کد خبر : 1820872 | 02 اردیبهشت 1401 ساعت 13:41 | 31.9K بازدید | 8 دیدگاه

سرمربی بیلبائو؛

گزینه اول جانشینی لوئیس انریکه در تیم ملی اسپانیا

به نظر می رسد لوئیس انریکه پس از جام جهانی از هدایت اسپانیا کنار خواهد رفت و برای جانشینی او مارسلینو گزینه اول محسوب می شود.

گزینه اول جانشینی لوئیس انریکه در تیم ملی اسپانیا

به گزارش "ورزش سه"، لوئیس انریکه پس از جام جهانی 2018 به عنوان سرمربی اسپانیا انتخاب شد.

1665021

 

 او در یورو 2020 توانست لاروخا را تا نیمه نهایی برساند ولی با شکست از ایتالیا در ضربات پنالتی نتوانست راهی فینال شود. انریکه اسپانیا را به نیمه نهایی لیگ ملت های اروپای 2021 نیز رساند ولی آنجا مغلوب فرانسه شد. اسپانیا با انریکه توانست بدون مشکل خاصی مجوز حضور در جام جهانی 2022 را هم به دست بیاورد اما شایعات و گمانه زنی ها در مورد کناره گیری او پس از این رقابت ها زیاد است. انریکه تا پایان جام جهانی قرارداد دارد و اخیرا گفت که تمدید نکرده چرا که قصد داشته در صورت ناکامی در جام جهانی، دست فدراسیون فوتبال اسپانیا برای تصمیم گیری را باز بگذارد. 

1707922

 

طبق ادعای کادنا سر، فدراسیون فوتبال اسپانیا از حالا کار بررسی و تحلیل گزینه های جانشینی انریکه را شروع کرده چرا که بیم این را دارد که او در پایان جام جهانی، خود اعلام کناره گیری کند. برای این مهم مارسلینو گارسیا تورال، سرمربی سابق سویا، ویارئال و والنسیا که از سال گذشته هدایت بیلبائو را برعهده دارد، بیشترین شانس را برای جانشینی انریکه در تیم ملی دارد. قرارداد مارسلینو با بیلبائو در پایان فصل تمام خواهد شد و او قصد تمدید ندارد. مارسلینو با هیچ باشگاه دیگری هم وارد مذاکره نشده و قصد دارد به خاطر تیم ملی اسپانیا تا ماه دسامبر و پایان جام جهانی صبر کند. در واقع از فدراسیون به وی وعده داده شده است که در صورت جدایی انریکه، او شانس اول برای نشستن روی نیمکت لاروخا خواهد بود.

دیدگاه‌ها