کد خبر : 1821636 | 07 اردیبهشت 1401 ساعت 09:15 | 557 بازدید | 0 دیدگاه

به هیچ سفر‌ی نمی‌روم تا برای اعزام یک شمشیرباز هزینه کنم

باقرزاده: ترافیک سنگینی پیش روی شمشیربازان است

رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: اگر رنکینگ پنجمی دنیا را حفظ کنیم در قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان قرعه آسان‌تری پیش‌روی ما خواهد بود.

باقرزاده: ترافیک سنگینی پیش روی شمشیربازان است

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از میزان، فضل‌الله باقرزاده درباره شرایط تیم ملی شمشیربازی برای مسابقات پیش‌رو اظهار داشت: روز یکشنبه اردوی دختران در بخش اپه و فلوره تمام شد. اردوی تیم ملی سابر هم در آکادمی ملی المپیک در جریان است. خداراشکر تیم‌های ما به صورت مداوم در اردو هستند تا آماده باشند، به خصوص برای بازی‌های آسیایی که هدف اصلی ما به شمار می‌رود.

وی افزود: چهارشنبه هفته آینده تیم ملی سابر برای حضور در جام‌جهانی به مادرید سفر می‌کند و بلافاصله پس از آن باید در پادووا ایتالیا شرکت کنند. خرداد ماه نیز شمشیربازان را باید به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام کنیم و رقابت‌های قهرمانی جهان در هر سه اسلحه فلوره، سابر و اپه را هم در مصر پیش‌رو داریم.

*ترافیک سنگینی پیش روی شمشیربازان و فدراسیون است

باقرزاده افزود: از طرف دیگر در بخش اپه باید مقدمات حضور تیم بانوان را به جام‌جهانی امارات در اوایل خرداد مهیا کنیم. مسابقات کشور‌های اسلامی در قونیه ترکیه و بازی‌های آسیایی در چین از جمله رویداد‌های دیگری هستند که باید در ۶ ماه نخست سال در آن‌ها حضور پیدا کنیم. پس می‌توانم بگویم ترافیک سنگینی پیش روی شمشیربازان و فدراسیون است و باید تلاش کنیم تا بتوانیم از همه منظر شرایط خوبی را برای بچه‌ها فراهم کنیم.

رئیس فدراسیون با اشاره به اینکه هزینه‌ها نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است، اینطور گفت: از نظر مالی هزینه‌ها واقعأ سنگین شده و بر طبق برنامه باید در مسابقات متعددی شرکت کنیم و برنامه‌ای برای اعزام نفرات اضافی در دستور کار نداریم. خودم به هیچ یک از این سفر‌ها نمی‌روم و هزینه را برای اعزام یک ورزشکار می‌گذارم. کار سخت است هر چند که کمیته ملی المپیک بخشی به ما کمک مالی کمک کرده و وزارت ورزش هم قرار است به فدراسیون‌ها کمک کنند تا فدراسیون‌ها اهداف و برنامه‌های خود را در سال جاری به شکل بهتری پیش ببرند. هزینه‌های اعزام سنگین است.

*هر چه می‌گذرد بچه‌ها به شرایط آرمانی نزدیک‌تر می‌شوند

باقرزاده ادامه داد: فعلاً تیم پنجم دنیا در رنکینگ هستیم، اما هر چه می‌گذرد بچه‌ها به شرایط آرمانی نزدیک‌تر می‌شوند و الان هم در شرایط خوبی از نظر تمرینی به سر می‌برند. خوشبختانه فخری هم در بیشتر اوقات همفکری خوبی به قربانی می‌دهد و از هر نظر شرایط ایده‌آل است. تمام تلاش ما این است که رنکینگ را حفظ کنیم تا برای المپیک پاریس سهمیه خوبی به دست بیاوریم. اگر بتوانیم جایگاه پنجمی را حفظ کنیم در قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان قرعه آسان‌تری پیش‌روی ما خواهد بود.

وی در پایان با اشاره به اینکه از ماه جاری دوباره لیگ شمشیربازی در بخش دختران ادامه پیدا خواهد کرد، اظهار داشت: با توجه به اینکه لیگ شمشیربازی در بخش دختران مشکلاتی پدید آمده بود اکنون دوباره تصمیم داریم از اواخر اردیبهشت لیگ را ادامه دهیم.

دیدگاه‌ها