باید ستاره‌های زیادی در اختیار داشته باشد و برخی هم نظر دیگری دارند. ما بازیکنانی مثل حاج‌صفی، نیازمند و محبی را از دست دادیم و نفراتی مثل ریگی، احمدزاده، مغانلو، مظاهری و... هم به تیم اضافه شدند. البته در چند بازی هم بدشانسی آوردیم ولی در پایان فصل بهتر می‌توان در مورد سپاهان صحبت کرد.

به‌نظر می‌رسد استقلال قهرمان لیگ امسال شود، نظر شما چیست؟
خب، آنها هم‌اکنون با تیم دوم 6امتیاز اختلاف دارند و طبیعی است که شانس بیشتری داشته باشند ولی هنوز چیزی قطعی نیست. هنوز روی کاغذ تیم‌های دیگر هم شانس دارند.

در مورد قرعه‌کشی جام جهانی و گروهی که ایران در آن قرار گرفته است، چه صحبتی داری؟
در جام‌جهانی همه تیم‌ها کیفیت بالایی دارند و دیده‌ایم که برخی مواقع نتایج غیرقابل پیش‌بینی هم رخ داده است. گروه ما به نسبت دیگر تیم‌های آسیایی بد نیست ولی قطعا کارمان سخت است. مسئولان فدراسیون فوتبال باید بازی‌های تدارکاتی مناسبی را برای تیم ملی درنظر بگیرند تا با شرایطی خوب راهی جام‌جهانی شویم. مسئله مهم دیگر هم این است که فدراسیون فوتبال باید با قاطعیت از اسکوچیچ حمایت و تا جایی که امکان دارد خواسته‌هایش را عملی کند.

ولی برخی بر این عقیده‌اند که اسکوچیچ باید برکنار شود و یک مربی نامدارتر هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد؟
در بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی که تیم ملی شرایط سختی داشت، خیلی‌ها جرأت نداشتند در مورد سرمربی نظر بدهند. حتی صحبت کردن در مورد برکناری این مربی، کمال بی‌انصافی است. اسکوچیچ زیاد اهل حرف زدن و ادعا کردن نیست، او ادعا ندارد و کارش را هم به بهترین شکل انجام داد. من معتقدم برخی که در مورد برکناری اسکوچیچ حرف می‌زنند از روی حسادت این موضوع را عنوان می‌کنند یا اینکه دنبال منافع شخصی هستند. آمار تیم ملی نشان‌دهنده عملکرد اسکوچیچ است و فدراسیون فوتبال باید قاطعانه از او حمایت کند نه با شک و تردید.

 هدف خودت هم این است که همراه با تیم ملی به جام جهانی بروی. در این مورد صحبت می‌کنی؟
تمام تلاشم را در این چند ماه به‌کار می‌گیرم. من در  دو اردو هم حاضر بودم و ذهنیت سرمربی را می‌دانم. امیدوارم همراه با تیم ملی به جام جهانی بروم.

منبع : همشهری

دیدگاه‌ها