کد خبر : 1820591 | 31 فروردين 1401 ساعت 13:30 | 28.2K بازدید | 7 دیدگاه

فرهاد اسم نیاورد چرا او به خودش گرفت؟

نیکبخت در موضوع خسروی پشت مجیدی درآمد

ستاره اسبق استقلال و پرسپولیس مدعی است که تیم ملی برای حضور موفق در جام جهانی باید از حمایت کامل تمام دستگاه‌های دولتی و اجرایی برخوردار شود.

نیکبخت در موضوع خسروی پشت مجیدی درآمد

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا نیکبخت واحدی بازیکن اسبق تیم ملی با اشاره به گروه ایران در جام جهانی قطر به کار سخت شاگردان دراگان اسکوچیچ برای دستیابی به نتایج موفق در این رقابت‌ها اشاره و اعلام کرد با توجه به فرصت کمی که تا این رقابت‌ها باقی مانده باید با تدارک و برنامه‌ریزی مناسبی در این رقابت‌ها حاضر شوند.

نیکبخت در ابتدای صحبت‌هایش با اشاره به شرایط استقلال برای دستیابی به عنوان قهرمانی می‌گوید: رقابت خیلی سخت است و دیدارهای باقی مانده دیدارهای مهمی هستند ولی هنوز به عقیده من سرنوشت استقلال دست خودش است. باید بچه ها یک مقدار همت کنند و غیرت بگذارند و در دیدارهای باقی مانده بتوانند نتایج خوبی مثل این 24 هفته بگیرند و صدرنشینی را حفظ کنند. بازی‌های سختی در این شش هفته داریم که نمونه اش بازی با سپاهان و بازی با فولاد است که اگر هوشیار نباشند ممکن است تنبیه شوند. در مجموع مسیر قهرمانی سخت است ولی این تیم نشان داده توانایی عبور از آن را دارد.

وی در مورد اینکه آبی‌ها در هفته‌های اخیر در کسب برد ناکام بوده‌اند اینطور واکنش نشان می‌دهد:  به هر حال در مسیر پر تلاطم یک لیگ تیم ها فراز و فرود دارند و اگر هر تیمی در دنیا را هم نگاه کنید در طول یک فصل یک دوره به مشکلات این چنینی می‌خورد و قرار نیست هر 30 بازی با پیروزی به پایان برسد ولی مهم این است که فاصله در صدر جدول حفظ شود. این وقفه لیگ هم فرصت خوبی برای ریکاوری تیم است تا با قدرت بیشتر بتواند وارد ادامه مسابقات شود. اگر استقلال بتواند با دست پر از بازی با سپاهان خارج شود تقریباً دیگر می‌شود گفت قهرمانی قطعی است.

پیشکسوت استقلال در رابطه با حواشی اخیر که بابت انتقاد مجیدی از یک کارشناس داوری ایجاد شده گفت: من واقعاً نمی‌فهمم چرا این مسائل پیش آمده است. مجیدی اسمی از کسی نیاورد ولی آن آقا قضیه را به خودش گرفت و واکنش نشان داد. من دوست ندارم وارد این مسائل شوم ولی خب واقعا مجیدی از کسی اسم نیاورد.

نیکبخت در پایان در مورد گروه بندی ایران در جام جهانی توضیح داد: من عقیده ندارم که ما گروه آسانی داریم. شاید شرایط در مقایسه با سایر تیم‌های آسیایی بهتر باشد ولی واقعاً گروه آسانی نیست. هم انگلیس هم آمریکا تیم های خوبی هستند و سه تیمی که قرار است در پلی آف بازی کنند هم از اروپا می‌آیند و شاید بدترین قرعه سید چهار همین بود. در کل پتانسیل خوبی برای این مسابقات داریم و امیدوارم با یک برنامه‌ریزی درست به جام جهانی برویم و بتوانیم نتایج خوبی کسب کنیم.

وی در مورد اینکه صحبت از جانشینی اسکوچیچ می‌شود گفت: واقعاً نمی‌فهمم این صحبت ها برای چیست؟ یک روز که فکر نمی‌کردیم حتی از مرحله پیش مقدماتی صعود کنیم و حذفمان در مرحله اول قطعی بود اسکوچیچ را آوردیم و تیم صعود کرد و حالا با نتایج خیلی خوب بهترین صعودمان به جام جهانی را جشن گرفتیم. یک بازی با کره را باختیم همه حمله کردند. اگر اسکوچیچ بد بود چرا او را آوردید و حالا که آمده و نتیجه گرفته چرا حمایت نمی‌شود؟‌ بعد الان کدام مربی بزرگ بیرون و بدون تیم است؟ بر فرض هم باشد مگر در این چند ماه می‌تواند با شرایط فوتبال ایران آشنا شود؟ مربی جدید یک سال فقط طول می‌کشد تا بازیکنان را بشناسد چه برسد به اینکه بخواهد تغییراتش را اعمال کند و بعدا هم قطعاً نتایج را گردن نمی‌گیرد. الان مثلاً‌ نام آقای کی‌روش را می‌آورند. آقای کی‌روش تاثیر خوبی روی فوتبال ایران گذاشت، قبول؛ ولی ایشان امتحانش را پس داده است. ایشان مصر پرستاره را نتوانست به جام جهانی ببرد حالا می‌خواهد بیاید ایران چکار کند؟

پیشکسوت فوتبال در مورد ارتباط مسائل سیاسی به گروه بندی ایران توضیح داد: شوخی هایی که در فضای مجازی با این گروه بندی می‌شود را می‌خوانم و برایم جالب است. به نظر من نباید سیاست را در فوتبال دخالت داد ولی خب این شرایطی است که وجود دارد و نمی شود آن را کتمان کرد. امیدوارم حالا که گروه بندی ما اینطور شده مسئولان کشوری، سیاسی و دولتمردان حمایت بیشتری از تیم ملی کنند و این گروه بندی باعث شود انگیزه و برنامه‌ریزی برای نتایج خوب قوی‌تر شود.

دیدگاه‌ها