کد خبر : 1820923 | 02 اردیبهشت 1401 ساعت 19:45 | 39.4K بازدید | 2 دیدگاه

مهاجمان استقلال و پرسپولیس دروازه را گم کرده‌اند؛

اصلانیان: یکبار پرسپولیس مسخم کرد، یکبار ماتئوس!

مهاجم سابق پرسپولیس می‌گوید دیدن ستاره آلمان در جام جهانی 1990 برای او مانند این بوده که آرزویش به واقعیت تبدیل شده است.

اصلانیان: یکبار پرسپولیس مسخم کرد، یکبار ماتئوس!

به گزارش "ورزش سه"، حضور امیرحسین اصلانیان در افتتاحیه مراسم پر زرق و برقی که چند روز پیش با حضور پیرلوئیجی کولینا، لوتار ماتئوس، مارکوس مرک و آندریاس برمه در تهران برگزار شد، جلب توجه می‌کرد و به همین بهانه گفتگویی با این مهاجم پرسپولیس داشته‌ایم و با او درمورد شرایط این تیم و همینطور حضورش مراسم گفتگو کرده‌ایم.
این گفتگو را در ادامه بخوانید.

*شرایط پرسپولیس را چطور می‌بینی؟ 
اصلانیان- بدی که پرسپولیس آورد، این بود که خریدهایش به کارش نیامدند. فصل گذشته آنها بازیکنان خوبی بودند، ولی در پازل تاکتیکی یحیی جا نیفتادند و امتیازاتی را از دست دادیم که نباید از دست می‌رفتند. از طرف دیگر استقلال هم خیلی امتیاز جمع کرد و این اختلاف شش امتیازی ایجاد شد. با این وجود به نظرم با همین ابراز باید پیش رفت و منتظر لغزش استقلال ماند؛ ولی باید از نظر روحی روی بازیکنان کار شود. با این روش شاید روزهای آخر به آن چیزی که می خواهیم، نزدیک شویم.

*مهاجمان پرسپولیس را در فصل جاری چطور دیدی؟
اصلانیان- ما شهریار مغانلو را به عنوان یک مهاجم بلندزن در اختیار داشتیم که از تیم جدا شد. شهریار خوب کار می‌کرد. هم در زمین هوا و هم در هوا.  با حضور او حتی می‌توانستیم در ارسال‌ها عملکرد خیلی خوبی داشته باشیم، ولی او جدا شد و نتوانستیم جایگزین مناسبی برایش انتخاب کنیم. حتی این بازیکن ازبکی که جذب شد. او اگر به کار تیم خودش می‌آمد، مطمئن باشید در آن مقطع از فصل به او اجازه جدایی نمی‌دادند. در این 400 دقیقه‌ای که بازی کرده هم حتی نتوانسته یک گل بزند! به نظرم پرسپولیس باید پوست اندازی کند. ما در تمام پست‌ها نیاز به بازیکن داریم. از گلر گرفته تا خط دفاعی؛ خط میانی و درنهایت خط هجومی. نیاز به هفت هشت بازیکن داریم. البته در پنجره تابستانی و زمستانی هم دست آقای گل‌محمدی بسته بود و برای همین رفتیم بازیکنانی را خریدیم که جوابگو نبودند. وقتی به بازار می‌روید باید جیب پر از پول داشته باشید و اگر نداشته باشید نمی‌توانی جنس درجه یک بخری.

*به طور خاص در مورد عملکرد مهدی عبدی چه نظری داری؟ آیا آن جواب دادن پس از انتقاد از عملکردش را می‌پسندی؟
اصلانیان- بازیکن‌ها باید مشاور داشته باشند؛ قبل از صحبت باید مشاوره بگیرند. از کسانی مشاوره بگیرند که دنیا دیده فوتبال باشند. از آن طرف هم فشار کل تیم را نباید روی یک بازیکن جوان انداخت. چون کارایی او را می گیرد. قبلا هم که ما بازی می‌کردیم بازیکنانی در پرسپولیس حضور داشتند که باعث می‌شد فشار روی ما وارد نشود. به نظرم اگر بتوانند فصل آینده یک مهاجم درجه یک بگیرند که توقعات روی او برود، این جوان‌ها می توانند کارشان را بهتر انجام بدهند.  به طور کلی تیم‌های سرخابی چند وقت است که چارچوب را گم کرده‌اند. همین بازی استقلال و نساجی به نظرم باید استقلال هفت هشت گل می‌زد. به نظرم مهاجمان دو تیم صدر جدول چارچوب را گم کرده‌اند.

 

1708000

 

*با تمام این اوصاف به نظرت پرسپولیس شانسی برای قهرمانی دارد؟ 
اصلانیان- بازیکنان پرسپولیس باید کار خودشان را بکنند و امتیازات لازم را جمع کنند. استقلال هم البته تا حالا نباخته ولی هیچ چیزی غیر ممکن است. اگر بخواهم تعصبی جواب ندهم و به عنوان کارشناس فوتبال نظر بدهم واقعا کار سخت است. نمی‌خواهم به عنوان هوادار جواب بدهم و کار سختی پیش روی پرسپولیس قرار دارد.

