کد خبر : 1819926 | 27 فروردين 1401 ساعت 15:51 | 90.5K بازدید | 14 دیدگاه

مقاله تند از تریبون رسمی بنفیکا علیه پورتو

ابراز تنفر از طارمی و آن داور به‌خصوص!

ستون نویس معروف وبسایت اسپورتینگ در مقاله‌ای که در وبسایت اسپورتینگ منتشر شده، به تندی از مهدی طارمی و داور بازی گیمارش انتقاد کرد.

ابراز تنفر از طارمی و آن داور به‌خصوص!

به گزارش "ورزش سه"، مهدی طارمی، ستاره ایرانی و 29 ساله پورتو در سال های اخیر عملکرد درخشانی در ترکیب این تیم داشته و بارها یک تنه زمینه ساز پیروزی این تیم شده است. به جز شم بالای گلزنی و ارسال پاس های دقیق و سرنوشت ساز، مهدی طارمی در سال های اخیر بارها نشان داده در زمینه گرفتن پنالتی فوق العاده باهوش عمل کرده و از این حیث در فوتبال پرتغال بی رقیب است. 
اما این تنها یک سمت ماجراست. در پرتغال هواداران و مفسران نزدیک به تیم‌های بنفیکا و اسپورتینگ، به شدت علیه مهاجم ایرانی پورتو هستند. این بخشی از مقاله تیتو آرانتس فونتس پیرمرد سپیدمویی است که از مهمترین روزنامه‌نگاران هوادار بنفیکا به شمار می‌رود: 
" در هفته بیست و نهم، یک بازی در گیمارش برگزار شد. پیروزی پورتو مقابل گیمارش، بازی دشواری که در آن پورتو می توانست امتیاز از دست بدهد. البته می‌توانست... اما جادوگر این دیدار ژائو پینیرو(داور بازی) بود؛ این "جادوگر" شگفت انگیز لیگ ملی! 
و او بود که سرنوشت مسابقه را رقم زد. دلیلش فقط یک نکته است... اسپورتینگ خیلی ترسناک است.
پورتو از مهدی طارمی به مثابه بهترین هنرمند استقبال کرده است، یک افسونگر واقعی مانند یک مار، یک بازیکن از ایران که همیشه آماده است تا حقه های سیرک را در زمین اجرا کند.
فقط اولین کارتی را که پینیرو در لیگ امسال در استادیوم خانگی پورتو به کوآتس (در بازی جنجالی پورتو بنفیکا)  نشان داد را به خاطر بسپارید، دلیلش تمارض بود. فقط سه پنالتی‌ای را به یاد بیاورید که او، پینیرو، دو یا سه سال پیش، در آلوالاده گرفت. زمانی که "بازیگر چیره‌دست " (مهدی طارمی) هنوز پیراهن ریو آوه را بر تن داشت... 
خب، این یکشنبه، "آقای بازیگر" دوباره بهترین شیرجه خود را ارائه کرد. با همان لباس آبی و سفید! او دو بار در محوطه خودش را به زمین پرتاب کرد. پینیروی سرحال نیز سوت زد... و دو پنالتی! لذت و خوشحالی از چهره اش پیدا بود... او در مقابل جمعیت هواداران سوت می زد... (نویسنده در اینجا رابطه طارمی و این داور را به مار و صدای موسیقی – نی – تشبیه کرده. اینکه داور در نی (سوت) می‌دمد و طارمی به رقص درمی‌آید و... پنالتی.)
این فوتبال پرتغال است! پوسیدگی و فاسد شدن!"
این مقاله با واکنش تند بخشی از طرفداران پورتو مواجه شده و آنها نوشته فونتس را مصداق نژادپرستی دانسته‌اند. یکی از هواداران در پاسخ به او نوشته:
«این که در فوتبال و جامعه پرتغال بیگانه‌هراسی وجود دارد، چیز جدیدی نیست. اینکه موضوعات نژادپرستانه به راحتی همه روزه بین هواداران فوتبال در پرتغال رواج دارد به هیچ وجه چیز جدیدی نیست. وجود رهبرانی که بین گروه‌های هواداری نفرت‌پراکنی می‌کنند چیز جدیدی نیست. این که سازمان لیگ هیچ کاری نمی‌کند و همه اقداماتش را به نمایش دادن پیراهن محدود می‌کند، چیز تازه‌ای نیست. همان طور که هر روز از شنیدن اخبار منفی شگفت زده می‌شویم امروز هم می‌بینیم یک باشگاه بزرگ که هر روز کوچک‌تر می‌شود، با بی‌شرمی تمام تصمیم می‌گیرد یک نظر شخصی را در قالب مقاله در سایت رسمی خود منتشر کند. تیتو آرانتس فونتس بیش از حد و اندازه خودش، طارمی را فریبنده و کلاهبردار و یک مار افعی فریبنده خوانده است. لازم نیست دوباره به این نکته اشاره کنیم که چرا او حتی به ملیت مهاجم پورتو هم اشاره کرده و او را «یک ایرانی که همیشه آماده اجرای سیرک است» خطاب کرده. مخلوط کردن ملیت یک بازیکن با موضوعی مثل اجرای سیرک حتما فراتر از یک اظهارنظر شخصی و در راستای همان نژادپرستی پنهان اوست.»

1706243

تیتو آرانتس فونتس نویسنده هوادار بنفیکا که اعلام دو پنالتی به سود پورتو را زیر سئوال برده است.

 

1706246

دو پنالتی طارمی زیر ذره‌بین کارشناسان داوری روزنامه‌های پرتغالی؛ به نظر نمی‌رسد که داور در تشخیص آنها اشتباه کرده باشد.

 

1706244

ژائو پینیرو داور پرتغالی در متن جنجال شدید بازی پورتو - بنفیکا.در این کشور هم مثل ما بعضی باشگاه‌ها، بعضی داوران را دوست ندارند.

 

 

دیدگاه‌ها