کد خبر : 1822520 | 13 اردیبهشت 1401 ساعت 14:28 | 6.7K بازدید | 1 دیدگاه

قهرمان آسیا به دادگاه CAS شکایت می‌کند

احتمال لغو محرومیت نقل و انتقالاتی الهلال

باشگاه الهلال در اعتراض به محرومیت از دو پنجره نقل و انتقالاتی، به دادگاه عالی ورزش شکایت خواهد کرد.

احتمال لغو محرومیت نقل و انتقالاتی الهلال

به گزارش "ورزش سه"، دو روز پیش بود که اتاق حل اختلاف فدراسیون فوتبال عربستان در پاسخ به شکایت باشگاه النصر، یک رأی جنجالی صادر کرد که طی آن، باشگاه الهلال به دلیل تخلف در عقد قرارداد با محمد کنو به محرومیت از دو پنجره نقل و انتقالاتی محکوم و این بازیکن نیز به مدت 4 ماه از حضور در میادین محروم شد.

محمد کنو که بازیکن ملی‌پوش و عربستانی الهلال، چند هفته قبل و پس از ورود به دوره 6 ماهه پایانی قرارداد خود با الهلال، با تیم رقیب دیرینه آبی‌های ریاض یعنی النصر به توافق رسید و قراردادی را نیز با آنها به امضا رساند اما پس از چند روز مجدداً قراردادش را با قهرمان آسیا و تا سال 2025 تمدید کرد که این مسئله با شکایت النصر از کنو و الهلال همراه شد.

پس از صدور رأی اتاق حل اختلاف فدراسیون فوتبال عربستان، بحث و گمانه‌زنی‌های زیادی درباره این آراء به میان آمده که مهم‌ترین آن، فاقد صلاحیت بودن اتاق حل اختلاف در خصوص این پرونده است.

ایمن الرفاعی مشاور حقوقی و رئیس سابق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال عربستان دراین‌خصوص به شبکه العربیة گفت: اتاق حل اختلاف در زمان فسخ قرارداد این بازیکن در داخل یا خارج از دوره آزاد اشاره نکرد و فکر می‌کنم در این زمینه اشتباهی صورت‌گرفته است.

وی افزود: نمی‌دانم چرا باوجوداینکه این بازیکن طبق اطلاعات منتشره در دوره آزاد 6 ماهه پایانی قراردادش بوده، اتاق حل اختلاف در رأی صادر شده، به جریمه‌هایی استناد کرده که مربوط به داشتن قرارداد بیش از 6 ماه است. ضمن اینکه لایحه‌ای که اتاق حل اختلاف علیه الهلال صادر کرده، جزو قوانین نیست.

همچنین علی عباس کارشناس حقوقی فیفا در این زمینه گفت: اگر تخلف امضای دو قرارداد در یک دوره قراردادی باشد، این امر خارج از صلاحیت اتاق حل اختلاف است. جریمه محرومیت الهلال از دو پنجره نقل و انتقالاتی غیرمنطقی است و فکر می‌کنم در حکم تجدیدنظر این رأی تغییر کند.

رسانه‌های سعودی خبر داده‌اند درصورتی‌که رأی صادره در دادگاه تجدیدنظر تغییر نکند، الهلال پرونده را به دادگاه عالی ورزش (CAS) خواهد برد.

دیدگاه‌ها