*حضور در مراسمی که با حضور ستاره‌های سابق فوتبال دنیا در تهران برگزار شد، خبرساز بود. خودت در این مورد توضیح می‌دهی که ماجرا از چه قرار بوده است؟
اصلانیان- خب من یک جورایی با آلمان 1990 عاشق فوتبال شدم. در فضای مجازی با توماس هسلر، برمه، بوخوالد و ماتئوس دوست صمیمی هستم و همیشه حال همدیگر را می‌پرسیم. از ماه ها قبل که فهمیدم ماتئوس به تهران می آید، از او خواستم که پیراهنش در جام جهانی 1990 را برایم بیاورد. وقتی او آمد و پیراهن را به من داد انگار آرزوی دوران بچگی‌ام برآورده شد. می توانم بگویم تا دو روز مسخ بودم. من تا حالا دوبار چنین حالتی را تجربه کرده‌ام. یکبار وقتی با پرسپولیس قرارداد امضا کردم و یکبار هم همین چند روز پیش وقتی پیراهن جام جهانی 1990 را از ماتئوس گرفتم.

* واقعا آلمان در جام جهانی 1990 پیراهن بسیار زیبایی داشت که طرح آن فراموش شدنی نیست.
اصلانیان- یکی از بهترین کیت‌های ورزشی تاریخ فوتبال است. به یادماندنی است. نمی‌دانید چقدر در همین مدت کوتاه با من برای گرفتن این پیراهن تماس گرفته‌اند. جالب اینکه حتی پدرم تشخیص نمی‌داد که پیراهن را تازه گرفتم و می‌گفت برای بیست سال پیش است که به آلمان رفتی. به او گفتم چهره‌ام را تشخیص نمی‌دهی (باخنده). من در کره جنوبی هم با دونگا کاپیتان برزیل عکس گرفتم. در کلاس های مربیگری هم با ژان پیر پاپن، ولی هیچ کدام این تجربه برایم نمی‌شوند. این عکس یادگاری و این ملاقات با قهرمان بچگی‌هایم است؛ کسی که عکس‌هایش همیشه دور تا دور اتاقم بوده. واقعا چشمانم برق می‌زد و این برق خوشحالی را در آن جمع من از همه بیشتر داشتم.

*شرایط خودت این روزها چطور است؟
اصلانیان- من دوره‌های مربیگری را پشت سر گذاشته‌ام ولی واقعیت اینکه وارد شدن به چرخه مربیگری سخت است یا ما هنوز راهش را پیدا نکرده‌ایم. بیشتر سعی می‌کنم تحلیل فوتبال را انجام بدهم. فکر می کنم در این زمینه علاقه بیشتری دارم. من شاگرد آقای چراغپور بوده‌ام و وقتی ایشان صحبت می‌کنند همیشه نت برداری می‌کنم. ایشان یکی از بهترین تئوری‌پردازان فوتبال ایران است. سه سال در نیروی زمینی شاگرد ایشان بوده‌ام و به اندازه سی سال چیز یاد گرفتم. واقعا حیف که فدراسیون فوتبال از ایشان استفاده نکند.

*البته در دوره آقای عزیزی‌خادم برای مدت کوتاهی در راس کمیته آموزش حضور داشتند.
اصلانیان- نه اینطور نبوده و گفتند در حد تلفن بوده است، ولی امیدوارم آقای ماجدی از توانایی‌‎های ایشان استفاده کنند. ما فرصت‌مان برای جام جهانی خیلی کم است. چون بودجه‌ای در حال حاضر وجود ندارد و چون لژیونرها را نداریم کار سخت است. پس بهتر است با این عزیزان برای حضور پر قدرت تر مشورت شود.

*صحبت از جام جهانی شد. گروه ایران را چطور می‌بینی؟
اصلانیان- در آن همایش آقای اسکوچیچ را دیدم و گفتند سعی می‌کنند بهترین عملکردشان را داشته باشند. گروه سختی است و من نمی‌دانم کسانی که در فوتبال نیستند چرا اینقدر خوشحال هستند. انگلیس بهترین لیگ دنیا را دارد. حریف بسیار سخت و چغری است. آمریکا هم آمریکای 98 نیست. آنها پوست‌اندازی کرده‌اند و همه بازیکنانش در اروپا بازی می‌کنند. خود ولز اگر اتفاقات مربوط به جنگ اوکراین رخ نمی‌داد در این سید نبود. هر سه تیمی که ممکن است به آنها بخوریم هم به لحاظ فیزیکی مقابل آنها کار سختی داریم و هم تکنیکی و تاکتیکی. اگر فکر کنیم که آمریکا را می‌بریم سخت‌ترین اشتباهی است که می توانیم انجام دهیم.

دیدگاه‌ها