کد خبر : 1819848 | 27 فروردين 1401 ساعت 10:30 | 49.3K بازدید | 5 دیدگاه

برگی از تاریخ

"نه‌"ی بزرگ قلعه نویی به سپاهان!

اسطوره بزرگ آبی پوشان در سی سالگی و در روزهای بد استقلال، می توانست مسیر خود را از این تیم جدا کند و به تیم سپاهان اصفهان بپیوندد.

"نه‌"ی بزرگ قلعه نویی به سپاهان!

به گزارش "ورزش سه"، نقل و انتقالات فوتبال ایران در فروردین سال 72 موجب حرف و سخن های زیادی شد، در آن روزها سه بازیکن مطرح استقلال احمدرضا عابدزاده، امیر قلعه نویی و صمد مرفاوی در بازار نقل و انتقالات به سپاهان اصفهان نزدیک شده بودند و از بین آنها احمد رضا عابدزاده به این تیم پیوست. عابدزاده به سپاهان رفت و سه ماه بعد با مصدومیتی شدید در دیدار ایران و چین تایپه در ورزشگاه آزادی به مدت 18 ماه از میادین فوتبال دور ماند تا تنها با یک بازی برای سپاهان به پرسپولیس تهران بیاید. 
با توجه به عدم کسب سهمیه لیگ آزادگان توسط استقلال، دو شایعه دیگر در آن روزها به شدت داغ بود، حضور امیر قلعه نویی و صمد مرفاوی در تیم سپاهان در کنار احمد رضا عابدزاده ، در محافل فوتبالی  شنیده می شد که هیچ کدام به مرحله اجرا نرسید. قلعه نویی در استقلال ماند و صمد مرفاوی به کشاورز رفت تا استقلال با رفتن شاهرخ بیانی به ذوب آهن و مجید نامجو مطلق به کشاورز و فرشاد فلاحت زاده به سایپا رفت.
قلعه نویی که با توجه به عدم کسب سهمیه در سوپر جام، می دانست استقلال جایی در رقابت های باشگاهی لیگ آزادگان ندارد،  آن سال را در کنار استقلال و هواداران این تیم ماند تا فصل بعد با قهرمانی در سوپر جام به رقابت های باشگاهی دسته یک کشور بازگردد و بعدها با این تیم دو قهرمانی در جام حذفی و سه قهرمانی در لیگ برتر را در کسوت مربیگری کسب کند و به یکی از بزرگان این باشگاه تبدیل شود.

1706139

دیدگاه‌ها