کد خبر : 1819631 | 25 فروردين 1401 ساعت 14:18 | 40.5K بازدید | 7 دیدگاه

رکورد جدید اوبامیانگ؛ درخششی فراتر از مسی

پی‌یر امریک اوبامیانگ، مهاجم بارسلونا‌ از زمان پیوستن به این تیم روند درخشانی را طی کرده است.

رکورد جدید اوبامیانگ؛ درخششی فراتر از مسی

به گزارش "ورزش سه"، اوبامیانگ در پنجره نقل و انتقالات زمستانی از آرسنال جدا شده و با امضای قراردادی 18 ماهه راهی نوکمپ شد تا با پیراهن بارسلونا به میدان برود. 
این بازیکن 32 ساله از زمان پیوستن به این تیم به یکی از مهره‌های کلیدی و درخشان ژاوی تبدیل شده و توانسته در تنها 14 بازی به رکورد 10 گل زده با پیراهن بارسا برسد. این در حالی است که او در سه بازی اولش با پیراهن بارسا موفق به باز کردن دروازه حریف نشده بود. 
این اتفاق در حالی رخ داده که پیش از این میکل آرتتا او را از ترکیب آرسنال کنار گذاشته و در چند هفته آخر حضور او در ورزشگاه امارات حاضر به استفاده از این بازیکن در ترکیب تیمش نشده بود. 
آخرین گل اوبامیانگ در جریان پیروزی 2-3 برابر لوانته به ثمر رسید تا او بتواند در 11 بازی اخیر 10 گل زده باشد و این رکوردی جدیدی برای او به‌حساب می‌آید، رکوردی که او را بالاتر از لیونل مسی و لوئیس سوارز قرار می‌دهد. 

 

1694949


این بازیکن در واقع موفق شده زودتر از هر دوی این بازیکنان که اسطوره‌های این باشگاه به‌حساب می‌آیند، تعداد گل‌های خودش را با پیراهن بارسا دو رقمی کند. 
اولین بازی مسی زمانی انجام شد که این ستاره آرژانتینی 17 سال داشت و 38 بازی طول کشید تا او بتواند گل‌‎های زده خود را دو رقمی کند. لوئیس سوارز نیز به 24 بازی نیاز داشت تا بتواند تعداد گل‌های زده‌اش برای بارسا را به عدد 10 برساند. 
اوبامیانگ همچنین این رکورد را زودتر از داوید ویا (18 بازی) و پاتریک کلایورت (26 بازی) به ثبت برساند. دیگر بازیکن بزرگی که در ترکیب بارسا حضور داشته و این ستاره اهل گابن موفق شده با رکورد او برابر شود ساموئل اتوئو است که پس از 14 بازی 10 گله شد. 
تنها سه بازیکن در تاریخ بارسا زودتر از اوبامیانگ به این تعداد گل زده دست پیدا کرده‌اند که شامل رونالدو نازاریو (9 بازی)، روماریو (9 بازی) و کوبالا (13 بازی) هستند.

دیدگاه‌ها