کد خبر : 1820633 | 31 فروردين 1401 ساعت 14:38 | 14.9K بازدید | 5 دیدگاه

الهلال و شکستن این دو رکورد لیگ قهرمانان آسیا

الهلال در صورت کسب 6 پیروزی متوالی در لیگ قهرمانان آسیا، رکورد کسب حداکثر امتیازات مرحله گروهی را خواهد شکست.

الهلال و شکستن این دو رکورد لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش "ورزش سه"، الهلال به عنوان مدافع عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا، تا به اینجای کار در گروه نخست این پیکارها درخشان ظاهر شده و با کسب 4 پیروزی متوالی، صعود خود به دور بعدی این پیکارها را قطعی کرده است.

مدافع عنوان قهرمانی این فرصت را دارد تا با پیروزی در هر شش بازی مرحله گروهی، تاریخ‌ساز شود. تاکنون بهترین عملکرد تیم های سعودی در لیگ قهرمانان آسیا متعلق به الاتحاد است که در سال 2012 توانست با کسب 5 پیروزی و یک تساوی و به دست آوردن 16 امتیاز، رکورد منحصربفردی را از خود به جای بگذارد.

شاگردان دیاز شب گذشته با 2 گل ایگالو و تک گل سالم الدوسری از سد استقلال تاجیکستان عبور کردند و برای دوازدهمین بار و از زمان برگزاری لیگ قهرمانان آسیا با فرمت کنونی، توانستند از گروه خود صعود کرده و پای به مرحله بعدی این پیکارها بگذارند.

الهلال با دوازدهمین صعود خود از مرحله گروهی، توانست چونبوک موتورز کره جنوبی را پشت سر گذاشته و موفق ترین تیم آسیایی حاضر در لیگ قهرمانان از بابت صعود از دور گروهی لقب بگیرد.

البته تیم چونبوک موتورز که در دوره کنونی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد، شانس این را دارد تا با صعود از گروه خود، یکبار دیگر پا به پای الهلال در بخش بیشترین صعود از مرحله گروهی، رتبه نخست را شریک شود. این تیم هم اکنون با 4 امتیاز از 2 بازی، صدرنشین گروه H این پیکارهاست.

در میان تیم های ایرانی نیز استقلال و پرسپولیس با 7 مرتبه صعود از گروه خود در نسخه فعلی لیگ قهرمانان آسیا، بهترین عملکرد را داشته اند و ذوب آهن با 5 بار صعود، در رده بعدی قرار دارد. ضمن اینکه سپاهان نیز تاکنون 3 مرتبه توانسته است از گروه خود راهی دور بعدی شود.

دیدگاه‌ها