کد خبر : 1821562 | 06 اردیبهشت 1401 ساعت 19:30 | 29.1K بازدید | 11 دیدگاه

تمرین- استراحت- آرامش؛

کشف راز موفقیت ستاره تمام‌نشدنی رئال مادرید

بی دلیل نیست لوکا مودریچ در این سن و سال همچنان درخشان ظاهر شده و چشم‌های هواداران را به خود خیره می‌کند.

کشف راز موفقیت ستاره تمام‌نشدنی رئال مادرید

به گزارش "ورزش سه"، بعد از بازی رئال مادرید و چلسی بسیاری از بازیکنان مورد تحسین قرار گرفتند، اما هیچ حرکتی در جریان مسابقه به اندازه پاس جنون آمیز و بیرون پا توسط لوکا مودریچ به رودریگو واکنش برانگیز نبود. ریو فردیناند، مدافع سابق منچستریونایتد و کارشناس تلویزیون این حرکت را "غیرقانونی" خوانده و نایجل دی یونگ این پاس را "جنایت‌گونه" توصیف کرد. یک گرافیست توییتری، تصویر لوکا مودریچ را در یک نقاشی قرار داده که در یک موزه تعبیه شده و ده‌ها نفر در حین ارسال این پاس از این بازیکن عکس می‌گیرند.

1709075

اگرچه این ستاره کروات در سپتامبر 37 ساله خواهد شد، اما او 13.7 کیلومتر برابر چلسی دویده و 65 پاس از 73 پاس خود را درست ارسال کرد. پاس او به کریم بنزما در بازی برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل پاری‌سن‌ژرمن برای زدن گل دوم نیز لمس توپی درخشان بوده و مودریچ سبک بازی مدرن خود را مثل همیشه به نمایش گذاشت.

جای تعجب نیست که هیچ چیز مانع تمدید قرارداد نشود، حتی اگر سال‌هاست که قراردادهای یک ساله با او بسته شود، باز هم این بازیکن آماده است. مودریچ چندی قبل گفت: "اگر باشگاه آماده باشد، دو دقیقه‌ای با هم به توافق می‌رسیم." این یازدهمین فصل لوکا در رئال از زمان انتقال از تاتنهام در تابستان سال 2012 خواهد بود و در مادرید نیز او را به‌خاطر این وفاداری خود تحسین می‌کنند. مودریچ می‌گوید: "این باعث افتخار من است که هواداران نام من را صدا می‌زنند، من می‌خواهم این محبت را جبران کنم."

اما راز موفقیت مودریچ چیست؟ این چشمه جوانی چگونه هنوز در این بازیکن می‌جوشد؟

ولاتکو ووچتیک، مربی بدنسازی مودریچ و استاد حرکت شناسی در دانشگاه زاگرب، در مورد این بازیکن گفت: "نکته این است که ما دائما آمادگی لوکا را همیشه بین 85 تا 100 درصد ظرفیت بدنش نگه می‌داریم، به همین دلیل است که او می‌تواند 120 دقیقه بدود و به‌ندرت آسیب ببیند."

مودریچ بدون تمرین بدنسازی، روزهای تعطیلی را سپری نکرده و در شیفت‌های اضافی نیز تمرین می‌کند. قبل از هر جلسه تمرین و هر بازی، مودریچ تمریناتی خاص با کش نیز انجام می‌دهد. با افزایش سن، ماهیچه‌هایش کشش بیشتری پیدا می‌کند و با این تمرینات، گویی فنری در بدن لوکا وجود دارد. همچنین بعد از هر جلسه تمرین و هر مسابقه، مودریچ تمرینات بدنسازی خاص و سبکی نیز انجام می‌دهد. ووچتیک در ادامه گفت: "تمرین سخت در طی سالیان متمادی و ماندن در بین بهترین‌ها، نیازمند نظم و انضباط زیادی است."

1709076

همچنین یک ذهن سالم باید در بدن سالم استراحت کند. پس از بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا و از جمله وقت آنهایی که به وقت اضافه می‌روند، این مربی توصیه یکی دو نوشیدنی و سپس خواب، تمرین سبک برای افزایش متابولیسم به این بازیکن داشته باشد. همچنین یک ستاره باید در خانه نیز آرامش داشته باشد. همسرش وانجا که از سال 2010 با مودریچ ازدواج کرده و سه فرزند در خانه منتظر مرد خانواده هستند.

تونی کروس، قهرمان جهان در سال 2014 در یک برنامه تلویزیونی فرانسوی گفت نمی‌تواند رئال مادرید را بدون مودریچ تصور کند. غیرممکن نیست، زیرا مودریچ حتی ممکن است بخواهد تا سن 40 سالگی نیز به حضور در میادین ادامه دهد.

منبع: کیکر

دیدگاه‌ها