کد خبر : 1818162 | 16 فروردين 1401 ساعت 13:35 | 6.4K بازدید | 0 دیدگاه

ورزشگاه امام رضا نمی‌توانست پذیرای محترمانه زنان باشد

حرف‌های مهم معاون رئیس جمهوری درباره حوادث مشهد

معاون رئیس جمهور در امور زنان معتقد است برخی اتفاقات رخ داده در مشهد، عامدانه و برای صدمه زدن به برنامه‌های دولت صورت گرفته است.

حرف‌های مهم معاون رئیس جمهوری درباره حوادث مشهد

به گزارش "ورزش سه"، انسیه خزعلی شب گذشته در گفت‌وگوی تلفنی با محمدحسین میثاقی در خصوص اتفاقات رخ داده در حاشیه بازی ایران و لبنان در مشهد گفت: واقعه مشهد واقعه ناگواری بود و علاوه بر بد سلیقگی، سومدیریت و بی تدبیری، متاسفانه به نظر می‌رسد نوعی برنامه ریزی غیر هوشمند و نوعی تعمد توسط دست‌اندرکاران نیز در کار بود. طبیعتا همه دست‌اندرکاران، مسئولان دولتی نبودند و افراد و جنبه‌های مختلفی در این مسئله دخالت داشتند.

او در ادامه عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های دولت مردمی، حفظ احترام و کرامت زنان است و لذا رئیس جمهور نسبت به این مسئله و خدشه‌دار شدن کرامت و احترام بانوان خیلی حساسیت نشان دادند و متاثر شدند؛ فورا هم دستور رسیدگی به این امر را صادر کردند و الان هم مکرر پیگیر جمع بندی و معرفی مسببان و اهمال‌ها یا اعمال‌های غلط هستند.

خزعلی افزود: طبیعتا بخشی از این مسئله غیردولتی و خارج از برنامه‌ریزی دولت بوده و بخشی هم که مرتبط با دولت بوده، مدیریت مناسب با سیاست‌های دولت را نداشته است. نگاه دولت در سند تحول نسبت به زنان، جایگاهی بسیار بلند همراه با شیوه عدالت مدار است اما به نظر می‌رسد در این مسئله برخی عامدانه یا جاهلانه به دنبال این بودند که به این هدف دولت ضربه بزنند و از دستیابی به موقعیت ترسیم شده برای زنان ممانعت کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مشخص شده سوءمدیریت از چه سمتی صورت گرفته است توضیح داد: وقتی بررسی کامل شد دولت و سخنگوی دولت این را اعلام خواهند کرد اما بعضی از خطاها کاملا مشهود است. طبیعتا ورزشگاه امام رضا با وجود نداشتن زیرساخت‌های لازم اعم از ورود و خروج، گنجایش، سرویس‌های بهداشتی و امکانات جانبی نمی‌توانست پذیرای محترمانه زنان باشد؛ اینکه عنوان می‌کنند مطمئن بودند بازی به دلیل کرونا بدون تماشاچی است قابل قبول نیست‌، اینکه چند روز قبل تصمیم می‌گیرند که با تماشاچی باشد هم قابل قبول نیست. به هر حال می‌شود همه این امور را سهوی تلقی کرد و خطا و غفلت دانست اما به نظر می‌آید همه اینها سهو نیست. فقط هم بحث زنان نبوده؛ عدم رعایت شیوه نامه‌ها هم وجود داشته که تقریبا ظرفیت ورزشگاه تکمیل شده بود.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: طبیعتا در همه بی برنامگی‌ها و عدم مدیریت صحیح، قشر آسیب پذیر بیشتر صدمه می‌خورد و در این بین هم خانم‌ها بیشتر صدمه خوردند. ما چند ماه قبل تجربه ورود بانوان به ورزشگاه‌ها را داشتیم که هم حرمت زنان حفظ شد، هم هیچ تعرض و توهینی به زنان انجام نگرفت و هم از برخوردهایی که مخالف‌شان زنان بود جلوگیری شد؛ حفاظت و امنیت در ورود و خروجِ با آرامش زنان بدون صدمه جسمی و روحی صورت گرفت و با حفظ موازین شرعی و موازین و کرامتی که برای زنان متصور است، یک نمونه کامل از حضور بانوان در استادیوم ارائه شد. وقتی ما نمونه‌های این‌چنینی داشته‌ایم، چرا باید به این مسئله خدشه وارد کنند؟ برای همین می‌گویم باید شک کرد که عامدانه بوده یا نه.

خزعلی ادامه داد: امیدوارم عامدانه نباشد اما شواهد نشان می‌دهد همه این اتفاقات نمی‌تواند سهوی باشد و حداقل غیرهوشمندانه و بی تدبیری است.

او تصریح کرد: باید شأن زنان به آنها برگردد و از این پس هم حفظ شود. ریاست محترم جمهور همیشه می‌خواهند به‌کارگیری زنان ‌در مراکز عالی تصمیم گیری وجود داشته باشد و سعی می‌کنند افرادی را برای این موارد انتخاب کنند.‌ در سفرهای استانی شما می‌بینید بخش زیادی از اعتبارات هیئت دولت به زنان خصوصا ورزش زنان و سلامت بانوان اختصاص پیدا می‌کند اما چنین اتفاقاتی، صدمه جبران ناپذیر وارد می‌‌کند.

خرعلی در پایان گفت: امیدوارم که نتایج بررسی به گونه‌ای باشد که مسببان مجازات لازم را ببیند و شأن زن در دولت مردمی حفظ شود.

دیدگاه‌ها