کد خبر : 1822537 | 13 اردیبهشت 1401 ساعت 16:46 | 10.9K بازدید | 1 دیدگاه

الان استقلال خوزستان بیشتر به من احتیاج دارد

پورموسوی: صعود نمی‌کنیم اما نباید بی تفاوت باشیم

با اعلام باشگاه استقلال خوزستان و در پی استعفای داوود مهابادی، سیروس پورموسوی در راس کادر فنی این باشگاه قرار گرفت؛ به‌عنوان مدیر فنی.

پورموسوی: صعود نمی‌کنیم اما نباید بی تفاوت باشیم

به گزارش "ورزش سه"، به همین بهانه دقایقی با سرمربی فصل گذشته تیم صنعت نفت که با استقلال خوزستان البته به‌عنوان مربی قهرمان شد و در برهه‌ای هم هدایت‌گر این تیم در لیگ برتر بود گفت‌وگو کردیم. ماحصل این گفت‌وگو را می‌خوانید:

*آقای پورموسوی؛ بعد از رفتن سهراب بختیاری‌زاده با پیشنهاد باشگاه استقلال خوزستان مواجه شدید و آن‌وقت اگر سرمربی تیم می‌شدید می‌توانستید برای صعود به لیگ برتر تلاش کنید اما به این پیشنهاد نه گفتید اما اکنون به این پیشنهاد در شرایطی پاسخ مثبت دادید که تیم شانسی برای صعود به لیگ برتر ندارد!

خب در آن موقع که سهراب بختیاری‌زاده از تیم جدا شد باشگاه استقلال خوزستان دستش باز بود و می‌توانست با گزینه‌های متعددی مذاکره کند به خصوص همان‌طور که اشاره کردید می‌توانست برای صعود به لیگ برتر تلاش کند. اما اکنون باشگاه نیاز بیشتری به من دارد؛ به این‌خاطر که شانس صعود را از دست داده است و هر مربی‌ای حاضر نیست هدایت این تیم را برعهده بگیرد. به هر صورت استقلال خوزستان تیم شهر من است و سال‌های سال در این تیم حضور داشتم و خوشحالم در این شرایط برای کمک به تیم قدم برداشته‌ام.

*واقعا در شرایطی که تیم نه داعیه صعود دارد و نه خطر سقوط به دسته پایین‌تر را حس می‌کند کار کردن سخت است!
بله همین‌طور است. بازیکنان شاید کمی بی انگیزه باشند اما ما باید بدانیم که در لیگ یک اگر تیم چهارم شود بهتر از پنجمی است و همین‌طور مقام پنجمی بهتر از ششمی است. من و بازیکنان تیم و هم‌چنین همه اعضای تیم باید به دنبال پایانی خوش در این فصل از بازی‌ها باشیم. در این‌صورت می‌توانیم برنامه ریزی بهتری برای آینده داشته باشیم. این درست که در لیگ یک موفقیت تنها با صعود به لیگ برتر معنی می‌شود اما از نظر من تیمی چون استقلال خوزستان در همین هفته‌های پایانی می‌تواند برای آینده‌ای بهتر برنامه ریزی کند. مهم‌تر از صعود به لیگ برتر رفتار و فوتبال حرفه‌ای است. تیمی که شانس صعود ندارد اگر در هفته‌های باقی‌مانده بی انگیزه فوتبال بازی کند و نسبت به نتایج بی تفاوت باشد یک تیم حرفه‌ای نیست و تیمی که حرفه‌ای نباشد ممکن است به یک موفقیت دست پیدا کند اما هیچ‌گاه موفقیت‌هایش پایدار نخواهد بود.

*با این نگاه به نظر می‌رسد برنامه‌تان برای حضور در استقلال خوزستان بلندمدت است و به دنبال این هستید که تیم را به لیگ برتر رهنمون کنید؛ آیا این‌طور نیست؟ 
من همیشه در مربیگری به برنامه‌های پیش رو نگاه می‌کنم و اگر شما مانع پیش رو را از سر راه برندارید نمی‌تواند آینده خوبی را برای خود ترسیم کنید. من الان اصلا از لیگ برتر و برنامه آینده حرف نمی‌زنم. نیت من و همه بچه‌های تیم بازی‌های باقی‌مانده در لیگ یک است. اگر بتوانیم این برنامه را به‌خوبی پیش ببریم آن‌وقت است که می‌توانیم یک برنامه بهتر برای خود ترسیم کنیم. باید ببینم شرایط به چه صورت پیش می‌رود. تنها خواست من کافی نیست. برای موفقیت همه باید دست به دست هم دهیم و هدفمان یکی شود. اگر تصور کنید سیروس پورموسوی به تنهایی می‌تواند استقلال خوزستان را به لیگ برتر برگرداند سخت در اشتباه هستید. من می‌توانم در زمین یک فرمانده باشم اما همان‌طور که گفتم تنها دستور من برای رسیدن به این هدف کافی نیست. در آینده می‌توانیم بیشتر در این مورد صحبت کنیم. استقلال قهرمان لیگ برتر شده و در لیگ قهرمانان آسیا هم حاضر شده و طبیعتا این برای من جای افتخار است که تیم را به روزهای خوبش برگردانم اما به شرطی پیش می‌روم که ببینم همه در راستای یک هدف حرکت می‌کنیم.

دیدگاه‌ها