کد خبر : 1820731 | 01 اردیبهشت 1401 ساعت 10:40 | 40.3K بازدید | 16 دیدگاه

کارلتو در آستانه رکورد تاریخی؛ فاتح بلامنازع اروپا!

کارلو آنچلوتی، سرمربی رئال مادرید‌ در آستانه ثبت رکوردی جذاب و باورنکردنی قرار دارد.

کارلتو در آستانه رکورد تاریخی؛ فاتح بلامنازع اروپا!

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید شب گذشته در چارچوب رقابت‌های هفته سی و سوم لالیگا به مصاف اوساسونا رفت و موفق شد با نتیجه 1-3 برابر این تیم به پیروزی برسد. 
رئالی‌ها با کسب سه امتیاز این بازی جمع امتیازاتشان را پس از 33 هفته به عدد 78 رساندند تا با توجه به شکست بارسلونا برابر کادیز، اختلاف خودشان با این تیم را افزایش داده و در آستانه کسب عنوان قهرمانی قرار بگیرند. 
دیدار بعدی این تیم برابر اسپانیول است و در صورتی‌که بارسا نتواند در دو بازی پیش‌رو تمامی امتیازات را از آن خود کند، شاگردان کارلو آنچلوتی می‌توانند پیش از اتمام فصل قهرمانی خود را در رقابت‌های این فصل لالیگا مسجل کنند. 
کسب این عنوان قهرمانی معنای ویژه‌ای برای کارلتو خواهد داشت، چرا که با قهرمانی رئال مادرید در این رقابت‌ها در واقع او به تنها مربی در دنیای فوتبال تبدیل خواهد شد که توانسته جام قهرمانی هر پنج لیگ معتبر اروپایی را بالای سر ببرد. 

 

1706758


این مربی 62 ساله پیش از این قهرمانی در ایتالیا با میلان در فصل 04-2003، قهرمانی در انگلیس با چلسی در فصل 10-2009، قهرمانی در فرانسه با پاری سن ژرمن در فصل 13-2012 و قهرمانی در آلمان با بایرن مونیخ در فصل 17-2016 را تجربه کرده است. 
این در حالی است که کارلتو پیش از این نیز سابقه حضور روی نیمکت رئال مادرید را داشت اما در دو فصلی که هدایت این تیم را برعهده داشت موفق نشد جام قهرمانی لالیگا را به‌دست آورد. 
با این حال او قهرمانی‌های ارزشمند دیگری چون لیگ قهرمانان، جام جهانی باشگاه‌ها، سوپرکاپ اسپانیا، سوپرکاپ اروپا و کوپا دل ری را در طول دو فصل حضورش روی نیمکت این تیم در فاصله سال‌های 2013 تا 2015 به دست آورده بود. 
همین موضوع باعث شده که قهرمانی در رقابت‌های این فصل لالیگا از اهمیت ویژه‌ای برای این مربی ایتالیایی برخوردار باشد و او حالا در پی این است که نامش را برای همیشه در کتاب رکوردهای دنیای فوتبال به ثبت برساند.

دیدگاه‌ها